Egyvalami mellett már az induló vállalkozások sem tudnak elmenni

6,5 év múlva – egyes számítások szerint - a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is – tegyen azért, hogy fenntarthatóvá váljon a jövő. A K&H Cápák között üzleti showműsor jelentkezőinek körében végzett felmérése szerint az induló vállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, jelentős részüknél ez már a termékfejlesztéskor döntő szempontnak számít.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több szó esik a klímaváltozás rövid és hosszú távú lehetséges hatásairól. 2020-ban például New Yorkban elindult egy visszaszámláló óra, ami megmutatja, hogy mennyi idő múlva éri el a Föld a 1,5 Celsius-fokos felmelegedést az iparosodás előtti időkhöz viszonyítva. A Climate Clock szerint kevesebb, mint 6,5 év van még addig a pontig. Ennyi idő van tehát szerintük arra, hogy a magánszemélyek, vállalkozások és a vállalatok tegyenek azért, hogy visszafordítható vagy legalábbis lelassítható legyen a globális felmelegedés üteme.

Már a termékfejlesztéstől szempont a környezetvédelem

Az élhetőbb jövő érdekében tett lépéseket már nemcsak a legnagyobb cégek helyezik előtérbe, hanem a KSH által január végén nyilvántartott 1,8 millió vállalkozás sem hagyja szó nélkül. Ez derül ki a K&H felméréséből is, amit a Cápák között című műsor pénzügyi tanácsadójaként végzett a jelentkezők körében.

„A Cápák között műsorba jelentkező vállalkozásoknál ugyan nem volt kitétel a fenntarthatósági fókusz, a felmérésből mégis azt látjuk, hogy az induló vagy fejlődni vágyó cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, már a termék vagy szolgáltatás fejlesztésekor is: jelentős részüknél döntő szempont az energiahatékonyság és az, hogy a késztermék minél inkább környezetbarát legyen. Emellett a helyi eszközök és alapanyagok használatát részesítik előnyben és a gyártási folyamatban is törekednek a környezetkímélő megoldásokra” – részletezte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo