Nagy dobás az OTP-től – ilyen még nem volt idehaza

Magyarországon elsőként tette elérhetővé MobilBank alkalmazásában az NFC vagy a QR-kód segítségével történő pénzkérést, a „Pénzkérés simán” szolgáltatást. A szolgáltatás az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő qvik fizetési megoldást alkalmazza, így minden hazai bank mobilbanki alkalmazásával működik. A pénzkérést az OTP Bank ügyfele indítja, de a fizető fél bármely magyar bank ügyfele lehet, aki rendelkezik banki mobilapplikációval – a tranzakció másodpercek alatt teljesül, és díjmentes mindkét fél számára.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlesztést a pénzkérés nehézsége hívta életre. Az OTP Bank megbízásából készült felmérés szerint a magyarok mintegy 60 százaléka feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell (vissza)kérnie valakitől, minden ötödik válaszadó pedig tabutémának tartja ezt. A felmérés szerint az emberek 46 százaléka finoman figyelmezteti azt, aki nem fizeti vissza időben a tartozását, de 45 százalék inkább nem szól, és sokszor türelmesen vár, miközben kellemetlenül érzi magát.

A különböző élethelyzetek között is jelentős eltérések mutatkoznak: a magyarok a legkellemetlenebbnek azt tartják, ha pénzt kell elkérniük vagy visszakérniük egy távolabbi ismerőstől vagy kollégától, ezt követi a közeli baráttól való pénzkérés, míg családon belül már jóval könnyebben kezeljük az elszámolási helyzeteket.

A digitális megoldások viszont sokak számára nyújtanak könnyebbséget: a válaszadók több mint egyharmada (36 százalék) szerint ezek jelentősen, ötödük (21 százalék) szerint kisebb mértékben megkönnyítik a pénzkérés helyzetét, hiszen a folyamat így gyorsabb, kevésbé személyes és feszengésmentes. Azok, akik rendszeresen használnak mobilbankot vagy fizetési applikációkat, jóval magabiztosabban rendezik digitálisan pénzügyeiket.

A fejlesztés jól illeszkedik a digitális bankolásban tapasztalható trendekhez is: az OTP Bank ügyfeleinek 73 százaléka használ mobilbankot, 52 százalékuk hetente többször is, és 10-ből 3 ügyfél kizárólag a mobilján bankol. A lakossági ügyfelek ma már az esetek elsöprő többségében, átlagosan 93-94 százalékban a mobilbankból indítják eseti jellegű belföldi forint utalásaikat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo