A fejlesztést a pénzkérés nehézsége hívta életre. Az OTP Bank megbízásából készült felmérés szerint a magyarok mintegy 60 százaléka feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell (vissza)kérnie valakitől, minden ötödik válaszadó pedig tabutémának tartja ezt. A felmérés szerint az emberek 46 százaléka finoman figyelmezteti azt, aki nem fizeti vissza időben a tartozását, de 45 százalék inkább nem szól, és sokszor türelmesen vár, miközben kellemetlenül érzi magát.
A különböző élethelyzetek között is jelentős eltérések mutatkoznak: a magyarok a legkellemetlenebbnek azt tartják, ha pénzt kell elkérniük vagy visszakérniük egy távolabbi ismerőstől vagy kollégától, ezt követi a közeli baráttól való pénzkérés, míg családon belül már jóval könnyebben kezeljük az elszámolási helyzeteket.
A digitális megoldások viszont sokak számára nyújtanak könnyebbséget: a válaszadók több mint egyharmada (36 százalék) szerint ezek jelentősen, ötödük (21 százalék) szerint kisebb mértékben megkönnyítik a pénzkérés helyzetét, hiszen a folyamat így gyorsabb, kevésbé személyes és feszengésmentes. Azok, akik rendszeresen használnak mobilbankot vagy fizetési applikációkat, jóval magabiztosabban rendezik digitálisan pénzügyeiket.
A fejlesztés jól illeszkedik a digitális bankolásban tapasztalható trendekhez is: az OTP Bank ügyfeleinek 73 százaléka használ mobilbankot, 52 százalékuk hetente többször is, és 10-ből 3 ügyfél kizárólag a mobilján bankol. A lakossági ügyfelek ma már az esetek elsöprő többségében, átlagosan 93-94 százalékban a mobilbankból indítják eseti jellegű belföldi forint utalásaikat.