Ezek az eredmények is azt mutatják, hogy a mindennapi pénzügyekben egyre nagyobb igény mutatkozik az egyszerű, emberközeli megoldásokra. Az új szolgáltatás természetesebbé teszi a mindennapi pénzügyeket – legyen szó a háztartáshoz kapcsolódó kiadásokról, például felújításról, az albérleti díjról, a közös bevásárlásról, a rezsiről, vagy akár egy baráti programról, randevúról, utazásról, közös ajándék elszámolásáról, de a magánszemélyek közötti kis értékű adásvétel lebonyolításakor is gyors megoldást jelenthet.
A „Pénzkérés simán” szolgáltatás az OTP MobilBank „Utalás” menüpontjában érhető el. A folyamat egyszerű és biztonságos: az ügyfél megadja a kívánt összeget, majd összeérinti telefonját a másik fél készülékével (NFC) vagy QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas. A pénzkérés automatikusan megjelenik a fizető fél mobilbankjában, akinek a jóváhagyása után azonnal teljesül a fizetés. Egy-egy kérés legfeljebb 500 ezer forintig indítható, naponta maximum 20 alkalommal, iOS és Android rendszeren egyaránt.
A fejlesztés célja, hogy a pénzkérés éppoly könnyed és gördülékeny legyen, mint egy érintéses fizetés vásárláskor. Az új szolgáltatás olyan hétköznapi helyzetekben hoz kényelmet, amikor korábban hosszas egyeztetésre, számlaszám-diktálásra vagy kínos várakozásra volt szükség – mostantól pedig már csak a mobilbanki alkalmazásokra.