És az nem tilos, ha a navigációt piszkáljuk 130-as tempónál?

A vezetés közben való telefonálás – legalábbis országúton – kevésbé veszélyes, mint ha ha a navigációt állítjuk be, eszünk, iszunk, vagy beszélgetünk, állapították meg amerikai kutatások.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A felmérések szerint teljesen indokolt, ha városi vezetésnél tilos a mobilok használata. Hosszú autópálya-szakaszokon azonban jóval kisebb a kockázat, sőt: a beszéd ébren tartja a a vezető figyelmét, és megóvhatja az elalvástól.

Kép: Pixabay

Nem kisebb kockázatot jelent ugyanakkor, ha vezetés közben kezeljük az autó „infotainment” rendszerét, ami megengedett. Amikor a vezető beállítja, módosítja a navigációs rendszert, rádióállomást, zenét keres, gombokat vagy ikonokat nyomogat a képernyőn, az legalább annyira elvonja a figyelmét, és veszélyesebb, mint a telefonálás.

Áll ez még a hangvezérléses rendszerekre is: a parancsok kiadása, az adott esetben többlépcsős folyamat erősen leköti a vezetőt, különösen az idősebbeket, így ugyancsak baleset-veszélyes.

A modern kor ittas vezetése a volán mögötti mobilozás
Tízből négyen használják az okostelefonjukat vezetés közben, közülük pedig minden ötödik ember üzeneteket és közösségi médiás bejegyzéseket is szokott írni az autóban – a többi közt ez derül ki az Aegon reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a sofőrök azt sem tudják helyesen, mit tilos, és mit szabad.
A vizsgálatok azt mutatták, hogy ha az Apple, illetve az Android rendszerű mobilokkal vezérlik az autók infotainment-rendszerét, az kevésbé téríti el a vezető figyelmét, mint a kocsiba épített programok.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo