Volvo V40: A nemes fém

Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.

A Volvo V40 – Kép: PP

A régi V40-et és V50-et egyszerre leváltó új, ferde hátú Volvo V40 a legkisebb modell a svéd márka kínálatában, de a lécet magasra tette. Olyan autókkal versenyez, mint az Audi A3, a BMW 1-es, a Mercedes-Benz A osztály és a Volkswagen Golf. Már kívülről is látszik rajta, hogy a legelőkelőbb ligában játszik: formája modern és esztétikus, az egyik legszebb mai kompakt autó.

A márkára jellemző „vállas” kialakítás, az orrtól elkülönített, hátratolt fényszórók és a bumeráng alakú hátsó lámpák a V40-en is felfedezhetők, de a tervezők különleges részletmegoldásokat alkalmaztak. Ilyen a karaktervonalakkal ékesített géptető, a lökhárító alsó sarkaiba helyezett diódacsíkok, a P1800 modelltől örökölt, felfelé ívelő „kampóba” olvadó vállvonal és a P1800ES modell által ihletett, hatszögletű csomagtérajtó.

A „skandinávos” belső térben első osztályú anyagok és kidolgozás fogadja az embert. A kezelést azonban szokni kell. Az indítógomb például egészen magasra, a műszerpult tetejéhez került, a fedélzeti számítógép a bal oldali bajuszkapcsolóról, tekeréssel és nyomkodással vezérelhető, a fő funkciók pedig a középkonzolon található tekerő/nyomógombokkal szabályozhatók.

A tesztautót több mint kétmillió forint értékű kényelmi és biztonsági csomag – adaptív, távolságtartással kiegészített tempomat, koccanásgátló rendszer, sávtartást segítő és holttérfigyelő rendszer, a tolatásnál hasznos, keresztirányú forgalmat érzékelő rendszer, többfunkciós kormány, kulcs nélküli beszállás és indítás – gazdagította. Az Euro NCAP fogyasztóvédelmi szervezet a valaha tesztelt legbiztonságosabb autónak kiáltotta ki a modellt, amely aktívan vigyáz az utasaira, talán túlzottan is. Az öveket minden üléshelyen mindig be kell kapcsolni, az általa megítéltnél kisebb, egyébként biztonságos követési távolság tartásakor folyamatosan ég a szélvédőre vetített figyelmeztető piros LED-sor, ezenkívül az előzéseket a másik jármű közelsége miatt sokszor veszélyhelyzetnek tekinti, és villódzó fényekkel, illetve erős hangjelzéssel reagál.

Adatok
Volvo V40 D3 Momentum
Teljesítmény: 150 LE 3500 ford./percnél
Nyomaték: 350 Nm 1500–2750 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
Végsebesség: 205 km/óra
Vegyes fogyasztás: 5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
Saját tömeg: 1404 kg
Alapár (V40 D3 Momentum): 8 080 000 forint
Tesztautó ára: 11 545 000 forint.
A V40-et egy komoly kritika érheti: meglehetősen szűkös a belső tere. Alapja a Ford Focus, annál mégis sokkal kisebb a hely. Fejtere elöl és hátul is korlátozott, hátsó lábtere átlagos testmagasságúak számára elegendő, poggyásztere pedig a maga 335 literes űrtartalmával és magas padlójával mélyen a kategória átlaga alatt van. A V40 második üléssora és csomagtartója kifejezetten szűk, ezért családi autónak semmiképpen sem ajánlható. Legfeljebb két felnőttnek és két gyermeknek kényelmes, de hátulra még egy gyerekkocsi sem fér be. A svéd mérnökök feláldozták a tágasságot a stílus oltárán.

A V40 motorpalettáján hatféle erőforrás sorakozik. A tesztautóban a D3 elnevezésű, közepes, 150 lóerős teljesítményű kétliteres, öthengeres turbódízel motor dolgozott, amelyhez hatfokozatú automata váltót kapcsoltak. Ma már csak a Volvo készít öthengeres dízelt, amely remek hangjával tűnik ki a gázolajosok mezőnyéből, egyébként hasonló teljesítményre képes, mint azok. A menetteljesítményekre nem lehet panasz, az autó azonnal ugrik a gázpedál utasításaira. A futóművet ezzel összhangban feszesre hangolták, így nagyon jó az úttartás, s a fékek is rendkívül hatásosak. A gyárilag megadott 5,2 literes fogyasztásban viszont nem szabad bízni, 7 liter alatt ugyanis sosem fogyaszt az autó; nekünk 7,2 liter jött ki normális vezetési stílus mellett. Aki spórolni szeretne az üzemanyagon, válassza az 1,6 literes, 115 lovas Peugeot-eredetű D2 dízelt hatgangos manuális váltóval.

A Volvo V40 a prémium kompaktok között a legdrágább modell, ára hajszálnyival meghaladja az Audi A3 Sportbackét, a BMW 1-esét és a Mercedes-Benz A osztályét is.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo