Autóteszt cikkek
Igazi városi vagány a MINI első hibridje
A MINI első hibridje, a Cooper S E Countryman ALL4 a legtökéletesebb nagyvárosi MINI, ugyanis a napi ingázási feladatokat megoldja elektromos meghajtással, kompakt méretei révén parkolni is könnyű vele, sőt, ingyenes is. S a legjobb, hogy a márka védjegyének számító gokartos vezetési élmény is megvan benne.
Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag
A Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legfejlettebb kompakt modellje, a csillagos márkánál az új, high-tech vonalat képviseli. Az autó a fiatalokat szólítja meg, formáját és menettulajdonságait tekintve is dinamikus, már az alapmotorral is rendkívül jól megy.
Mazda 6: van még új a nap alatt
Még mindig fiatalos, még mindig lehet rajta csiszolni, de talán az utolsó ráncfelvarrása az aktuális Mazda6 generációnak a 2018-as változat. 2,2 literes dízelmotorral és automata váltóval vettük górcső alá, ráadásul a családbarát kombi kivitelben.
Suzuki Vitara: harminc éve közönségkedvenc
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár–érték arányt képvisel a magyar piacon.
Érkezik a Tarraco SUV
Decemberben érkezik a SEAT első nagyméretű szabadidő-autója, az akár hét üléssel is felszerelhető Tarraco. Ezzel kiteljesedik a spanyol márka szabadidőautó-családja.
Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja
Ma kevés annyira körberajongott és vágyott autó létezik, mint a Ford Mustang. Legendás formájú, hátsókerék-hajtású, nyolchengeres motorral szerelt sportkocsi, amelyet nem szelídítettek meg mindenféle előírások. Boldogan fogyaszt 15 litert, hangosan kürtöl a kipufogója, és közben örökre rabul ejti a tulajdonosa szívét.
Lexus NX: a fullos hibrid
A Lexus legnépszerűbb szabadidőmodellje, az NX tavaly kompletten megújult, így tovább nőtt a vonzereje. Mi egy az eladások derékhadát adó, hibrid változatot teszteltünk, amely a típus összes újdonságát felvonultatta.
Volkswagen T-Roc: a jobbik Golf
Elég későn érkezett a napjainkban legnépszerűbb piacra a gyártó Golf alapokra épített városi crossovere, amelyről tesztünkben kiderül, megérte-e várni rá. Vadonatúj, 150 lóerős, 1,5 literes, hengerlekapcsoló benzinmotorral tettük próbára.
SEAT Arona: a latin hódító
A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.
Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas
Az ötajtós Insignia Grand Sport a másfél literes alapmotorral érkezett hozzánk, ám így is hozta a kellemes utazólimuzin karaktert. Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas. Az Insignia Grand Sporton az előd minden kritizálható pontját kijavították.
Mercedes E-osztály: a meseautó
Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.
Ford Tourneo: a szállító
A Ford személyszállító flottájának a feje, a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik stresszmentes fuvarozására akár több ezer kilométeren át. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, egyszerűen nincsen nála jobb választás.
Nissan Qashqai: az élénk szupermodell
A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb számban eladott városi crossovere tavaly jelentős fejlesztéseken ment keresztül, és még vonzóbbá vált. Csinosabb és stílusosabb lett, bent erősebb minőségi hatást kelt, emellett még jobb vezetni. A szegmensben kivívott elsőségét semmi sem veszélyezteti.
Skoda Octavia: az eszményi családi autó
Az Octavia méltán a Škoda legnépszerűbb modellje. Eszményi családi autó, hatalmas beltérrel és kiforrott Volkswagen-technikával. Létezik belőle kifejezetten erős változat is, ami a sportos lelkületű családapák kedvence.
Nagy siker lehet az új Honda Civic
A tizedik generációs Civic sorozatgyártását a Honda történetének legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg, melynek során a négyajtós szedánt is felújították. A modell a lépcsős hátú autókat kedvelő országokban, így nálunk is nagy siker lehet, méreteivel az Accordot is kiváltja.
Flottaparancsnok
A Ford a végére hagyta a legizgalmasabbat: megérkezett a Mondeo ST-Line, a középkategóriás típus sportos hangvételű csúcsmodellje, mely csakis a potensebb erőforrásokkal kapható, mi a 210 lovas biturbó dízellel hajtottuk. Egy eszményi utazóautó, ideális felszereltséggel; a céges flotta ékköve lehet.
Mazda CX-5: a távol-keleti nagymenő
A Mazda CX-5 második generációjának legerősebb pontja egyértelműen az egyedi, izgalmas formája, ami önmagában eladja. Emellett belül is egy új, igényesebb világ tárul az ember elé. Az új CX-5 a legnívósabb nem prémium kompakt szabadidő-autóvá lépett elő a mezőnyben.
Megy az üzlet
A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából a legvonzóbb hajtáslánccal és az összes létező, lenyűgöző extrával.
SEAT Ateca: a spanyol hódító
A SEAT mint a Volkswagen Csoport tagja utolsóként dobott piacra szabadidő-autót, amely természetesen szintén részesült a kiforrott, korszerű konszerntechnológiákból. Az Ateca nem okoz csalódást, dinamikus formájával, tágas utasterével és gazdag felszereltségével könnyen meghódítja a szíveket.
VW E-Golf: a környezetbarát ingázó
Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.
Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a
Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
Élménnyé teszi az autózást
A Renault Mégane negyedik generációja a kompakt szegmens nagy meglepetése. Nemcsak vonzó formájával, hanem csendes, kulturált és minőségi belső terével, továbbá remek kezelhetőségével és kiváló vezethetőségével is lenyűgöz. Aki stílusos családi kombiban gondolkodik, ne keressen tovább.
Autóteszt: fókuszban az erő
A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.
Autóteszt: a koreai prémium
A Kia Optima új generációja még szebb és kifinomultabb elődjénél, még több helyet kínál, emellett új technológiák sokaságát vonultatja fel. Kiváló ár–érték aránya pedig továbbra is a középkategória egyik legjózanabb ajánlatává teszi. Nem kell ennél jobb autó.
Remek folytatás a Volkswagentől
A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.
Škoda Superb: a cseh bajnok
Színre lépése óta a középkategória legtágasabb autója a Škoda Superb Combi. Cserébe egy nem különösebben izgalmas formát kaptunk, és a minősége is visszafogott volt. Ma azonban már egyikbe sem lehet belekötni.
Mazda: a japán mérce
Kikupálódott a Mazda6. Tavalyi modellfrissítése óta még egy kicsit jobb, formája pedig végképp ellenállhatatlan. Ez a szegmens legszebb autója, s az egyetlen, amelyik megvásárolható nagy lökettérfogatú szívó benzinmotorral. Egy ilyen, csúcsfelszereltségű szedánban ültünk.
Ford Mondeo: a titkos tipp
A környezettudatos nagyautó-vásárlókat szólítja meg a hibrid Ford Mondeo, amely annyit fogyaszt, mint egy kis dízel, de kifinomultságát, komfortját és menetteljesítményeit tekintve semmivel sem marad el a hagyományos társaitól. Igazi meglepetés a Ford kínálatában.
Autóteszt: Hatásos belépő
A szakma az Év Autójának választotta az új Opel Astrát, megérdemelten. Az Opel mérnökei egy alapoktól újratervezett autót alkottak, ami szebb, tágasabb, és elődjénél élvezetesebben vezethető. Az egyliteres alapmotorral is zseniális.
Honda Jazz: a térzseni
Térkihasználás tekintetében ma sincs jobb a Honda Jazznél: négy méternél rövidebb, mégis beválik családi autóként is. Tizenöt évvel ezelőtt kitalált koncepciója a harmadik generációs modellben végképp kiforrott, vonzóbb a forma, javított a minőség és fokozott a biztonság.
Autóteszt: Új csillag a Mercedesnél
Amióta megjelentek a színen, vérre menő csata zajlik a három német prémium kompakt szabadidő-autó között. A Mercedesé a legfiatalabb modell, és ez képviseli minden tekintetben a legmagasabb szintet. Nem csak saját mezőnyéből emelkedik ki az egyik legjobb ma kapható csillagos modell.
Kia Soul EV: a lelkes környezetvédő
Villanyautóval járni menő dolog, a Kia Soul EV-vel még inkább. A világ egyetlen, kompakt szabadidő-autóra épülő elektromos személyautója a felhasznált anyagait tekintve is környezetbarát. Kényelmes, gazdagon felszerelt, és jól használható hatótávolságú autó.
Autóteszt: az okos hibrid
A kompakt járműosztályban mindmáig egyedülálló ajánlat a Toyota Auris hibrid, amelynek a kombi változata még jobb választás. A teljes értékű utastérhez takarékos és tiszta hibrid hajtáslánc társul. Vezetése megnyugtató, kellemes élmény, miközben a modellfrissítésnek hála kívül-belül szebb lett az autó.
Autóteszt: a rangidős Honda
A kívül-belül felfrissített Honda CR-V minden területen remekel: divatos, tágas, kényelmes, finom a rugózása, és repeszt, köszönhetően a dupla turbós 1,6-os dízelmotornak.
Autóteszt: Luxusutazás
A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni. Tavaly mutatta be fronthajtású egyterűjét, idén pedig elkészítette ennek a hétszemélyes változatát. Ez a 2-es Gran Tourer, amely tágas, sokoldalú és a márkára jellemző dinamikus vezetési élményt nyújt.
Négy karikával az öt felé
Egy Győrben gyártott Audi A3 szedán volt nálunk néhány napig. Alapfelszereltségű, mégis különleges járgány. A Limousine kevés extrával is tökéletes társ a mindennapokban.
Autóteszt: Már nem szerény kisautó
A Škoda Fabia már nem az a szerény kisautó, amelynek 1999-ben megismertük. Kilencven százalékban Volkswagen, kiegészítve a cseh márkára jellemző praktikus megoldásokkal. A fejlett konszerntechnika pedig a vételárban is megmutatkozik.
Újra szerencsét próbál a Nissan
A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.
Autótesz: magyar szívvel
Az Opel Astra Sports Tourer nem új modell, sőt már egy időszakos frissítésen is átesett, most azonban új erőforrásai miatt ismét érdemes a figyelemre. Egy teljes felszereltségű példányt teszteltünk a Szentgotthárdon készülő új generációs, 136 lóerős 1,6 literes turbódízel motorral.
Mini Cooper: a kismenő
A MINI ismét újat alkotott az ikonikus kisautó harmadik generációjával, amely még vonzóbb, még tágasabb és még biztonságosabb. Csak a benne átélhető gokartérzés nem változott, ami 55 éve jellemzi a típust. Az élmények forrása pedig ezúttal egy háromhengeres motor, a valaha épített legjobb.
Citroen C4: újult erővel
Új, korszerű háromhengeres erőforrás jelent meg a Peugeot-Citroën modelljeiben, amelyet a Citroënnél először a kompakt C4-be építenek be. A négyéves modellnek szó szerint új lendületet ad a high-tech benzinmotor. Nagyon ajánlható, akár az erősebb dízelek ellenében is.
Ezzel a nagymenővel kiríhatunk a tömegből
A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.
Teszteltük az Év Autóját!
A Peugeot az utolsó csavarig áttervezte kompakt modelljét, amely egy csapásra az alsó-középkategória egyik legjobb autója lett. Átlagon felüli kvalitásait az Év Autója díjjal is elismerték.
Tarol az egyszerű és nagyszerű Dacia
A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, amelynek a második generációjára már azt sem mondhatjuk, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.
Újhullámos Mercedes
A második Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz a négyajtós CLA kupé. Igazi stílustermék, amely az ember érzelmeit veszi célba, és tulajdonosát örökké az érdeklődés középpontjába helyezi. Kétliteres turbómotorral piszkosul gyors is.
Itt az új Nissan Qashqai!
A horvátországi Rovinjban bemutatkozott az új Nissan Qashqai, a Nissan 2007-ben debütált, eddig több mint kétmillió példányban értékesített crossoverének második generációja. A modell friss dizájnnal, gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal lép színre.
Japán nagyság
A világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített autója, a Toyota Corolla már a tizenegyedik generációnál jár. Eddig ez a legtágasabb modell a sorban, olyannyira, hogy házon belüli konkurense lett az Avensisnek. Az 1,4 literes dízelmotorral a D-4D Active remek családi autó.
Szelíd erőszak
Amilyen szelídnek tűnik, olyan nagy meglepetést tud okozni, ha rálépünk a gázpedálra. Négyhengeres dízelmotor hajtja, de úgy megy, mint a sportkompaktok. A legkisebb BMW-t, a BMW 120d xDrive változatot teszteltük.