Ford Mondeo: a titkos tipp

A környezettudatos nagyautó-vásárlókat szólítja meg a hibrid Ford Mondeo, amely annyit fogyaszt, mint egy kis dízel, de kifinomultságát, komfortját és menetteljesítményeit tekintve semmivel sem marad el a hagyományos társaitól. Igazi meglepetés a Ford kínálatában.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Mondeo Hybrid az első Európában gyártott és forgalmazott Ford hibrid, az Észak-Amerikában évek óta kapható Fusion Hybrid európai megfelelője. Egyedi és hasznos bővítése a Mondeo kínálatának. Hagyományos hajtásláncú társainak szinte teljes értékű alternatívája. Sőt a karosszéria oldalain, illetve hátulján elhelyezett „Hybrid” feliratokat és az eggyel kisebb méretű, 16 hüvelykes kerekeket leszámítva szakasztott úgy néz ki, mint egy benzines vagy dízel példány, csak ennek a járását egyáltalán nem hallani.

Az autó farában, az ülések mögött helyezték el a hibrid rendszer akkumulátorát, így a csomagtér 142 literrel kisebb – 383 literes –, mint a normál négyajtós modellé, azonban négy ember holmiját gond nélkül elnyeli. Máskülönben az autó nem kényszerít kompromisszumra, óriási helyet kínál.

A gyönyörű, perforált, világos színű bőrfotelekbe élmény behuppanni, a kormány fogása kellemes, karunkat széles könyöklőn pihentethetjük, a berendezés pedig kifejezetten igényes. Klasszikus nagyautós élményt nyújt. Középen a Ford új generációs SYNC rendszerének érintőképernyőjét találjuk, amihez nem tartozik külön érintőpad vagy tekerő/nyomógomb. Kezelése magától értetődő, de nem zökkenőmentes: a képernyő felülete nem elég érzékeny, kissé lassan reagál, emiatt menet közben nem biztonságos a kezelése.

A volán mozgalmas a temérdek gombtól, még a fő műszeregység két folyadékkristályos kijelzőjét is innen vezérelhetjük. A bal oldali elsősorban az energia-, benzinfogyasztásról informál, míg a jobb oldali a központi infotainment rendszer kicsinyített mása, aminek legfőbb értelme az, hogy ne kelljen túl sokat a középső érintőképernyőhöz nyúlni. A bal oldali kijelzőn láthatjuk, mikor haladunk kibocsátásmentesen, és mikor benzinmotorral. A rendszer közli velünk azt is, hogy a megtett kilométerből mennyit mentünk tisztán elektromos üzemben. Nekünk 42 százalékot sikerült elérni. Ez lelkesítően hat az emberre, arra sarkallja, hogy még takarékosabban vezessen.

A Mondeo Hybrid az egyik leghatékonyabb hibrid a piacon. Fő meghajtó egysége egy 2 literes Atkinson ciklusú benzinmotor, amelyet két villanymotor és egy 1,4 kilowattóra teljesítményű lítium-ion akkumulátor egészít ki. Az egyik villanymotor a hajtásba segít be a benzinmotornak, a másik pedig az akkumulátor energia-visszanyerő töltésére szolgál. Az összteljesítmény igen meggyőző: 187 lóerő.

A hibridek előnyei városi-elővárosi viszonylatban mutatkoznak meg, a Mondeo is itt megy a legtöbbet villannyal. A lámpánál óvatosan nekirugaszkodva nem kapcsol be a benzinmotor, és ügyes gázpedálkezeléssel elektromos üzemben tartható a forgalom tempója. Elméletileg 135 kilométer/óráig is képesek vagyunk gyorsítani, azonban ez a gyakorlatban inkább 110, szigorúan sík terepen. Ha teljesítményre van szükség, a benzinmotor azonnal, szinte észrevétlenül kel életre. Nagyon csendes, még intenzív gyorsításnál sem válik tolakodóvá a hangja. Városban 5 liter körül is képes fogyasztani, autópályán azonban az étvágya 6 liter fölé szökik. Amint újra autóútra érünk, a gázpedál felengedésére a benzinmotor leválasztásával reagál a rendszer, a lassítási és fékezési fázisokat pedig energia-visszatermelésre fordítja. A fékezési hatékonyságunkat meg is tekinthetjük a műszerfali kijelzőn.

A Mondeo Hybrid hazánkban csak négyajtós karosszériával és a legmagasabb, Titanium felszereltséggel kapható. Alapára 10 075 000 forint. A hibrid nem annyira praktikus, de vegyes fogyasztása alacsonyabb, a tudat pedig, hogy hibridet vezetünk, megelégedéssel tölt el minket.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4867/1852/1501/2850 mmHengerűrtartalom: 1999 cm3

    Teljesítmény: 137 kW/187 LE 6000 ford./percnél

    Nyomaték: 173 Nm 4000 ford./percnél

    Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,2 mp

    Csúcssebesség: 187 km/óra

    Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 2,8/5/4,2 l/100 km

    Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km

    Saját tömeg: 1630 kilogramm

    Csomagtér: 383 liter

    Üzemanyag: 53 liter

    Alapár: 10 075 000 forint

    Tesztautó ára: 11 856 000 forint

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo