Ford Mondeo: a titkos tipp

A környezettudatos nagyautó-vásárlókat szólítja meg a hibrid Ford Mondeo, amely annyit fogyaszt, mint egy kis dízel, de kifinomultságát, komfortját és menetteljesítményeit tekintve semmivel sem marad el a hagyományos társaitól. Igazi meglepetés a Ford kínálatában.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az új Mondeo Hybrid az első Európában gyártott és forgalmazott Ford hibrid, az Észak-Amerikában évek óta kapható Fusion Hybrid európai megfelelője. Egyedi és hasznos bővítése a Mondeo kínálatának. Hagyományos hajtásláncú társainak szinte teljes értékű alternatívája. Sőt a karosszéria oldalain, illetve hátulján elhelyezett „Hybrid” feliratokat és az eggyel kisebb méretű, 16 hüvelykes kerekeket leszámítva szakasztott úgy néz ki, mint egy benzines vagy dízel példány, csak ennek a járását egyáltalán nem hallani.

Az autó farában, az ülések mögött helyezték el a hibrid rendszer akkumulátorát, így a csomagtér 142 literrel kisebb – 383 literes –, mint a normál négyajtós modellé, azonban négy ember holmiját gond nélkül elnyeli. Máskülönben az autó nem kényszerít kompromisszumra, óriási helyet kínál.

A gyönyörű, perforált, világos színű bőrfotelekbe élmény behuppanni, a kormány fogása kellemes, karunkat széles könyöklőn pihentethetjük, a berendezés pedig kifejezetten igényes. Klasszikus nagyautós élményt nyújt. Középen a Ford új generációs SYNC rendszerének érintőképernyőjét találjuk, amihez nem tartozik külön érintőpad vagy tekerő/nyomógomb. Kezelése magától értetődő, de nem zökkenőmentes: a képernyő felülete nem elég érzékeny, kissé lassan reagál, emiatt menet közben nem biztonságos a kezelése.

A volán mozgalmas a temérdek gombtól, még a fő műszeregység két folyadékkristályos kijelzőjét is innen vezérelhetjük. A bal oldali elsősorban az energia-, benzinfogyasztásról informál, míg a jobb oldali a központi infotainment rendszer kicsinyített mása, aminek legfőbb értelme az, hogy ne kelljen túl sokat a középső érintőképernyőhöz nyúlni. A bal oldali kijelzőn láthatjuk, mikor haladunk kibocsátásmentesen, és mikor benzinmotorral. A rendszer közli velünk azt is, hogy a megtett kilométerből mennyit mentünk tisztán elektromos üzemben. Nekünk 42 százalékot sikerült elérni. Ez lelkesítően hat az emberre, arra sarkallja, hogy még takarékosabban vezessen.

A Mondeo Hybrid az egyik leghatékonyabb hibrid a piacon. Fő meghajtó egysége egy 2 literes Atkinson ciklusú benzinmotor, amelyet két villanymotor és egy 1,4 kilowattóra teljesítményű lítium-ion akkumulátor egészít ki. Az egyik villanymotor a hajtásba segít be a benzinmotornak, a másik pedig az akkumulátor energia-visszanyerő töltésére szolgál. Az összteljesítmény igen meggyőző: 187 lóerő.

A hibridek előnyei városi-elővárosi viszonylatban mutatkoznak meg, a Mondeo is itt megy a legtöbbet villannyal. A lámpánál óvatosan nekirugaszkodva nem kapcsol be a benzinmotor, és ügyes gázpedálkezeléssel elektromos üzemben tartható a forgalom tempója. Elméletileg 135 kilométer/óráig is képesek vagyunk gyorsítani, azonban ez a gyakorlatban inkább 110, szigorúan sík terepen. Ha teljesítményre van szükség, a benzinmotor azonnal, szinte észrevétlenül kel életre. Nagyon csendes, még intenzív gyorsításnál sem válik tolakodóvá a hangja. Városban 5 liter körül is képes fogyasztani, autópályán azonban az étvágya 6 liter fölé szökik. Amint újra autóútra érünk, a gázpedál felengedésére a benzinmotor leválasztásával reagál a rendszer, a lassítási és fékezési fázisokat pedig energia-visszatermelésre fordítja. A fékezési hatékonyságunkat meg is tekinthetjük a műszerfali kijelzőn.

A Mondeo Hybrid hazánkban csak négyajtós karosszériával és a legmagasabb, Titanium felszereltséggel kapható. Alapára 10 075 000 forint. A hibrid nem annyira praktikus, de vegyes fogyasztása alacsonyabb, a tudat pedig, hogy hibridet vezetünk, megelégedéssel tölt el minket.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4867/1852/1501/2850 mmHengerűrtartalom: 1999 cm3

    Teljesítmény: 137 kW/187 LE 6000 ford./percnél

    Nyomaték: 173 Nm 4000 ford./percnél

    Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,2 mp

    Csúcssebesség: 187 km/óra

    Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 2,8/5/4,2 l/100 km

    Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km

    Saját tömeg: 1630 kilogramm

    Csomagtér: 383 liter

    Üzemanyag: 53 liter

    Alapár: 10 075 000 forint

    Tesztautó ára: 11 856 000 forint

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo