Székely Sarolta - Valkai Nikoletta cikkei


Székely Sarolta - Valkai Nikoletta cikkei

Tönkrement vendéglátósok - sokan máig nem kapták meg a bértámogatást

Tönkrement vendéglátósok - sokan máig nem kapták meg a bértámogatást 

Szerkesztőségünk több forrásból is úgy értesült, hogy a vendéglátósok közül többen vannak olyanok, akik a mai napig nem kapták meg a kérvényezett bértámogatást. Pedig a papírokkal is rendben volt minden és a kérelmet is befogadta a hatóság. Az ipartestület szerint sem szórványos esetről van szó, az Innovációs és Technológiai Minisztérium viszont hallgat.
Patthelyzet: most sem sikerült megegyezni a minimálbérről

Patthelyzet: most sem sikerült megegyezni a minimálbérről 

Szerdán sem született megállapodás a minimálbér és a garantált bérminimum idei emeléséről. A koronavírus-járvány miatt az országos béralkut soha nem látott bizonytalanság jellemzi. A munkáltatók belemennének a 4 százalékos, a munkavállalói oldal kitart az 5 százalékos emelés mellett.
Megjelent a madárinfluenza Magyarországon – drágulás jön a boltokban?

Megjelent a madárinfluenza Magyarországon – drágulás jön a boltokban? 

Újabb megyében azonosították a madárinfluenza vírusát, ám még ezelőtt két ország is kitiltotta piacáról a magyar baromfit. A Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója szerint a kialakult helyzet negatív exportpiaci hatásai vélhetőleg erősebbek lesznek.
Ford Focus: egy megújult legenda

Ford Focus: egy megújult legenda 

A Ford Focus, a kompakt kategória egyik legikonikusabb és legfontosabb képviselője, immár több mint húsz éve családok és cégek közkedvelt választása. Egyike a szegmens legjobb és legfejlettebb modelljeinek, amit az ára is kifejez. Dízelmotorral és automata váltóval teszteltük.
Igazi városi vagány a MINI első hibridje

Igazi városi vagány a MINI első hibridje 

A MINI első hibridje, a Cooper S E Countryman ALL4 a legtökéletesebb nagyvárosi MINI, ugyanis a napi ingázási feladatokat megoldja elektromos meghajtással, kompakt méretei révén parkolni is könnyű vele, sőt, ingyenes is. S a legjobb, hogy a márka védjegyének számító gokartos vezetési élmény is megvan benne.
Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag

Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag 

A Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legfejlettebb kompakt modellje, a csillagos márkánál az új, high-tech vonalat képviseli. Az autó a fiatalokat szólítja meg, formáját és menettulajdonságait tekintve is dinamikus, már az alapmotorral is rendkívül jól megy.
Suzuki Vitara: harminc éve közönségkedvenc

Suzuki Vitara: harminc éve közönségkedvenc 

A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár–érték arányt képvisel a magyar piacon.
Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja

Ford Mustang: Amerika megszelidíthetetlen hangja 

Ma kevés annyira körberajongott és vágyott autó létezik, mint a Ford Mustang. Legendás formájú, hátsókerék-hajtású, nyolchengeres motorral szerelt sportkocsi, amelyet nem szelídítettek meg mindenféle előírások. Boldogan fogyaszt 15 litert, hangosan kürtöl a kipufogója, és közben örökre rabul ejti a tulajdonosa szívét.
Lexus NX: a fullos hibrid

Lexus NX: a fullos hibrid 

A Lexus legnépszerűbb szabadidőmodellje, az NX tavaly kompletten megújult, így tovább nőtt a vonzereje. Mi egy az eladások derékhadát adó, hibrid változatot teszteltünk, amely a típus összes újdonságát felvonultatta.
SEAT Arona: a latin hódító

SEAT Arona: a latin hódító 

A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.

Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas 

Az ötajtós Insignia Grand Sport a másfél literes alapmotorral érkezett hozzánk, ám így is hozta a kellemes utazólimuzin karaktert. Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas. Az Insignia Grand Sporton az előd minden kritizálható pontját kijavították.

Mercedes E-osztály: a meseautó 

Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.

Ford Tourneo: a szállító 

A Ford személyszállító flottájának a feje, a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik stresszmentes fuvarozására akár több ezer kilométeren át. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, egyszerűen nincsen nála jobb választás.

Nissan Qashqai: az élénk szupermodell 

A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb számban eladott városi crossovere tavaly jelentős fejlesztéseken ment keresztül, és még vonzóbbá vált. Csinosabb és stílusosabb lett, bent erősebb minőségi hatást kelt, emellett még jobb vezetni. A szegmensben kivívott elsőségét semmi sem veszélyezteti.

Skoda Octavia: az eszményi családi autó 

Az Octavia méltán a Škoda legnépszerűbb modellje. Eszményi családi autó, hatalmas beltérrel és kiforrott Volkswagen-technikával. Létezik belőle kifejezetten erős változat is, ami a sportos lelkületű családapák kedvence.

Nagy siker lehet az új Honda Civic 

A tizedik generációs Civic sorozatgyártását a Honda történetének legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg, melynek során a négyajtós szedánt is felújították. A modell a lépcsős hátú autókat kedvelő országokban, így nálunk is nagy siker lehet, méreteivel az Accordot is kiváltja.

Flottaparancsnok 

A Ford a végére hagyta a legizgalmasabbat: megérkezett a Mondeo ST-Line, a középkategóriás típus sportos hangvételű csúcsmodellje, mely csakis a potensebb erőforrásokkal kapható, mi a 210 lovas biturbó dízellel hajtottuk. Egy eszményi utazóautó, ideális felszereltséggel; a céges flotta ékköve lehet.

Mazda CX-5: a távol-keleti nagymenő 

A Mazda CX-5 második generációjának legerősebb pontja egyértelműen az egyedi, izgalmas formája, ami önmagában eladja. Emellett belül is egy új, igényesebb világ tárul az ember elé. Az új CX-5 a legnívósabb nem prémium kompakt szabadidő-autóvá lépett elő a mezőnyben.

Megy az üzlet 

A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából a legvonzóbb hajtáslánccal és az összes létező, lenyűgöző extrával.

SEAT Ateca: a spanyol hódító 

A SEAT mint a Volkswagen Csoport tagja utolsóként dobott piacra szabadidő-autót, amely természetesen szintén részesült a kiforrott, korszerű konszerntechnológiákból. Az Ateca nem okoz csalódást, dinamikus formájával, tágas utasterével és gazdag felszereltségével könnyen meghódítja a szíveket.

VW E-Golf: a környezetbarát ingázó 

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Élménnyé teszi az autózást 

A Renault Mégane negyedik generációja a kompakt szegmens nagy meglepetése. Nemcsak vonzó formájával, hanem csendes, kulturált és minőségi belső terével, továbbá remek kezelhetőségével és kiváló vezethetőségével is lenyűgöz. Aki stílusos családi kombiban gondolkodik, ne keressen tovább.

Autóteszt: fókuszban az erő 

A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.

Autóteszt: a koreai prémium 

A Kia Optima új generációja még szebb és kifinomultabb elődjénél, még több helyet kínál, emellett új technológiák sokaságát vonultatja fel. Kiváló ár–érték aránya pedig továbbra is a középkategória egyik legjózanabb ajánlatává teszi. Nem kell ennél jobb autó.

Remek folytatás a Volkswagentől 

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

Škoda Superb: a cseh bajnok 

Színre lépése óta a középkategória legtágasabb autója a Škoda Superb Combi. Cserébe egy nem különösebben izgalmas formát kaptunk, és a minősége is visszafogott volt. Ma azonban már egyikbe sem lehet belekötni.

Mazda: a japán mérce 

Kikupálódott a Mazda6. Tavalyi modellfrissítése óta még egy kicsit jobb, formája pedig végképp ellenállhatatlan. Ez a szegmens legszebb autója, s az egyetlen, amelyik megvásárolható nagy lökettérfogatú szívó benzinmotorral. Egy ilyen, csúcsfelszereltségű szedánban ültünk.

Ford Mondeo: a titkos tipp 

A környezettudatos nagyautó-vásárlókat szólítja meg a hibrid Ford Mondeo, amely annyit fogyaszt, mint egy kis dízel, de kifinomultságát, komfortját és menetteljesítményeit tekintve semmivel sem marad el a hagyományos társaitól. Igazi meglepetés a Ford kínálatában.

Autóteszt: Hatásos belépő 

A szakma az Év Autójának választotta az új Opel Astrát, megérdemelten. Az Opel mérnökei egy alapoktól újratervezett autót alkottak, ami szebb, tágasabb, és elődjénél élvezetesebben vezethető. Az egyliteres alapmotorral is zseniális.

Honda Jazz: a térzseni 

Térkihasználás tekintetében ma sincs jobb a Honda Jazznél: négy méternél rövidebb, mégis beválik családi autóként is. Tizenöt évvel ezelőtt kitalált koncepciója a harmadik generációs modellben végképp kiforrott, vonzóbb a forma, javított a minőség és fokozott a biztonság.

Autóteszt: Új csillag a Mercedesnél 

Amióta megjelentek a színen, vérre menő csata zajlik a három német prémium kompakt szabadidő-autó között. A Mercedesé a legfiatalabb modell, és ez képviseli minden tekintetben a legmagasabb szintet. Nem csak saját mezőnyéből emelkedik ki az egyik legjobb ma kapható csillagos modell.

Kia Soul EV: a lelkes környezetvédő 

Villanyautóval járni menő dolog, a Kia Soul EV-vel még inkább. A világ egyetlen, kompakt szabadidő-autóra épülő elektromos személyautója a felhasznált anyagait tekintve is környezetbarát. Kényelmes, gazdagon felszerelt, és jól használható hatótávolságú autó.

Autóteszt: az okos hibrid 

A kompakt járműosztályban mindmáig egyedülálló ajánlat a Toyota Auris hibrid, amelynek a kombi változata még jobb választás. A teljes értékű utastérhez takarékos és tiszta hibrid hajtáslánc társul. Vezetése megnyugtató, kellemes élmény, miközben a modellfrissítésnek hála kívül-belül szebb lett az autó.

Autóteszt: a rangidős Honda 

A kívül-belül felfrissített Honda CR-V minden területen remekel: divatos, tágas, kényelmes, finom a rugózása, és repeszt, köszönhetően a dupla turbós 1,6-os dízelmotornak.

Autóteszt: Luxusutazás 

A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni. Tavaly mutatta be fronthajtású egyterűjét, idén pedig elkészítette ennek a hétszemélyes változatát. Ez a 2-es Gran Tourer, amely tágas, sokoldalú és a márkára jellemző dinamikus vezetési élményt nyújt.

Egy lépésre vagyunk az okosautótól 

Többszörösen rájár a rúd az autógyártókra, stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját.

Négy karikával az öt felé 

Egy Győrben gyártott Audi A3 szedán volt nálunk néhány napig. Alapfelszereltségű, mégis különleges járgány. A Limousine kevés extrával is tökéletes társ a mindennapokban.

Autóteszt: Már nem szerény kisautó 

A Škoda Fabia már nem az a szerény kisautó, amelynek 1999-ben megismertük. Kilencven százalékban Volkswagen, kiegészítve a cseh márkára jellemző praktikus megoldásokkal. A fejlett konszerntechnika pedig a vételárban is megmutatkozik.

Mini Cooper: a kismenő 

A MINI ismét újat alkotott az ikonikus kisautó harmadik generációjával, amely még vonzóbb, még tágasabb és még biztonságosabb. Csak a benne átélhető gokartérzés nem változott, ami 55 éve jellemzi a típust. Az élmények forrása pedig ezúttal egy háromhengeres motor, a valaha épített legjobb.

Teszteltük az Év Autóját! 

A Peugeot az utolsó csavarig áttervezte kompakt modelljét, amely egy csapásra az alsó-középkategória egyik legjobb autója lett. Átlagon felüli kvalitásait az Év Autója díjjal is elismerték.

Tarol az egyszerű és nagyszerű Dacia 

A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, amelynek a második generációjára már azt sem mondhatjuk, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.

Újhullámos Mercedes 

A második Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz a négyajtós CLA kupé. Igazi stílustermék, amely az ember érzelmeit veszi célba, és tulajdonosát örökké az érdeklődés középpontjába helyezi. Kétliteres turbómotorral piszkosul gyors is.

Itt az új Nissan Qashqai! 

A horvátországi Rovinjban bemutatkozott az új Nissan Qashqai, a Nissan 2007-ben debütált, eddig több mint kétmillió példányban értékesített crossoverének második generációja. A modell friss dizájnnal, gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal lép színre.

Japán nagyság 

A világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített autója, a Toyota Corolla már a tizenegyedik generációnál jár. Eddig ez a legtágasabb modell a sorban, olyannyira, hogy házon belüli konkurense lett az Avensisnek. Az 1,4 literes dízelmotorral a D-4D Active remek családi autó.

Szelíd erőszak 

Amilyen szelídnek tűnik, olyan nagy meglepetést tud okozni, ha rálépünk a gázpedálra. Négyhengeres dízelmotor hajtja, de úgy megy, mint a sportkompaktok. A legkisebb BMW-t, a BMW 120d xDrive változatot teszteltük.

Opel Mokka: kis frissítő 

Az Opel kisméretű városi terepjárója már közel egy éve piacon van, de még mindig a legcsinosabb a mezőnyben. Ám nem csak a formája szól mellette; a Mokka történetesen az egyik legjobb Opel a kínálatban. 1,4 literes turbómotorral teszteltük, ami kiválóan illik hozzá.

Hyundai Santa Fe: a koreai úttörő 

Az első igazi koreai prémium szabadidő-autó máris megközelíti a német prémium SUV-ok szintjét vonzó formájával, belső kidolgozásával és felszereltségével. A csúcsváltozatot, a Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi-t teszteltük.

Sportos lelkületű sportkombi 

Tizenegy évvel ezelőtt első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo