Szelíd erőszak

Amilyen szelídnek tűnik, olyan nagy meglepetést tud okozni, ha rálépünk a gázpedálra. Négyhengeres dízelmotor hajtja, de úgy megy, mint a sportkompaktok. A legkisebb BMW-t, a BMW 120d xDrive változatot teszteltük.

Fotó: PP

Az új BMW 1-est a márkaarculat szerint igyekeztek áttervezni a bajorok, ám a végeredmény egy kissé bamba képű autó lett. Csupán szemből van benne némi dinamika. A szürke tesztautó a manapság szerény méretűnek számító 16 hüvelykes kerekeivel még inkább háttérbe húzódott, pedig az alsó-középkategória egyik leggyorsabb modellje ez. Ráadásul a BMW 120d xDrive tesztautó Sport Line konfigurációt kapott, ami kívülről mindössze fényes fekete dizájnelemek felszerelésében nyilvánult meg.

A modell nagyobb, mint az elődje: 85 milliméterrel hosszabb (4324 mm), 3 centiméterrel bővebb a tengelytáv (2690 mm), és 17 milliméterrel szélesebb (1765 mm). A karosszéria magassága maradt 1421 milliméter, viszont az első nyomtáv 51, míg a hátsó 72 milliméterrel szélesebb lett. Ami a belső teret illeti, a hátsó lábtér 2 centiméterrel növekedett, a csomagtér pedig 30 literrel, 360 literesre gyarapodott. Könnyen pakolható, s a hátsó ülések előredöntésével sík, 1200 literes rakteret kaphatunk.

Az 1-es BMW mégsem családi autó. A hátsó traktusa még mindig szűk, a széles és magas kardánalagút pedig szigorúan négyszemélyessé avatja. Magas sofőr mögött átlagos testmagasságú személyek térde fér el, de van elegendő fej- és lábtér.

Ami a vezetési pozíciót és az ergonómiát illeti, a BMW-k évtizedek óta remekelnek, s itt a legkisebb modell sem okoz csalódást. Kényelmesek és jól tartanak a Sport Line felszereltséghez tartozó formázott, állítható comb- és oldaltámasszal ellátott ülések, ideális helyen van a kormány, a pedálok és a váltókar is. A vezető felé fordított középkonzolon könnyen elérhetők a gombok. A rádión és a klímán kívül minden az iDrive rendszerrel vezérelhető, amely az ülések közötti konzolon található forgó-nyomó kapcsolóval és funkciógomb-együttessel működtethető. A kiforrott rendszer egyszerűen és menet közben is veszélytelenül használható. Örömmel nyugtáztam az olyan nosztalgikus elemeket is, mint a középső légbeömlők közötti hideg-meleg levegő arányt szabályzó tekerő vagy a fordulatszámmérőbe integrált, pillanatnyi fogyasztást mérő skála.

ADATOK

BMW 120d xDrive 5-ajtós

Méretek (h./sz./m./tengelytáv): 4324/1765/1421/2690 mm Teljesítmény: 184 LE 4000 ford./percnél Nyomaték: 380 Nm 1750–2750 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,2 mp Végsebesség: 228 km/óra Vegyes fogyasztás: 4,7 l/100 km Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km Saját tömeg: 1505 kg Csomagtér: 360/1200 liter Alapár: 8 695 000 forint Tesztautó ára: 11 112 000 forint

A Sport Line felszereltség az utasteret vörös színű elemekkel dobja fel. A csomag része még a csúsztatható középső kartámasz, amely azonban rejthetne nagyobb rakodórekeszt, mint ahogyan az utastér is pakolóhelyet.

A BMW kiváló menettulajdonságokkal bíró autó, a legkorszerűbb technológiával. Az 1-es sorozatban közvetlen befecskendezéses, start/stop rendszerrel és fékenergia-visszavezetéssel ellátott négyhengeres motorok teljesítenek szolgálatot. A 120d modellben 184 lóerős, 2 literes common rail dízel dolgozik, intelligens xDrive négykerék-hajtással párosítva. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, és 228 kilométer/órás végsebességre képes, ami a másfél tonnás saját tömeg ismeretében szenzációs. Élvezettel, nagy pontossággal kapcsolható a hatfokozatú kézi váltó is. A kissé kulturálatlan hangon kelepelő motorból ki sem néznék, mire képes, pedig a legtöbb autónak „befűthet” a zöld lámpánál és az autópályán is. Erős és nyomatékos, már alapjárat környékén is, pillanatok alatt megoldhatók vele a forgalmi helyzetek, és hihetetlenül jól fogyaszt. Mi 5,7 literes valós átlagot mértünk.

 

Fotó: PP

A BMW 120d xDrive azoknak szól, akik egész évben használható prémium kompaktot keresnek, és nem szeretnének lemondani a magas műszaki színvonalról. A 120d xDrive-nak csak egy komoly „baja” van, és ez az extrákkal jócskán 10 millió forint fölé kúszó vételár.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo