Az új BMW 1-est a márkaarculat szerint igyekeztek áttervezni a bajorok, ám a végeredmény egy kissé bamba képű autó lett. Csupán szemből van benne némi dinamika. A szürke tesztautó a manapság szerény méretűnek számító 16 hüvelykes kerekeivel még inkább háttérbe húzódott, pedig az alsó-középkategória egyik leggyorsabb modellje ez. Ráadásul a BMW 120d xDrive tesztautó Sport Line konfigurációt kapott, ami kívülről mindössze fényes fekete dizájnelemek felszerelésében nyilvánult meg.
A modell nagyobb, mint az elődje: 85 milliméterrel hosszabb (4324 mm), 3 centiméterrel bővebb a tengelytáv (2690 mm), és 17 milliméterrel szélesebb (1765 mm). A karosszéria magassága maradt 1421 milliméter, viszont az első nyomtáv 51, míg a hátsó 72 milliméterrel szélesebb lett. Ami a belső teret illeti, a hátsó lábtér 2 centiméterrel növekedett, a csomagtér pedig 30 literrel, 360 literesre gyarapodott. Könnyen pakolható, s a hátsó ülések előredöntésével sík, 1200 literes rakteret kaphatunk.
Az 1-es BMW mégsem családi autó. A hátsó traktusa még mindig szűk, a széles és magas kardánalagút pedig szigorúan négyszemélyessé avatja. Magas sofőr mögött átlagos testmagasságú személyek térde fér el, de van elegendő fej- és lábtér.
Ami a vezetési pozíciót és az ergonómiát illeti, a BMW-k évtizedek óta remekelnek, s itt a legkisebb modell sem okoz csalódást. Kényelmesek és jól tartanak a Sport Line felszereltséghez tartozó formázott, állítható comb- és oldaltámasszal ellátott ülések, ideális helyen van a kormány, a pedálok és a váltókar is. A vezető felé fordított középkonzolon könnyen elérhetők a gombok. A rádión és a klímán kívül minden az iDrive rendszerrel vezérelhető, amely az ülések közötti konzolon található forgó-nyomó kapcsolóval és funkciógomb-együttessel működtethető. A kiforrott rendszer egyszerűen és menet közben is veszélytelenül használható. Örömmel nyugtáztam az olyan nosztalgikus elemeket is, mint a középső légbeömlők közötti hideg-meleg levegő arányt szabályzó tekerő vagy a fordulatszámmérőbe integrált, pillanatnyi fogyasztást mérő skála.
BMW 120d xDrive 5-ajtós
Méretek (h./sz./m./tengelytáv): 4324/1765/1421/2690 mm Teljesítmény: 184 LE 4000 ford./percnél Nyomaték: 380 Nm 1750–2750 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,2 mp Végsebesség: 228 km/óra Vegyes fogyasztás: 4,7 l/100 km Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km Saját tömeg: 1505 kg Csomagtér: 360/1200 liter Alapár: 8 695 000 forint Tesztautó ára: 11 112 000 forint
A BMW kiváló menettulajdonságokkal bíró autó, a legkorszerűbb technológiával. Az 1-es sorozatban közvetlen befecskendezéses, start/stop rendszerrel és fékenergia-visszavezetéssel ellátott négyhengeres motorok teljesítenek szolgálatot. A 120d modellben 184 lóerős, 2 literes common rail dízel dolgozik, intelligens xDrive négykerék-hajtással párosítva. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, és 228 kilométer/órás végsebességre képes, ami a másfél tonnás saját tömeg ismeretében szenzációs. Élvezettel, nagy pontossággal kapcsolható a hatfokozatú kézi váltó is. A kissé kulturálatlan hangon kelepelő motorból ki sem néznék, mire képes, pedig a legtöbb autónak „befűthet” a zöld lámpánál és az autópályán is. Erős és nyomatékos, már alapjárat környékén is, pillanatok alatt megoldhatók vele a forgalmi helyzetek, és hihetetlenül jól fogyaszt. Mi 5,7 literes valós átlagot mértünk.
A BMW 120d xDrive azoknak szól, akik egész évben használható prémium kompaktot keresnek, és nem szeretnének lemondani a magas műszaki színvonalról. A 120d xDrive-nak csak egy komoly „baja” van, és ez az extrákkal jócskán 10 millió forint fölé kúszó vételár.