Az Audi két évvel ezelőtt dobta piacra a lépcsős hátú A3 Limousine modellt, az első Audit, amelyet a-tól z-ig Magyarországon gyártanak. Dinamikus kiállású autó, még a létező legkisebb, 16 colos kerekekkel és halogén fényszórókkal is. Szemből és hátulról különösen sportosan fest, a háromdobozos felépítés pedig arányossá teszi. A lankás tető nagyméretű hátsó szélvédőben folytatódik, a csomagtérfedél pici, így az egész kupés hatást kelt. Nagyon szép, elegáns a csomagtérfedélbe integrált hátsó légterelő ív.
Az alapfelszereltségű A3 Limousine teljesen más képet fest, mint amit a gazdagon felextrázott tesztautóknál megszokhattunk. Az alap konfiguráción felül tulajdonképpen csak egy első könyöktámaszt és – a komfort csomag részeként – 8 hangszórós MMI-rádiót, automata klímaberendezést, valamint multifunkciós bőr kormánykereket építettek az autóba. A 335 ezer forintos csomagba belefért a Bluetooth kihangosító, valamint a kulcs nélküli nyitás és indítás, ám meglepő módon fedélzeti számítógép például már nem jutott, így a főműszerek közötti multifunkciós kijelzőről csak a hatótávot tudjuk leolvasni. Ez a 21. században, pláne egy prémium márkánál, érdekes.
Ha azonban túltesszük magunkat ezen és a minimálisan elvárható tételekért elkért szemérmetlenül magas összegen, megállapíthatjuk, hogy a legszerényebb kivitelű Audi is prémiumérzést ad. A minőség elsőrangú, ami nemcsak az utastéri műanyagok színvonalán, hanem a szellőzők kialakításán és szabályozásán is lemérhető. A bőrkormány fogása pazar, bőrülésekre azonban felesleges áldozni, mert a szövetborítású székek is fantasztikusak. A fontos gombok és kezelőszervek jól elérhetők az átlátható pulton, és az ideális vezetői pozíció megtalálása is gyerekjáték. A gyújtáskor kiemelkedő, 5,8 colos kijelzővel rendelkező alap MMI rendszer kiforrott, kezelése hamar megtanulható.
A közel 4,5 méter hosszú autóban elöl minden irányban nagy a tér, a hátsó lábtér átlagos méretű. A hátsó pad kialakítása nem a legkomfortosabb, a támla katonásan, majdnem függőlegesen áll, s a 180 centiméternél magasabbak feje már vészesen közelíti a plafont. A puttony 425 literes, ráadásul szabályos alakú, könnyen pakolható. Csupán a poggyászokat kell magasra emelni a berakodáshoz.
A magyar „sporthősöket” támogató Rio Klub által adományozott Audi A3 limuzint a típushoz elérhető legkisebb motorral szállították, azonban az 1,4 literes, 125 lovas egység is igen lelkesen mozgatja a sofőrrel együtt is csak körülbelül 1,3 tonnás autót. Az 1,4 TFSI remek erőforrás, kiegyenlített nyomatékleadásának köszönhetően széles tartományban, turbólyuk nélkül erőteljesen húz, vegyes üzemben pedig szerény fogyasztásával is belopja magát az ember szívébe. Hatodik fokozatban 2900-at forog a főtengely, így a fogyasztás autópályán is szerény marad. Ha viszont odalépünk neki, nem várt vehemenciával lendül meg az autó. Jóval 10 másodperc alatti százas sprintet és 200 kilométer/óra fölötti sebességet szavatol, ami a mai körülmények között tökéletesen elegendő. Az A3 szedánt lenyűgözően jó vezetni: kiforrott a hajtáslánca, nagyon jó a kormányzása és a futóműve, amivel a botrányos minőségű budapesti utakon is fölényesen siklik át.
Reméljük, hogy a vadonatúj Audi A3 szedánnal könnyebb lesz Szász Emese vívó és a többi kiválasztott „sporthős” felkészülése a 2016-os riói olimpiára.
Hengerűrtartalom: 1395 cm3
Teljesítmény: 92 kW/125 LE 5000–6000 ford./percnél
Nyomaték: 200 Nm 1400–4000 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,2 mp
Csúcssebesség: 205 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/4,4/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
Saját tömeg: 1250 kg
Csomagtér: 425 liter
Üzemanyag: 50 liter
Alapár: 6 644 870 forint
Tesztautó ára: 7 309 080 forint