A második generációs 308-as elveszítette egyterűs jellegét. Hossza 4,25 méter, nagyjából akkora, mint a Volkswagen Golfé, szélessége pedig 1,8 méter. A tengelytáv átlagos, 2,62 méter, a széles nyomtáv azonban dinamizmust kölcsönöz az autónak. A karosszéria letisztult, az ablakfelületek kiterjedtek, a C oszlop pedig nagyon vastag. Az autó eleje és hátulja igazán karakteres. A csúcsfelszereltségnél széria fénydiódás fényszórók ékszernek is beillenek, és az oroszlánkarmot formázó LED-es lámpák is különlegesek. Az eleganciáról gazdag krómozás gondoskodik, és utasterének anyag- és kidolgozási minősége a legjobbakkal vetekszik.
De mint a német prémium márkáknál, ennél is megjelent a mérföld hosszúságú extralista, és még a leggazdagabban felszerelt modellekre is milliókat költhet a vevő. A tesztautót például másfélmillió forintnyi extrával tették fényűzőbbé, így annyiba kerül, mint egy középkategóriás kocsi. A masszírozós, elektromos mozgatású nappabőr ülések, a panoráma üvegtető, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a vezetői segédrendszer-csomag, a multimédiás rendszer, de még a 17 colos könnyűfém kerékszett is pluszpénzbe került, ami talán túlzás, jóllehet szép, igényes, ízlésesen berendezett autóban ülhetünk, amely a különleges műszaki megoldásokra fogékonyakat is lenyűgözi.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4253/1804/1457/2620 mm
- Teljesítmény: 84 kW/115 LE 3600 ford./percnél
- Nyomaték: 270/285 Nm 1750 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,2 másodperc
- Csúcssebesség: 196 km/óra
- Saját tömeg: 1160 kg
- Üzemanyag: 53 liter
- Csomagtér: 420/1228 liter
- Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,2/3,3/3,7 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 5,28 liter
- Alapár (308 1,6 e-HDi Allure): 6 170 000 forint
- Tesztautó ára: 7 740 000 forint
A Peugeot az első utasok kedvében jár, a hátsó lábtér viszont kifejezetten szűk. A csomagtartó viszont a kategória élvonalába tartozik a maga 420 literes térfogatával. A modell talán legerősebb ütőkártyája, hogy szegmensében a legkönnyebb: annyit nyom, mint egy korábbi, dízelmotoros 206-os, így a legkisebb teljesítményű erőforrásokkal is nyugodt szívvel ajánlható. A legbölcsebb választás hozzá mégis a PSA konszern remekbe szabott 1,6 literes, 115 lóerős e-HDi turbódízele, amihez hatfokozatú kézi váltót osztottak. A végtelenül kifinomult, csendes erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az 1160 kilogramm tömegű 308-ast. Már alacsony fordulattól nyomatékos, és mindig, minden körülmények között keveset fogyaszt. Az általunk mért 5,28 literes értékhez a motort már guruláskor leállító start/stop rendszer is hozzájárult. A futómű és a kormányzás is kiváló, bár előbbi nehezen viseli a fugákat és a keresztbordákat.
Az első ránézésre egyszerű, második blikkre fineszes és vonzó forma, az újszerű vezetőhely-koncepció, valamint a szegmens legkisebb tömege olyan tulajdonságok, amelyek az alsó-középkategória egyik legjobb autójává tették a Peugeot 308-ast. Hátránya, hogy kissé drága, a hátsó helyhiányra pedig a kombi változat jelentheti a megoldást.