Teszt cikkek
Újabb teszthamisítási botrány az autóiparban
A japán Daihatsu legalább egy hónapra felfüggeszti az autógyártást.
21 százalék a kamu az e-autók hatótávolságában - teszt
LeasePlan teszt: mennyi az e-autók valódi hatótávolsága?
Magyarországon először négynapos munkahetet vezet be egy cég
Négynapos munkahetet vezet be a Libri-Bookline.
Hihetetlenül megkönnyítik péntektől az utazást Angliába
Megszűnik a héten a külföldről Angliába utazók indulás előtti tesztkötelezettsége és érkezés utáni karanténja. Az érkezés után elég lesz egy gyorsteszt, amelynek eredményét még elkülönítésben sem kell megvárni - jelentette be Boris Johnson brit miniszterelnök.
Ahány ház, annyi szokás - így tesztelnek Nyugaton
Németországban ingyenesen ellenőriztetheti magát, aki „rázós” helyről jött, Ausztriában viszont fizetnie kell. Nagy-Britanniában nincs tesztelés, csak karantén – csupán azok kérhetnek vizsgálatot, akiknek tüneteik vannak. A magyarok alapesetben mindhárom országba szabadon beutazhatnak.
Döntéskényszerben a cégek: hogy és mikor érdemes koronavírusra tesztelni?
Közeledik a nyár vége, ismét felmerül a kérdés, teszteljenek-e a vállalatok, avagy bízzák a természetre a koronavírus hatásainak a kezelését. A cégvezetők döntő része eddig kivárt, mondván, hogy a nyáron tapasztalt minimális fertőzöttség miatt irracionális nagyobb összegeket fordítani tesztelésre. Más nagyvállalatok viszont kötelező teszik beszállítóiknak a PCR-tesztelést.
Otthoni koronavírus-tesztek miatt figyelmeztet a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárása nyomán észlelte, hogy a tesztkoronavirus.hu weboldal valószínűsíthetően azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a COVID-19 (SARS-Cov-2) IgG/IgM antitest teszt készlet terméke jogszerűen forgalmazható. Bár a honlap július eleje óta nem elérhető, a GVH az alábbiakat tanácsolja a fogyasztóknak.
Egyre több cég fizet a koronavírus-tesztért - sokkal van probléma
Cégek és magánemberek is hajlandóak fizetni azért, hogy kiderüljön, átestek-e már az új koronavírus okozta fertőzésen. A COVID-19 diagnosztikában többféle laboratóriumi módszert is alkalmaznak Magyarországon, de a Synlab szakértői óvatosságra intenek. Bizonyos módszerek ugyanis csak más vizsgálatokkal együtt, kombinációban alkalmazva nyújtanak megfelelő diagnosztikai információt, az álnegatív tesztek hamis megnyugvást, míg az álpozitívak felesleges riadalmat kelthetnek.
Az új koronavírus-vizsgálat már hazánkban is elérhető!
A WHO iránymutatásával és ellenőrzésével megszületett az a nemzetközi program, amelynek célja, hogy a megfelelő vizsgálatok elvégzésével kimutathassák a koronavírusos betegek szervezetében található ellenanyagokat. Ehhez a programhoz a CMC Déli Klinika is csatlakozott.
Vissza a jövőből – az önműködő autók határai
Egy régi DeLorean sportkocsit alakítanak olyan robotautóvá, amely szükséges esetén sodródással is ki tud kerülni veszélyes helyzeteket, akadályokat.
Segíthetik a megújuló energiák terjedését a sókristályos akkumulátorok
A holnap befutója lehet az energiatárolásban a sókristályos akkutelep. Egy svéd energiaszolgáltató a nyáron berlini telepén kísérleti jelleggel kipróbálja őket. Elvileg hónapokon át képesek tárolni az energiát veszteség nélkül. Ha beválik, a lítiumion-akkuk komoly vetélytársa indulhat el hódító útjára.
Avatar-robot szűrné ki a gyanús alakokat
A következő években megkétszereződik az utazók száma, így tovább nő a bűnözés, a terror veszélye. Ezért a mesterséges intelligenciát is bevethetik a hatékonyabb határ-ellenőrzésre az EU-ban.
Önvezető autók – Európa még versenyben van, de igyekeznie kell
Az amerikai és német autógyártók továbbra is vezető pozícióban vannak az automata vezetés területén. A két nemzet versenyét a jövőben az döntheti el, hogy melyik kormány határozza meg elsőként az önvezető járművekre, illetve azok tesztelésére vonatkozó jogi szabályozási rendszert.
Regionális együttműködés indul az önvezető autók fejlesztéséért
Magyar-osztrák-szlovén együttműködési megállapodást írtak alá, amely értelmében együttműködés indul önvezető autók fejlesztését segítendő, Zalegerszegen pedig tesztpálya is nyílik.
Évente egymillióan betegednek meg a dízelautók légszennyezésétől Németországban
A dízelautók emissziójában található nitrogén-oxid 6000 ezer ember halálát idézi elő évente és egymillió ember betegszik meg tőle, jelentette be a német Szövetségi Egészségügyi Hivatal, hogy nyomást gyakoroljon a német autógyárakra.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Kamera követi az önvezetőre bízott sofőr reakcióit
Az önjáró autók egyik nagy kérdése: hogyan reagálnak a bennük ülők, ha már nem ők vezetik a kocsit, hanem láthatatlan érzékelők, számítógépes csipek kormányoznak, fékeznek, kerülik ki az akadályokat?
Autóteszt: fókuszban az erő
A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.
13 furcsa munkakör, amiről sosem hallottunk
Nem talál munkát? Vagy csak szeretne váltani? Mutatunk néhány olyan szakmát, amire biztosan nem gondolt, hogy pénzt lehet keresni vele. Pedig van, aki szájszagot szagol, másokat ölelget, vagy mondjuk épp sorban áll. Hogy mennyi mindennel lehet pénzt keresni!
Autóteszt: a koreai prémium
A Kia Optima új generációja még szebb és kifinomultabb elődjénél, még több helyet kínál, emellett új technológiák sokaságát vonultatja fel. Kiváló ár–érték aránya pedig továbbra is a középkategória egyik legjózanabb ajánlatává teszi. Nem kell ennél jobb autó.
Remek folytatás a Volkswagentől
A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.
A leglököttebb állásinterjú kérdések a legnagyobbaktól
Ha arra kérik a jelentkezőt, hogy mondja el, mik a szakmai erényei és hiányosságai, arra valami otthon begyakorolt klisével fog felelni. Neves vállalkozóknak vannak trükkös kérdései, amik kihozzák a lényeget. És némelyik meglehetősen vicces.
Autóteszt: Új csillag a Mercedesnél
Amióta megjelentek a színen, vérre menő csata zajlik a három német prémium kompakt szabadidő-autó között. A Mercedesé a legfiatalabb modell, és ez képviseli minden tekintetben a legmagasabb szintet. Nem csak saját mezőnyéből emelkedik ki az egyik legjobb ma kapható csillagos modell.
Autóteszt: az okos hibrid
A kompakt járműosztályban mindmáig egyedülálló ajánlat a Toyota Auris hibrid, amelynek a kombi változata még jobb választás. A teljes értékű utastérhez takarékos és tiszta hibrid hajtáslánc társul. Vezetése megnyugtató, kellemes élmény, miközben a modellfrissítésnek hála kívül-belül szebb lett az autó.
Autóteszt: Már nem szerény kisautó
A Škoda Fabia már nem az a szerény kisautó, amelynek 1999-ben megismertük. Kilencven százalékban Volkswagen, kiegészítve a cseh márkára jellemző praktikus megoldásokkal. A fejlett konszerntechnika pedig a vételárban is megmutatkozik.
Mini Cooper: a kismenő
A MINI ismét újat alkotott az ikonikus kisautó harmadik generációjával, amely még vonzóbb, még tágasabb és még biztonságosabb. Csak a benne átélhető gokartérzés nem változott, ami 55 éve jellemzi a típust. Az élmények forrása pedig ezúttal egy háromhengeres motor, a valaha épített legjobb.
Teszteltük az Év Autóját!
A Peugeot az utolsó csavarig áttervezte kompakt modelljét, amely egy csapásra az alsó-középkategória egyik legjobb autója lett. Átlagon felüli kvalitásait az Év Autója díjjal is elismerték.
Tarol az egyszerű és nagyszerű Dacia
A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, amelynek a második generációjára már azt sem mondhatjuk, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.
Itt az új Nissan Qashqai!
A horvátországi Rovinjban bemutatkozott az új Nissan Qashqai, a Nissan 2007-ben debütált, eddig több mint kétmillió példányban értékesített crossoverének második generációja. A modell friss dizájnnal, gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal lép színre.
Hyundai Santa Fe: a koreai úttörő
Az első igazi koreai prémium szabadidő-autó máris megközelíti a német prémium SUV-ok szintjét vonzó formájával, belső kidolgozásával és felszereltségével. A csúcsváltozatot, a Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi-t teszteltük.
Az egyik legkívánatosabb kisautó
Ráfért már a vérfrissítés a Renault népszerű kisautójára, a Clióra. A negyedik generációs modell mindenben újat hoz. Háromhengeres motorral teszteltük.
Ebbe könnyen bele lehet bolondulni
A Subaru XV nem más, mint az Impreza modell megemelt, városi terepjárós fizimiskával felruházott kivitele. Könnyen bele lehet bolondulni, pláne így télvíz idején.
Spórolós, de csinos
Látványával és szimpatikus vonásaival a Škoda Citigo menet közben is belopja magát a szívünkbe. A mindössze 3,5 méter hosszú Škoda fürge, mindenhová befér, tele van ügyes megoldásokkal és feltűnő. Az erősebbik motorral teszteltük.
Autóteszt: felvillanyozó Nissan
A Nissan Leaf az első valóban jól használható elektromos hajtású családi autó a planétán. Pofonegyszerűen vezethető, tágas és kényelmes, nem követel kompromisszumot tulajdonosától. Városi és elővárosi közlekedésre tökéletesen alkalmas, 175 kilométert megy egy feltöltéssel.
Autóteszt: Városi vagány
Szerintünk még vonzóbb lett a Nissan Qashqai külseje, motorterében pedig megjelent a vadi új erőforrás, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor. Az új Nissan Qashqai 1,6 dCi Teknát teszteltük.
Dél-Korea elérte a német kocsik színvonalát
Van alapja annak, amit mindenfelől hallani: a dél-koreai Hyundai konszern autói elérték a német kocsik színvonalát, sőt egyes területeken új mércét állítanak. A nálunk járt új, négyajtós i40 is ilyen volt.
Az egyik legszebb okostelefon
Szinte mindent tud, amit egy 2011-es okostelefonnak tudnia kell, azonban a funkciókat a többi androidos mobilhoz képest szebb, jobb kezelőfelületen keresztül adja a felhasználók kezébe.
Ennek az iPhone-nak már utasításokat adhatunk
Az ötödik széria a 4S típusjelzést kapta, mely a 4-essel megegyező külsőben rejti az új funkciókat. A leginkább szembeötlő változás az elődhöz képest a sebesség.
Az egyik legjobb ár–érték arányú okostelefon
Ez az androidos mobil az egyik legjobb ár-értékű készülék a kategóriában: funkciókban szinte mindent tud, amit a versenytársak, egyedül a képernyő felbontása és színmélysége az, amiben a drágább készülékekkel összehasonlítva alulmarad.
Új szupermobil a Nokiától
A gyártó új szupermobilja a régi finn értékeket vegyíti az okostelefonok intelligenciájával. A MeeGo operációs rendszerrel szerelt, domború felületű kijelzővel rendelkező telefon minden eddiginél jobban kezelhető, ráadásul a kijelző is gyönyörű színekben pompázik.
Egy Samsung, ami több mint egy mobil
Nem is mobil-, hanem táblatelefon: méreteivel kiemelkedik a kínálatból. Igazi óriásként hathat a kézben 5,3 colos kijelzőjével, cserébe viszont nagy felbontású, gyönyörű, Super AMOLED érintőkijelzőn láttatja a belsőt.
A csajos külső egy erős belsőt takar
Első látásra a Samsung NS310 a női közönséget célozta meg, azonban belső tulajdonságai révén a férfiaknak is tökéletes választás. A lekerekített sarkakkal rendelkező netbook természetesen több színben kapható, a legfeltűnőbb mind közül a gyöngyház-kék, mely azonnal magára hívja a figyelmet.
Szupervékony, pillekönnyű gép a Delltől
Az új, prémiumkategóriás készüléket egyesíti a letisztult dizájnt és a legmodernebb technikát. Ez a szupervékony, pillekönnyű erőgép mindent tud, ami az eredményes munkavégzéshez szükséges.
Kipróbáltuk: Samsung SP–L250
Ez a projektor 3 LCD technológiával dolgozik, beépített, nagy teljesítményű, 3×2 wattos sztereo- hangszórókkal látták el, és képes függőleges és vízszintes trapéztorzítás-korrekcióra is.
LG: egy valódi mozihatású projektor
Ez a projektor már rövid vetítési távolságon, akár egy méterről is képes elérni az igazán nagynak mondható, 226 centiméteres vetítési méretet. A fényerő is jónak mondható, a kivetített kép jól látható.
BenQ: kevés pénzért nagy teljesítmény
Fekete és fehér színben is elérhető ez a belépő árszintű projektor, amely kevés pénzért egészen sokat tud nyújtani. Standard felbontásával leginkább oktatási célokra és prezentációkhoz ajánlható, de hatszegmensű színkerekének köszönhetően sokkal jobb színeket produkál, mint ahogyan azt ebben a kategóriában várnánk.
Egy könnyen kezelhető Acer
Kis mérete mellett XGA felbontással dicsekedhet ez a nem drága készülék, felbontása 1024×768 képpont, amivel részletesebb diagramok, táblázatok megjelenítését teszi lehetővé, mint a standard modellek.
Egy szokatlan talpú Acer
Csupán 1,5 centiméter vastag a 24 hüvelykes kijelző, kivéve persze a szokatlan, de tetszetős megjelenésű aszimmetrikus fémtalpat. A megnyerő külsejű, kis fogyasztású készülék középárfekvésben nyújt nagyjából átlagos teljesítményt.