Kamera követi az önvezetőre bízott sofőr reakcióit

Az önjáró autók egyik nagy kérdése: hogyan reagálnak a bennük ülők, ha már nem ők vezetik a kocsit, hanem láthatatlan érzékelők, számítógépes csipek kormányoznak, fékeznek, kerülik ki az akadályokat?

A Volvo próbál választ találni ezekre a kérdésekre. Videokamerákat, szenzorokat szerelt a legújabb automatikákkal felszerelt kocsijaiba, és átengedte azokat öt családnak: használják az autót, és rögzítsék, ami történik. A cél, hogy adatokat, tapasztalatokat gyűjtsenek, mivel a svédországi, immár kínai tulajdonban lévő gyár 2021-ben ki akarja hozni önjáró típusait. Amelyekben a vezetőülésben ülő személy akár mozit nézhet útközben – de csak akkor, ha megszokja, hogy átengedje a vezetést az elektronikának. „Ha nem bízol a kocsiban, a dolog nem ér semmit. Olyan autót akarunk gyártani, amely iránt az emberek bizalommal vannak” – mondja Marcus Rothoff, a projekt vezetője.

Az XC90-es terepjárókba épített érzékelők és kamerák követik a vezetőülésben lévő személy szemét, arcát, lábát. A kocsikban benne vannak a megfelelő automatikák, a vezetőnek csak a kormányon kell tartania a kezét – ha viszont leveszi, megszólal a figyelmeztető sziréna.

A vezető és az automatika kérdése akkor került a figyelem előterébe, amikor tavaly életét vesztette egy Tesla vezetője, miközben a kocsi önműködő üzemmódra volt állítva. Amint a vizsgálat megállapította, a kocsi radarja és kamerái nem észlelték a keresztező úton érkező traktort – míg a vezető, a rendszer ismételt figyelmeztetései ellenére, nem tartotta kezét a kormányon. (NYT)

Az ember és gép közötti kapcsolatok új korszaka jön
A Dell Technologies és az Institute for the Future (IFTF) által ezen a nyáron közzétett, „Next Era of Human-Machine Partnership” (Az ember és gép közötti partnerség következő korszaka) című jelentés alapján a Dell Technologies vezetőit megosztják, hogy milyen módon segíti majd elő a mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság, a dolgok internete és a felhő alapú számítástechnika a szervezetek és a mindennapi élet digitális átalakulását 2018-ban.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo