Kamera követi az önvezetőre bízott sofőr reakcióit

Az önjáró autók egyik nagy kérdése: hogyan reagálnak a bennük ülők, ha már nem ők vezetik a kocsit, hanem láthatatlan érzékelők, számítógépes csipek kormányoznak, fékeznek, kerülik ki az akadályokat?

A Volvo próbál választ találni ezekre a kérdésekre. Videokamerákat, szenzorokat szerelt a legújabb automatikákkal felszerelt kocsijaiba, és átengedte azokat öt családnak: használják az autót, és rögzítsék, ami történik. A cél, hogy adatokat, tapasztalatokat gyűjtsenek, mivel a svédországi, immár kínai tulajdonban lévő gyár 2021-ben ki akarja hozni önjáró típusait. Amelyekben a vezetőülésben ülő személy akár mozit nézhet útközben – de csak akkor, ha megszokja, hogy átengedje a vezetést az elektronikának. „Ha nem bízol a kocsiban, a dolog nem ér semmit. Olyan autót akarunk gyártani, amely iránt az emberek bizalommal vannak” – mondja Marcus Rothoff, a projekt vezetője.

Az XC90-es terepjárókba épített érzékelők és kamerák követik a vezetőülésben lévő személy szemét, arcát, lábát. A kocsikban benne vannak a megfelelő automatikák, a vezetőnek csak a kormányon kell tartania a kezét – ha viszont leveszi, megszólal a figyelmeztető sziréna.

A vezető és az automatika kérdése akkor került a figyelem előterébe, amikor tavaly életét vesztette egy Tesla vezetője, miközben a kocsi önműködő üzemmódra volt állítva. Amint a vizsgálat megállapította, a kocsi radarja és kamerái nem észlelték a keresztező úton érkező traktort – míg a vezető, a rendszer ismételt figyelmeztetései ellenére, nem tartotta kezét a kormányon. (NYT)

Az ember és gép közötti kapcsolatok új korszaka jön
A Dell Technologies és az Institute for the Future (IFTF) által ezen a nyáron közzétett, „Next Era of Human-Machine Partnership” (Az ember és gép közötti partnerség következő korszaka) című jelentés alapján a Dell Technologies vezetőit megosztják, hogy milyen módon segíti majd elő a mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság, a dolgok internete és a felhő alapú számítástechnika a szervezetek és a mindennapi élet digitális átalakulását 2018-ban.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo