Tarol az egyszerű és nagyszerű Dacia

A Dacia letarolta az árérzékeny piacokat az egyszerű kialakítású, ámde tágas és strapabíró Logannel, amelynek a második generációjára már azt sem mondhatjuk, hogy nem szép. Dízelmotorral, csúcsfelszereltséggel teszteltük.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: autoblog.hu

A Renault-csoport legdinamikusabban fejlődő, a válság éveiben is megbízhatóan profitot termelő márkája a Dacia, amely név egyre jobban cseng. A Logan új nemzedéke meghozta az új Dacia-arcot is.

Az orr-rész a korábbinál masszívabb és látványosabb. A nagyméretű fényszórók egységet alkotnak a hűtőráccsal, amit két krómozott pálca szel ketté, a közepén pedig a méretes, szintén krómozott Dacia-embléma trónol. Az autó sziluettje nem változott: nagyok a lemezfelületek és az ablakok. Hátul azonban új stílusúak a lámpák, amelyekben némi franciás játékosság is felfedezhető. A fara elképesztően magas, igaz, a karosszéria is a mezőny fölé tornyosul a maga 152 centijével (elkel a tolatóradar, ami 60 ezer forintért igazán megéri). Összességében a Logan új ábrázata határozottan jól néz ki, többeknek tetszhet, mint korábban.

Nincs még egy kiskategóriás szedán, ami ekkora helyet kínálna. Kedvező a 263 centiméteres tengelytáv és a 173 centiméteres szélesség, így hátul akár három felnőtt is elfér. A megemelt üléspozíció miatt a hátsó lábtér a magasabbaknak is megfelelő lehet, fejtér pedig van bőven. A csomagtér hatalmas, 510 literes, és az Ambiance, illetve az Arctic felszereltségi szinten bővíthető is. A használhatóságát rontják a térbe benyomuló zsanérok, és kényelmetlen az is, hogy a csomagtérfedélre nem jutott szövet, sem lehúzófogantyú, így bekoszolhatjuk a kezünket. Átgondolatlan és nyíltan spórolós megoldásokból akad még néhány az autóban. A volán például a legmagasabb felszereltségi szinten is csak magasságban állítható, így a hosszú lábú sofőröknek az ideálistól távolabb lesz.

Dacia Logan 1,5 dCi Arctic
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4347/1733/1517/2634 mm
  • Teljesítmény: 55 kW/75 LE 4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 200 Nm 1750 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 14,6 mp
  • Végsebesség: 164 km/óra
  • Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,3/3,5/3,8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 4,6 l/100 km
  • Saját tömeg: 1059 kg
  • Csomagtér: 510/1250 liter
  • Alapár (Logan 1,5 dCi Arctic): 2 990 000 forint
  • Tesztautó ára: 3 231 000 forint
Egy extrákkal is csak hárommillió forintba kerülő autótól azonban ne várjunk művészi kidolgozást és puha műanyagokat. Minden felület kemény, érdes, a gombok, kezelőszervek pedig nehezen működnek. A berendezés amúgy nem barátságtalan, és egész jó minőségűek az üléskárpitok is. A gombokat, kezelőszerveket viszont szétszórták. Az ablakemelők a klímapanel alatt maradtak, és a tempomatot is itt kapcsoljuk, de a kormányon állítjuk be. A tesztautóban nem volt feláras Media Nav érintőképernyős multimédia-rendszer, de a Bluetooth kihangosítót ez az Arctic modell is tudta. De a Daciákba, úgy látszik, mindenből a leggyengébb minőségűt építik be, mert ezen keresztül alig hallottak belőlem valamit a beszélgetőpartnereim. A rádió is rosszul szól, állandóan szakadozott a vétel. Apróbb kellemetlenségek vannak tehát, de a másfél literes turbódízel motor teljesítménye felvillanyozó. A Loganhez a kiváló 1,5 dCi motor 75 és 90 lovas verziója választható. A 200, illetve 220 newtonméteres nyomaték miatt mindkettő bölcs döntés. A teszt alatt 4,6 literes átlagfogyasztás jött ki, és nem óvatoskodtunk. A 75 lóerő tisztességesen mozgatja a mindössze 1060 kilós autót, amely így városban és autópályán is fürge. A karcosan kapcsolható ötfokozatú váltó viszont irgalmatlanul hosszú áttételekkel dolgozik, és 120 kilométer/óra fölött drámaian megnő a zaj az utastérben, mert a szigetelés nagyon gyenge. A felfüggesztésben nagy tartalékok vannak, minden bizonnyal jól bírja a mostoha körülményeket is; végül is ezért is kedvelik a Logant annyian.

Ekkora autót ennyi pénzért nem ad más, csak a Dacia. A modell alapára 1 990 000 forint, dízelmotorral 2,99 millióért elvihető a legmagasabb felszereltséggel. Akinek az autóvásárlásnál a legfontosabb tényező az ár, jól jár a Dacia modelljével.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo