Bármilyen szögből vesszük szemügyre az új Optimát, nyugtázzuk, hogy mennyire szép. Olyan autó, amelyikre visszanézünk, miután letettük a parkolóban.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4855/1860/1465/2805 mm
- Hengerűrtartalom: 1685 cm3
- Teljesítmény: 104 kW/141 LE 4000 ford./percnél
- Nyomaték: 340 Nm 1750–2500 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 11 mp
- Végsebesség: 203 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,1/4,4/4,1 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
- Üzemanyag: 70 liter
- Saját tömeg: 1530 kg
- Csomagtér: 510 liter
- Alapár (EX Prémium): 9 129 000 forint
- Tesztautó ára: 10 589 000 forint
Az autó a korábbinál hosszabb, magasabb és szélesebb is. Már-már limuzinos a helykínálat, hátul keresztbe is tehetjük a lábainkat. Magas sofőr mögött még langaléták is kinyújtózhatnak, és a fejüket sem verik be a plafonba. A csomagtartó is bővült valamelyest, és jobban kihasználható lett.
A műszerfal tipikusan kiás, egyszerű körműszerekkel, közöttük folyadékkristályos kijelzővel, nem túl esztétikus gombokkal telerakott kormánnyal és lefelé keskenyedő középkonzollal. Az elrendezés funkcionális, az összeszerelés és anyagminőség korrekt, de semmi izgalmasat nem látunk. A kategóriában ettől vannak modernebb és elegánsabb pultok, a túlzott feketeség pedig komorrá teszi az összképet.
Ez az első Kia, amely képes magát vezetni egy bizonyos ideig: tartja a forgalmi sávot és a beállított sebességet is. A tesztautó a típushoz elérhető összes felszerelést – vezetéstámogató rendszereket, az elektronikus szabályzású felfüggesztést, a 360 fokos képet adó kamerarendszert, a parkolóautomatát, a vezeték nélküli telefontöltőt, az első ülésfűtést és szellőzést, valamint a hátsó ülésfűtést – tartalmazta. A kocsi érezhetően stabilabban fut, és hatékonyabban nyeli el az út felől érkező ütéseket, mint az előző generációs modell. A sportos üzemmódban meglehetősen mozgékonnyá válik.
Kulturált és finom járású a továbbfejlesztett 1,7-es CRDi dízelmotor, amely továbbra is az egyedüli választható gázolajos egység az Optimához. 141 lóerős, nyomatéka pedig 340 newtonméter, olykor, például előzésnél érzésünk szerint elkelne még néhány plusz lóerő. Az extraként rendelhető új, hétfokozatú dupla kuplungos váltómű csaknem olyan gyorsan kapcsolgat, mint a német gyártmányú egységek, azonban nem javít a gyorsuláson és a fogyasztáson sem. A 11 másodperces százas sprint és a 6,5 literes fogyasztás egyaránt lehetne picit jobb.
A Kia Optima 1,7 CRDi már 7,6 millió forinttól megvásárolható, a magas, minden lényeges tételt tartalmazó EX Prémium kivitel pedig 9,2 millióért vihető haza, ami ebben a kategóriában igen kedvező ajánlat.