Az új Tiguan –a VW SUV modelljei közül elsőként – a konszern moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épült. Ez megváltoztatta a karosszéria arányait, 50 kilogrammal csökkentette a saját tömeget, és a belső helykínálatra is jó hatással volt. A többi új modellen alkalmazott, horizontális jellegű dizájnt ültettek rá, amitől látványossá, vonzóvá vált. A cizellált sötétített fényszórók és hátsó lámpák karakteres megjelenést adnak neki, a krómozott részletek pedig értéknövelő hatásúak. A hatalmas kerekek is dinamizmust közvetítenek. A praktikumból pedig nem veszett el semmi: maradtak a nagy üvegfelületek és a jó körkilátás, a tetősínek sem hiányoznak, a kasztni alsó része fekete műanyagokkal védett.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4486/1839/1673/2677 mm
- Hengerűrtartalom: 1968 cm3
- Teljesítmény: 110 kW/150 LE 3500–4000 ford./percnél
- Nyomaték: 340 Nm 1750–3000 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
- Csúcssebesség: 200 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,8/5,1/5,7 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
- Üzemanyag: 60 liter
- Saját tömeg: 1720 kg
- Csomagtér: 615/1655 liter
- Alapár (2.0 TDI DSG 4Mo): 11 261 470 forint
- Tesztautó ára: 13 390 920 forint
Tesztautónkat az Euro 6-os normájú új, 150 lóerős 2 literes TDI mozgatta, amihez 7-sebességes dupla kuplungos váltót kötöttek. A kifinomultan, vibrációmentesen járó turbódízel príma darab, ha kell, átlagon felüli menetteljesítményekkel, mégis kíméli a pénztárcánkat. A hozzá kapcsolt DSG váltómű is mindenkor a takarékosságot tartja szem előtt. Normál vezetésnél elég érzéketlen a gázpedál, lustán lendül az autó, s ha előzünk, a visszakapcsoláshoz mélyen le kell nyomnunk a jobb oldali pedált. Jutalmunk az igazán kedvező fogyasztás, ami közelítheti a katalógusban megadott 5,7 literes értéket. Mi 6,5 litert mértünk, ami remek egy több mint 1,7 tonnás, összkerékhajtású szabadidő-autótól. Van Sport menetmód is, amikor kiéleződnek a rendszerek, feléled az autó, és mozgékonyabbá válik.
Összességében az új Volkswagen Tiguan masszív, többcélú autó, kulturált, jól rugózik, és pontosan irányítható. Kényelmes, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt. Továbbra is a kompakt SUV szegmens egyik élmenője. Ám magasan árazott, és extrákra is több millió forintot költhetünk.
Korábbi tesztjeinket itt találja!