Remek folytatás a Volkswagentől

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az új Tiguan –a VW SUV modelljei közül elsőként – a konszern moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épült. Ez megváltoztatta a karosszéria arányait, 50 kilogrammal csökkentette a saját tömeget, és a belső helykínálatra is jó hatással volt. A többi új modellen alkalmazott, horizontális jellegű dizájnt ültettek rá, amitől látványossá, vonzóvá vált. A cizellált sötétített fényszórók és hátsó lámpák karakteres megjelenést adnak neki, a krómozott részletek pedig értéknövelő hatásúak. A hatalmas kerekek is dinamizmust közvetítenek. A praktikumból pedig nem veszett el semmi: maradtak a nagy üvegfelületek és a jó körkilátás, a tetősínek sem hiányoznak, a kasztni alsó része fekete műanyagokkal védett.

Kép:PP

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4486/1839/1673/2677 mm
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Teljesítmény: 110 kW/150 LE 3500–4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 340 Nm 1750–3000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
  • Csúcssebesség: 200 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,8/5,1/5,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Üzemanyag: 60 liter
  • Saját tömeg: 1720 kg
  • Csomagtér: 615/1655 liter
  • Alapár (2.0 TDI DSG 4Mo): 11 261 470 forint
  • Tesztautó ára: 13 390 920 forint
Az autóba beülve rögtön megakad a szem az egyik legnagyobb attrakción, a digitális műszerfalon, amely a modern Volkswagenek egyik legjobb szerelvénye. Baloldalt a fordulatszámmérő, jobboldalt a kilométeróra kapott helyet, amelyekkel egy sor menetadat jeleztethető ki. A középső nagy területen többek között a rádióállomások, a telefonkontaktok és a navigátor jeleníthető meg. A műszerfal informatív és maximálisan testre szabható, s a kezelését – ami a kormányról zajlik – hamar el lehet sajátítani. A műszerpult közepén az új generációs infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőkijelzője kapott helyet. A kezelése ennek is magától értetődő. Ismerős az egész környezet, az irányítás a megszokott, s bár temérdek extrát szereltek az autóba a létező összes vezetői segédrendszerrel együtt, zsúfoltságról szó sincs. Remek az állíthatóság, príma az ergonómia, nagyméretűek és ideális tömésűek az ülések, az összeszerelés minősége elsőrangú. A hangulat azonban a sok feketeség és a rengeteg, néhol kifejezetten olcsó műanyagtól kissé komor. A helykínálat javult. Minden irányban tágult a tér, a lábtér is centimétereket növekedett. Hátul is jó ülni, kellemes az üléspad magassága, a támlák pedig több fokozatban állíthatók. A csomagtér papíron tetemes: 615 liter, bár ránézésre ennél sokkal kisebbnek tűnik.

Kép:PP

Tesztautónkat az Euro 6-os normájú új, 150 lóerős 2 literes TDI mozgatta, amihez 7-sebességes dupla kuplungos váltót kötöttek. A kifinomultan, vibrációmentesen járó turbódízel príma darab, ha kell, átlagon felüli menetteljesítményekkel, mégis kíméli a pénztárcánkat. A hozzá kapcsolt DSG váltómű is mindenkor a takarékosságot tartja szem előtt. Normál vezetésnél elég érzéketlen a gázpedál, lustán lendül az autó, s ha előzünk, a visszakapcsoláshoz mélyen le kell nyomnunk a jobb oldali pedált. Jutalmunk az igazán kedvező fogyasztás, ami közelítheti a katalógusban megadott 5,7 literes értéket. Mi 6,5 litert mértünk, ami remek egy több mint 1,7 tonnás, összkerékhajtású szabadidő-autótól. Van Sport menetmód is, amikor kiéleződnek a rendszerek, feléled az autó, és mozgékonyabbá válik.

Összességében az új Volkswagen Tiguan masszív, többcélú autó, kulturált, jól rugózik, és pontosan irányítható. Kényelmes, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt. Továbbra is a kompakt SUV szegmens egyik élmenője. Ám magasan árazott, és extrákra is több millió forintot költhetünk.

Korábbi tesztjeinket itt találja!

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo