Volkswagen cikkek
hirdetés

A Volkswagen szembeszáll az ázsiai uralommal az akkumulátorpiacon
Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen akkumulátorcella-gyártási igényének fedezésére.

A Volkswagen is akkumulátorgyárat akar, de nem Magyarországon
A Volkswagen előnyben részesítené az akkumulátorgyártást Amerikában.

Újabb cég menekülne Oroszországból
A Volkswagen konszern többféle lehetőséget vizsgál oroszországi tevékenységének az átalakítására.

Még az idén döntés születhet egy olyan ügyben, ahol Magyarország is esélyes
A Volkswagen csoport hamarosan, talán már az idén meghozza a döntést egy kelet-európai akkumulátorgyár építésének helyszínéről.

Mesterséges intelligenciát fejlesztő céggel társulna a nagy autógyártó
A Volkswagen szoftverrészlege és az automatizált vezetés terén tervez együttműködésre lépni a Horizon Robotics kínai vállalattal.
hirdetés

Megállíthatatlanul emelkednek a használt autók árai
Míg az új autók piacán a tavalyi évhez képest is több mint 10 százalékos visszaesés látható, az autóvásárlási igény továbbra is hatalmas Magyarországon. Ezért mind a használt autók importjánál, mind a hazai tulajdonosváltásoknál bővülés látható – még úgy is, hogy a használt autók árai is egyre csak emelkednek. A Használtautó.hu elemzése azt is megmutatja, hogy milyen autókat keresnek mostanság a vevők.

Kockázatos stratégia miatt Magyarország is nehéz helyzetbe kerülhet
Kockázatot jelent a kelet-közép-európai országok gazdaságaira, hogy az elektromos autók, illetve akkumulátoraik gyártásába elsősorban Nyugat-Európában ruháznak be, így a bruttó hazai érték nagy hányadát termelő - belsőégésű motorokat gyártó - autóiparuk lejjebb kerülhet a hozzáadottérték-termelő láncban - mondta Petr Pavlínek, a Nebraska Omaha Egyetem professzora.

Az amerikai piaci felé fordul a Volkswagen
Az Egyesült Államokban a növekedési kilátások sokkal jobbak, mint Európában.

Újabb autógyárnak lett elege az oroszokból
Az Ukrajna elleni orosz invázió miatt a Volkswagen (VW) leállítja a járművek oroszországi gyártását és az Oroszországba irányuló exportot - jelentette be a német vállalatcsoport.

Ezért nehéz a hagyományos autóipar élete?
A hagyományos autóipar viszonylag kedvezőtlen tőkepiaci megítélése nagyban megterheli versenyképességük növelését az új piaci területeken a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Herbert Diess szerint.
hirdetés
Siralmas számokat közölt a Volkswagen
Kétharmadával csökkentek áprilisban a Volkswagen konszernnél a VW márka eladásai Németországban, kisebb mértékben mint a többi európai piacon - közölte Jürgen Stackmann a VW márka érétékesítési igazgatója.
Újraindul az élet Európa legnagyobb autógyáraiban
Április 20-tól fokozatosan újraindítják a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztett termelést a Volkswagen német autógyártó társaság európai üzemeiben.
Többet ér a Tesla, mint a Volkswagen és a BMW együtt
Az autógyár piaci tőkeértéke a részvény árfolyamának hétfői húsz százalékos emelkedésével már meghaladja a Volkswagen és a BMW együttes piaci tőkeértékét.
Mozgolódnak az autógyárak Kínában – ebbe tolják a pénzt
Több külföldi cég is megjelent az ázsiai nagyhatalom területén, jellemzően az elektromos járművek gyártásában tűnnek érdekeltnek.
Rengeteg új Volkswagent mutatnának be jövőre
Nagyon jó évet zárt a Volkswagen, ráadásul a következő évre hatalmas tervekkel készülnek.
Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen
A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.
Rengeteg pénzt tol az elektromobilitásba és a digitalizációba a Volkswagen
A csoport 60 milliárd eurót (20 ezer milliárd forint) fordítanak ezekre a területekre a következő öt évben. Erről pénteken döntött a német járműgyártó társaság felügyelőbizottsága.
Már gyártja teljesen elektromos autóit a Volkswagen
Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz.
Dízelbotrány – megszületett a vád a VW két vezetője ellen
Piaci manipuláció miatt vádat emelt kedden a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen (VW) vezérigazgatója és felügyelőbizottsági elnöke, valamint egy korábbi vezérigazgatója ellen a járműgyártó csoport dízelbotrányával összefüggésben.
Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent
Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.
Rossz hír azoknak, akik az új Golfot várják
A fejlesztés nehézségei miatt késik a VW Golf nyolcadik nemzedéke. Az év végén piacra kerülő kocsiból a tervezett 80.000 helyett idén csak 12.800 készül el.
Tesla áráért vehet elektromos bogárhátút
Kedveli még a régi, bogárhátú Volkswagent, de akar környezetbarátian, villanymotorral autózni? Megteheti – de annyiba kerül, amennyiért egy Teslát is vehet.
Olcsóbb, mint a taxi, és otthon maradhat az autó
Elsőnek Hamburgban és Hannoverben kezdte meg működését a VW városi minibusz szolgálata. A Moia villanymeghajtású kocsijait alkalmazással lehet rendelni és kifizetni, azok meghatározott pontokra, úti céljukhoz közel viszik az utasokat.
A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél
Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.
A Porsche kilőtt, a többiek gyengélkednek
A Porsche eladási csúcsot döntött, míg a Volkswagen-konszernnél máshol nem olyan jól mennek a dolgok: a törzscég,a VW stagnál, az Audi pedig gyengélkedik.
Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen
Több, mint 300.000 német autós csatlakozott már a próbaperhez a Volkswagen ellen: kártérítést igényelnek azért, hogy manipulált kipufogó rendszerű dízelmotoros kocsikat adtak el nekik.
Már megint a Volkswagen körül megy a balhé
A Volkswagen több ezer kísérleti célokra épített kocsit adott el anélkül, hogy a vevők erről tudtak volna. A kocsik egy részét most, évek, után, visszavásárolják.
Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét
A bajorországi hatóságok kötelezhetik manipulált dízel-motorokkal közlekedő autók tulajdonosait a motor-szoftverek módosítására, mondta ki a bíróság.
Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel
A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.
Kirúgták a konszerntől a letartóztatott Audi-főnököt
A Volkswagen konszern azonnali hatállyal megválik az Audi volt vezérigazgatójától, aki vizsgálati fogságban várja a dízel-botrány kivizsgálását.
Három éve robbant ki a dízelbotrány
Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.
Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába
Célszerű lenne, ha a Volkswagen munkatársai elektromos szolgálati kocsikon járnának, nem pedig környezetszennyező dízel-autókkal, mondotta a konszern vezérigazgatója.
Volkswagen T-Roc: a jobbik Golf
Elég későn érkezett a napjainkban legnépszerűbb piacra a gyártó Golf alapokra épített városi crossovere, amelyről tesztünkben kiderül, megérte-e várni rá. Vadonatúj, 150 lóerős, 1,5 literes, hengerlekapcsoló benzinmotorral tettük próbára.
A botrányok ellenére óriásit kaszált a Volkswagen
A wolfsburgi székhelyű cég közlése szerint a június végéig tartó hat hónapban 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A júniusi eladás 4,1 százalékkal, 958 600-ra emelkedett.
Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban
A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.
Dízelbotrány: letartóztatták az Audi egyik vezetőjét
Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.
Az e-autók felé nyit az új VW-főnök
Herbert Diess váltja Matthiass Müllert a Volkswagen, a világ legnagyobb autókonszernje élén. Az új csúcsvezető, aki eddig a VW-ágazatot irányította, nagyobb hangsúlyt kíván adni az elektromos meghajtásnak, a digitalizálásnak és a mobilitás-szolgáltatásoknak.
Évente egymillióan betegednek meg a dízelautók légszennyezésétől Németországban
A dízelautók emissziójában található nitrogén-oxid 6000 ezer ember halálát idézi elő évente és egymillió ember betegszik meg tőle, jelentette be a német Szövetségi Egészségügyi Hivatal, hogy nyomást gyakoroljon a német autógyárakra.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Gyorsulási verseny a villanyautóknál
Gyorsul a verseny a villanyautóknál: a Ford a tervezett 4.5 Mrd. dollár helyett immár 11 milliárdot kíván 2020-ig elektromos és hibrid-autók fejlesztésére fordítani. Jim Farley, a második legnagyobb amerikai autógyártó cég főnöke a detroiti autóvásáron jelentette be az új terveket.
Nagyágyúk az önvezető-iparban
Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.
Két egyetemista jött rá a világméretű csalásra
Három egyetemista véletlenül fedezte fel, hogyan hamisította a Volkswagen kocsijai károsanyag-kibocsátásának mértékét. Professzoruk a világ 100 legbefolyásosabb embere közé került.
VW E-Golf: a környezetbarát ingázó
Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.
Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a
Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat
Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.
Remek folytatás a Volkswagentől
A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.
Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban
A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.
A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban?
Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.