Ez azt jelenti, hogy például egy 40 000 dollár értékű importált új autó (nem az Egyesült Államokban szerelték össze) után 10 000 dollár vámdíjat kell fizetni.
Legyünk őszinték: hosszú távon egy 25 százalékos vám a mexikói és kanadai határon olyan lyukat fújna az amerikai iparban, amilyet még soha nem tapasztaltunk – mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.
Ha az autógyártók úgy döntenek, hogy áthárítják ezeket a költségeket, az ügyfélnek 50 000 dollárt kell fizetnie ugyanazért az autóért.
Az S&P Global Mobility becslése szerint a 2024-ben vásárolt 16 millió új autó közel felét importálták az USA-ba. A szakértők szerint az új autók ára 4000 és 12000 dollár között emelkedhet, attól függően, hogy mennyire felelnek meg az USMCA-mentességeknek.
Ez azt jelenti, hogy megnőhet a használtautók kereslete, azonban ennek a piacnak az árai is megduplázódtak 1982 és 84 között.
A 2022 februári csúcsot követően a használt autók árai lassú csökkenésnek indultak.
2024 augusztusa óta azonban hat hónapig folyamatosan másztak ismét felfelé.
Az autógyártók eltérően reagálnak a helyzetre
A Ford „munkavállalói árazást” kínál a következő két hónapra, lényegében csökkentve meglévő árukészletének árait.
A három nagy autógyártó közül a Ford van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy átvészelje a vihart. Készletének közel 80 százalékát Amerikában szerelik össze. A Stellantis 57 százalékon, a GM pedig körülbelül 50 százalékon áll.