Bajban az amerikai autópiac

Április 3-a óta 25 százalékos többletdíjat kell fizetni az amerikaiaknak azokra az importált autókra, amelyek nem felelnek meg az USMCA kereskedelmi szabályainak.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Ez azt jelenti, hogy például egy 40 000 dollár értékű importált új autó (nem az Egyesült Államokban szerelték össze) után 10 000 dollár vámdíjat kell fizetni.

Legyünk őszinték: hosszú távon egy 25 százalékos vám a mexikói és kanadai határon olyan lyukat fújna az amerikai iparban, amilyet még soha nem tapasztaltunk – mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.

Ha az autógyártók úgy döntenek, hogy áthárítják ezeket a költségeket, az ügyfélnek 50 000 dollárt kell fizetnie ugyanazért az autóért.

Az S&P Global Mobility becslése szerint a 2024-ben vásárolt 16 millió új autó közel felét importálták az USA-ba. A szakértők szerint az új autók ára 4000 és 12000 dollár között emelkedhet, attól függően, hogy mennyire felelnek meg az USMCA-mentességeknek.

Ez azt jelenti, hogy megnőhet a használtautók kereslete, azonban ennek a piacnak az árai is megduplázódtak 1982 és 84 között.

A 2022 februári csúcsot követően a használt autók árai lassú csökkenésnek indultak.

2024 augusztusa óta azonban hat hónapig folyamatosan másztak ismét felfelé.

Az autógyártók eltérően reagálnak a helyzetre

A Ford „munkavállalói árazást” kínál a következő két hónapra, lényegében csökkentve meglévő árukészletének árait.

A három nagy autógyártó közül a Ford van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy átvészelje a vihart. Készletének közel 80 százalékát Amerikában szerelik össze. A Stellantis 57 százalékon, a GM pedig körülbelül 50 százalékon áll.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo