Bajban az amerikai autópiac

Április 3-a óta 25 százalékos többletdíjat kell fizetni az amerikaiaknak azokra az importált autókra, amelyek nem felelnek meg az USMCA kereskedelmi szabályainak.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez azt jelenti, hogy például egy 40 000 dollár értékű importált új autó (nem az Egyesült Államokban szerelték össze) után 10 000 dollár vámdíjat kell fizetni.

Legyünk őszinték: hosszú távon egy 25 százalékos vám a mexikói és kanadai határon olyan lyukat fújna az amerikai iparban, amilyet még soha nem tapasztaltunk – mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.

Ha az autógyártók úgy döntenek, hogy áthárítják ezeket a költségeket, az ügyfélnek 50 000 dollárt kell fizetnie ugyanazért az autóért.

Az S&P Global Mobility becslése szerint a 2024-ben vásárolt 16 millió új autó közel felét importálták az USA-ba. A szakértők szerint az új autók ára 4000 és 12000 dollár között emelkedhet, attól függően, hogy mennyire felelnek meg az USMCA-mentességeknek.

Ez azt jelenti, hogy megnőhet a használtautók kereslete, azonban ennek a piacnak az árai is megduplázódtak 1982 és 84 között.

A 2022 februári csúcsot követően a használt autók árai lassú csökkenésnek indultak.

2024 augusztusa óta azonban hat hónapig folyamatosan másztak ismét felfelé.

Az autógyártók eltérően reagálnak a helyzetre

A Ford „munkavállalói árazást” kínál a következő két hónapra, lényegében csökkentve meglévő árukészletének árait.

A három nagy autógyártó közül a Ford van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy átvészelje a vihart. Készletének közel 80 százalékát Amerikában szerelik össze. A Stellantis 57 százalékon, a GM pedig körülbelül 50 százalékon áll.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo