A hírnek azért van nagy jelentősége, mert története legnagyobb válságával küzd a Volkswagen. A német gazdaság eddigi motorjának profitja tavaly drámai módon csökkent, valamint több százezer autóval kevesebbet gyártottak, mint amennyire képesek lennének. Az XPENG Kína hetedik legnagyobb elektromos autógyártója. A két cég szövetsége egy kínai szupergyors töltőhálózatot telepítésére egy olyan vállalkozás, amely más piacokon is életképes lehet.
Az elektromos járművek (EV) számának növekedésével a töltőpontok iránti igény is folyamatosan növekszik. Jelenleg e terméknek 3 fő típusa van.
A lassú töltők, amelyek névleges teljesítménye jellemzően 2 és 3 kW közé esik, és szinte minden otthonban használni lehet. Ezen kívül van számos otthoni fali töltő is, ami felszerelhető a házon kívül vagy a garázsban. Ezek a fali töltők 7,4 kW névleges teljesítményűek, és közvetlenül a közüzemi hálózatra csatlakoznak.
A gyorstöltők a legtöbb nyilvános helyen megtalálhatók, például parkolókban, bevásárlóközpontokban, egyes esetekben a nyilvános utcai parkolókban is található belőlük. Ezek a töltők a töltőhálózattól függő ütemben töltik fel az elektromos járművet. A gyorstöltők névleges teljesítménye 7–22 kW, és az akkumulátora kapacitásától függően akár 3–6 óra alatt teljesen feltölthetik az elektromos járművet nulláról.