Gigaüzletet kötött a Volkswagen egy kínai elektromos autógyártóval

Az XPENG és a Volkswagen Group China szándéknyilatkozatot írt alá, hogy közösen építsenek ki szupergyors töltőhálózatot Kínában. A megállapodás értelmében több, mint 20 ezer elektromos töltőállomás lesz elérhető mindkét vállalat ügyfelei számára mintegy 420 kínai városban.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hírnek azért van nagy jelentősége, mert története legnagyobb válságával küzd a Volkswagen. A német gazdaság eddigi motorjának profitja tavaly drámai módon csökkent, valamint több százezer autóval kevesebbet gyártottak, mint amennyire képesek lennének. Az XPENG Kína hetedik legnagyobb elektromos autógyártója. A két cég szövetsége egy kínai szupergyors töltőhálózatot telepítésére egy olyan vállalkozás, amely más piacokon is életképes lehet.

Az új piac mentőöv lehet a Volkswagen számára
Az új piac mentőöv lehet a Volkswagen számára
Fotó: Pixabay
Az elektromos járművek (EV) számának növekedésével a töltőpontok iránti igény is folyamatosan növekszik. Jelenleg e terméknek 3 fő típusa van.

A lassú töltők, amelyek névleges teljesítménye jellemzően 2 és 3 kW közé esik, és szinte minden otthonban használni lehet. Ezen kívül van számos otthoni fali töltő is, ami felszerelhető a házon kívül vagy a garázsban. Ezek a fali töltők 7,4 kW névleges teljesítményűek, és közvetlenül a közüzemi hálózatra csatlakoznak.

A gyorstöltők a legtöbb nyilvános helyen megtalálhatók, például parkolókban, bevásárlóközpontokban, egyes esetekben a nyilvános utcai parkolókban is található belőlük. Ezek a töltők a töltőhálózattól függő ütemben töltik fel az elektromos járművet. A gyorstöltők névleges teljesítménye 7–22 kW, és az akkumulátora kapacitásától függően akár 3–6 óra alatt teljesen feltölthetik az elektromos járművet nulláról.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo