Volkswagen cikkek


A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél

A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél 

Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.

A Porsche kilőtt, a többiek gyengélkednek 

A Porsche eladási csúcsot döntött, míg a Volkswagen-konszernnél máshol nem olyan jól mennek a dolgok: a törzscég,a VW stagnál, az Audi pedig gyengélkedik.
Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen

Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen 

Több, mint 300.000 német autós csatlakozott már a próbaperhez a Volkswagen ellen: kártérítést igényelnek azért, hogy manipulált kipufogó rendszerű dízelmotoros kocsikat adtak el nekik.
Már megint a Volkswagen körül megy a balhé

Már megint a Volkswagen körül megy a balhé 

A Volkswagen több ezer kísérleti célokra épített kocsit adott el anélkül, hogy a vevők erről tudtak volna. A kocsik egy részét most, évek, után, visszavásárolják.
Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét

Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét 

A bajorországi hatóságok kötelezhetik manipulált dízel-motorokkal közlekedő autók tulajdonosait a motor-szoftverek módosítására, mondta ki a bíróság.
Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel

Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel 

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.
Kirúgták a konszerntől a letartóztatott Audi-főnököt

Kirúgták a konszerntől a letartóztatott Audi-főnököt 

A Volkswagen konszern azonnali hatállyal megválik az Audi volt vezérigazgatójától, aki vizsgálati fogságban várja a dízel-botrány kivizsgálását.
Három éve robbant ki a dízelbotrány

Három éve robbant ki a dízelbotrány 

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.
Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába

Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába 

Célszerű lenne, ha a Volkswagen munkatársai elektromos szolgálati kocsikon járnának, nem pedig környezetszennyező dízel-autókkal, mondotta a konszern vezérigazgatója.
Volkswagen T-Roc: a jobbik Golf

Volkswagen T-Roc: a jobbik Golf 

Elég későn érkezett a napjainkban legnépszerűbb piacra a gyártó Golf alapokra épített városi crossovere, amelyről tesztünkben kiderül, megérte-e várni rá. Vadonatúj, 150 lóerős, 1,5 literes, hengerlekapcsoló benzinmotorral tettük próbára.

A botrányok ellenére óriásit kaszált a Volkswagen 

A wolfsburgi székhelyű cég közlése szerint a június végéig tartó hat hónapban 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A júniusi eladás 4,1 százalékkal, 958 600-ra emelkedett.

Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban 

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

Dízelbotrány: letartóztatták az Audi egyik vezetőjét 

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.

Az e-autók felé nyit az új VW-főnök 

Herbert Diess váltja Matthiass Müllert a Volkswagen, a világ legnagyobb autókonszernje élén. Az új csúcsvezető, aki eddig a VW-ágazatot irányította, nagyobb hangsúlyt kíván adni az elektromos meghajtásnak, a digitalizálásnak és a mobilitás-szolgáltatásoknak.

Évente egymillióan betegednek meg a dízelautók légszennyezésétől Németországban 

A dízelautók emissziójában található nitrogén-oxid 6000 ezer ember halálát idézi elő évente és egymillió ember betegszik meg tőle, jelentette be a német Szövetségi Egészségügyi Hivatal, hogy nyomást gyakoroljon a német autógyárakra.

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken! 

A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.

Gyorsulási verseny a villanyautóknál 

Gyorsul a verseny a villanyautóknál: a Ford a tervezett 4.5 Mrd. dollár helyett immár 11 milliárdot kíván 2020-ig elektromos és hibrid-autók fejlesztésére fordítani. Jim  Farley, a második legnagyobb amerikai autógyártó cég főnöke a detroiti autóvásáron jelentette be az új terveket.

Nagyágyúk az önvezető-iparban 

Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai  önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.

Két egyetemista jött rá a világméretű csalásra 

Három egyetemista véletlenül fedezte fel, hogyan hamisította a Volkswagen kocsijai károsanyag-kibocsátásának mértékét. Professzoruk a világ 100 legbefolyásosabb embere közé került.

VW E-Golf: a környezetbarát ingázó 

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból 

Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.

Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat 

Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.

Remek folytatás a Volkswagentől 

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban 

A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.

A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban? 

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.

Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet 

Napjaink luxusautói olyan bonyolult számítógépeket tartalmaznak, hogy csak a legképzettebb komputerlángelmék tudják igazán megérteni, vagy észrevenni a hibát. Így jöhetett létre a VW-csalás, de az is elképzelhető, hogy autókat ér majd hackertámadás.

Merkel menti az autógyárakat 

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Durva károkat okoznak a rolleresek

Durva károkat okoznak a rolleresek 

Bár az elektromos rollerekkel okozott balesetek aránya nem kiugró, az okozott károk azonban egészen súlyosak is lehetnek.

Pénzszerzés

Anyagilag nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre a magyarok

Anyagilag nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre a magyarok  

A váratlan egészségügyi kiadások a lakosság kétharmada számára komoly anyagi megterhelést jelentenek.

Jogi kisokos

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok 

2025. július 1. napján hatályba lépett a helyi önazonosság védelméről szóló 2025. évi XLVIII. törvény, mely alapjaiban változtathatja meg az ingatlanok értékesítésének gyakorlatát. A helyi önazonossági törvény ugyanis olyan szabályozási lehetőséget ad a helyi önkormányzatok kezébe, mellyel az adott településre beköltözés korlátozható, feltételekhez köthető, a lakcím létesítése megtiltható vagy feltételhez köthető.

Cégblog

A legnehezebb döntések még az unokáink életére is kihatnak – szokatlan helyről jön a segítség

A legnehezebb döntések még az unokáink életére is kihatnak – szokatlan helyről jön a segítség 

Amikor egy privátbanki ügyfél és tanácsadója leülnek beszélgetni, az idő legnagyobb részében nem is a befektetésekről van szó. Klasszis Podcast Fodor Bélával.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo