Volkswagen cikkek


Tesla áráért vehet elektromos bogárhátút

Tesla áráért vehet elektromos bogárhátút 

Kedveli még a régi, bogárhátú Volkswagent, de akar környezetbarátian, villanymotorral autózni? Megteheti – de annyiba kerül, amennyiért egy Teslát is vehet.
Olcsóbb, mint a taxi, és otthon maradhat az autó

Olcsóbb, mint a taxi, és otthon maradhat az autó 

Elsőnek Hamburgban és Hannoverben kezdte meg működését a VW városi minibusz szolgálata. A Moia villanymeghajtású kocsijait alkalmazással lehet rendelni és kifizetni, azok meghatározott pontokra, úti céljukhoz közel viszik az utasokat.
A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél

A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél 

Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.

A Porsche kilőtt, a többiek gyengélkednek 

A Porsche eladási csúcsot döntött, míg a Volkswagen-konszernnél máshol nem olyan jól mennek a dolgok: a törzscég,a VW stagnál, az Audi pedig gyengélkedik.
Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen

Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen 

Több, mint 300.000 német autós csatlakozott már a próbaperhez a Volkswagen ellen: kártérítést igényelnek azért, hogy manipulált kipufogó rendszerű dízelmotoros kocsikat adtak el nekik.
Már megint a Volkswagen körül megy a balhé

Már megint a Volkswagen körül megy a balhé 

A Volkswagen több ezer kísérleti célokra épített kocsit adott el anélkül, hogy a vevők erről tudtak volna. A kocsik egy részét most, évek, után, visszavásárolják.
Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét

Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét 

A bajorországi hatóságok kötelezhetik manipulált dízel-motorokkal közlekedő autók tulajdonosait a motor-szoftverek módosítására, mondta ki a bíróság.
Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel

Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel 

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.
Kirúgták a konszerntől a letartóztatott Audi-főnököt

Kirúgták a konszerntől a letartóztatott Audi-főnököt 

A Volkswagen konszern azonnali hatállyal megválik az Audi volt vezérigazgatójától, aki vizsgálati fogságban várja a dízel-botrány kivizsgálását.
Három éve robbant ki a dízelbotrány

Három éve robbant ki a dízelbotrány 

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.

Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába 

Célszerű lenne, ha a Volkswagen munkatársai elektromos szolgálati kocsikon járnának, nem pedig környezetszennyező dízel-autókkal, mondotta a konszern vezérigazgatója.

Volkswagen T-Roc: a jobbik Golf 

Elég későn érkezett a napjainkban legnépszerűbb piacra a gyártó Golf alapokra épített városi crossovere, amelyről tesztünkben kiderül, megérte-e várni rá. Vadonatúj, 150 lóerős, 1,5 literes, hengerlekapcsoló benzinmotorral tettük próbára.

A botrányok ellenére óriásit kaszált a Volkswagen 

A wolfsburgi székhelyű cég közlése szerint a június végéig tartó hat hónapban 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A júniusi eladás 4,1 százalékkal, 958 600-ra emelkedett.

Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban 

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

Dízelbotrány: letartóztatták az Audi egyik vezetőjét 

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.

Az e-autók felé nyit az új VW-főnök 

Herbert Diess váltja Matthiass Müllert a Volkswagen, a világ legnagyobb autókonszernje élén. Az új csúcsvezető, aki eddig a VW-ágazatot irányította, nagyobb hangsúlyt kíván adni az elektromos meghajtásnak, a digitalizálásnak és a mobilitás-szolgáltatásoknak.

Évente egymillióan betegednek meg a dízelautók légszennyezésétől Németországban 

A dízelautók emissziójában található nitrogén-oxid 6000 ezer ember halálát idézi elő évente és egymillió ember betegszik meg tőle, jelentette be a német Szövetségi Egészségügyi Hivatal, hogy nyomást gyakoroljon a német autógyárakra.

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken! 

A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.

Gyorsulási verseny a villanyautóknál 

Gyorsul a verseny a villanyautóknál: a Ford a tervezett 4.5 Mrd. dollár helyett immár 11 milliárdot kíván 2020-ig elektromos és hibrid-autók fejlesztésére fordítani. Jim  Farley, a második legnagyobb amerikai autógyártó cég főnöke a detroiti autóvásáron jelentette be az új terveket.

Nagyágyúk az önvezető-iparban 

Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai  önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.

Két egyetemista jött rá a világméretű csalásra 

Három egyetemista véletlenül fedezte fel, hogyan hamisította a Volkswagen kocsijai károsanyag-kibocsátásának mértékét. Professzoruk a világ 100 legbefolyásosabb embere közé került.

VW E-Golf: a környezetbarát ingázó 

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból 

Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.

Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat 

Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.

Remek folytatás a Volkswagentől 

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban 

A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.

A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban? 

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.

Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet 

Napjaink luxusautói olyan bonyolult számítógépeket tartalmaznak, hogy csak a legképzettebb komputerlángelmék tudják igazán megérteni, vagy észrevenni a hibát. Így jöhetett létre a VW-csalás, de az is elképzelhető, hogy autókat ér majd hackertámadás.

Merkel menti az autógyárakat 

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Eljárást indított a Duolingo-val szemben a Gazdasági Versenyhivatal

Eljárást indított a Duolingo-val szemben a Gazdasági Versenyhivatal  

A gyanú szerint az amerikai vállalat több szempontból is tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat. 

Klímablog

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra

Fontos pályázat rajtol: így szerezhet cégének akár 1 milliárd forintot energiatárolásra 

Hamarosan elindul a pályázat a vállalkozásoknak a Jedlik Ányos Energetikai Programon belül.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo