Rengeteg pénzt tol az elektromobilitásba és a digitalizációba a Volkswagen

A csoport 60 milliárd eurót (20 ezer milliárd forint) fordítanak ezekre a területekre a következő öt évben. Erről pénteken döntött a német járműgyártó társaság felügyelőbizottsága.

A két területre szánt összeg a 2020-2024-es időszakban tervezett valamennyi beruházási és kutatás-fejlesztési kiadás 40 százalékát teszi ki.

A társaság korábban jóval kisebb hangsúlyt fektetett az elektromobilitásra és a digitalizációra. Az előző ötéves tervezési szakaszban - amelyben a 2019 és 2023 közötti időszakra készítettek terveket - még azzal számoltak, hogy 44 milliárd eurót összpontosítanak erre a két területre, ami valamennyi beruházási és kutatás-fejlesztési kiadás 30 százalékát jelenti.

A frissített tervben előirányzott 60 milliárd euró nagyobbik része, 33 milliárd euró az elektromobilitás területére jut. A program részeként a csoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek gyártására állítanak át a zwickaui után négy további németországi üzemet - Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda -, valamint a csehországi Mlada Boleslav, az amerikai Chattanogga és a kínai Fosan városában és az ugyancsak kínai Sanghaj térségében fekvő Antingban működő üzemet.

Az összeg másik részét, 27 milliárd eurót a digitalizációra és az úgynevezett hibridizációra, belsőégésű és elektromos motorral egyaránt rendelkező modellek fejlesztésére fordítják.

Már gyártják az teljesen elektromos autókat

Zwickauban november elején kezdték meg az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártását. A felügyelőbizottság pénteki ülésén szintén frissített, a következő tíz évre kitekintő modellfejlesztési terv szerint 2029-ig 75 tisztán elektromos meghajtású és 60 hibrid modellt vezetnek be. A tervhez tartozó előrejelzés szerint az eladott elektromos kocsik száma 2029-re eléri a 26 milliót, a hibrideké pedig megközelíti a hatmilliót.

(depositphotos.com)

A VW a világ vezető járműgyártó csoportja. Az idén a január-szeptemberi időszakban 8,005 millió járművet értékesített, ami 1,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 8,131 millióhoz képest. Árbevétele 186,617 milliárd euró volt, ami 6,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 174,577 milliárd euróhoz képest. Az adózás utáni nyereség 11,154 milliárd euró volt, 19 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 9,376 milliárd eurót.

A csoporthoz a névadó Volkswagen és a Porsche mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo