Az éves beszámoló szerint a vállalat 2022-ben 10 milliárd eurót meghaladó forgalmat ért el, 14 százalékkal többet az előző évinél. Adózás utáni nyeresége 68 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 256 millió eurós veszteséggel.
Az elnök rámutatott: mindezt annak ellenére érte el a vállalat, hogy a félvezetők hiánya és a nyersanyag-ellátási problémák miatt kevesebb autót gyártottak a tervezettnél.
A cég honlapján elérhető éves jelentés szerint a kiskereskedelmi értékesítés a 2021-es 470 531 darabról 2022-re 385 592-re csökkent. Az új gépjárművek nagykereskedelmi értékesítési darabszáma ennél kisebb mértékben, 474 401 darabról 455 297 darabra mérséklődött.
A pozitív pénzügyi eredmény egyebek mellett a Cupra márka térhódításának tulajdonítható, amelynek Formentor modellje az eladásokban megelőzte a SEAT Aronát, a vállalat eddigi legkelendőbb típusát - mondta az elnök.
"Az elektromosságé a jövő. A Cupráé a jövő" - fogalmazott Wayne Griffiths, hozzátéve, hogy az öt évvel ezelőtt bevezetett új márka tavaly az értékesített járművek 40 százalékát tette ki, ezért idén ennek 50 százalékra növelését célozták meg.
A következő évben két új Cupra-modell érkezik, a Tavascan és a Terramar, egy évvel később pedig piacra dobják az Urbanrebel nevet viselő típust is - tette hozzá.
Mint mondta, a vállalat célja, hogy 2025 és 2030 között hárommillió elektromos autó kerüljön ki a spanyolországi gyárakból, évente 500 ezer a martorelli üzemből, amelynek elektromos fejlesztésére hárommilliárd eurót költenek 2025-ig. (MTI)