Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent

Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az éves közgyűlésén nem egy részvényes, nagybefektető bírálta a felügyelő bizottság tevékenységét és az alacsony osztalékot. Nagyobb veszélyt ez a vezetésre azonban nem jelent, hiszen a részvények több mint fele a Porsche és a Piech család, további 20 százaléka pedig Alsó-Szászország tartomány tulajdonában van.

Kép: Pixabay

Diess beszámolójában a jövőre összpontosított, mondván: meg kell gyorsítani az átállást az elektromos, illetve az önvezérlő járművekre és az új mobilitási szolgáltatásokra. Mivel az akkus meghajtású autóknak nincs alternatívája, a VW saját akkumulátorgyár építését tervezi, Salzgitterben, ahol már 200 alkalmazott foglalkozik kutatással, fejlesztéssel.

A vállalatnak 2025-re már 151 GWh energiára lesz szüksége csak az európai piacra szánt

45 km-es sebességgel száguldhat a “Volksroller”
Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.
kocsijaihoz, s ehhez fel kell pörgetni a hazai termelést. Szólt a VW vezetője arról, hogy a vállalat egyes pontokon nehézkes szerkezettel küzd. Ezzel és a magas költségekkel meg kell birkózni. Megfontolják azt is, fenn kell-e tartani, hogy a konszernhez különböző ágazatok tartoznak. Így nem biztos, hogy náluk van a legjobb helyen a Renk gépgyár vagy a MAN Energy Solutions.

E vállalatok eladása eddig mindig meghiúsult a konszernen belüli érdekcsoportok ellenállásán. Az üzemi tanács feltételül szabta, hogy ilyen lépésekkel ne kerüljön rosszabb helyzetbe az állomány. A helyzetet kiegyensúlyozza, hogy a 2022 végére elkészülő akkugyárban 700 emberre lesz szükség.

(Forrás: ZDF)

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo