Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent

Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az éves közgyűlésén nem egy részvényes, nagybefektető bírálta a felügyelő bizottság tevékenységét és az alacsony osztalékot. Nagyobb veszélyt ez a vezetésre azonban nem jelent, hiszen a részvények több mint fele a Porsche és a Piech család, további 20 százaléka pedig Alsó-Szászország tartomány tulajdonában van.

Kép: Pixabay

Diess beszámolójában a jövőre összpontosított, mondván: meg kell gyorsítani az átállást az elektromos, illetve az önvezérlő járművekre és az új mobilitási szolgáltatásokra. Mivel az akkus meghajtású autóknak nincs alternatívája, a VW saját akkumulátorgyár építését tervezi, Salzgitterben, ahol már 200 alkalmazott foglalkozik kutatással, fejlesztéssel.

A vállalatnak 2025-re már 151 GWh energiára lesz szüksége csak az európai piacra szánt

45 km-es sebességgel száguldhat a “Volksroller”
Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.
kocsijaihoz, s ehhez fel kell pörgetni a hazai termelést. Szólt a VW vezetője arról, hogy a vállalat egyes pontokon nehézkes szerkezettel küzd. Ezzel és a magas költségekkel meg kell birkózni. Megfontolják azt is, fenn kell-e tartani, hogy a konszernhez különböző ágazatok tartoznak. Így nem biztos, hogy náluk van a legjobb helyen a Renk gépgyár vagy a MAN Energy Solutions.

E vállalatok eladása eddig mindig meghiúsult a konszernen belüli érdekcsoportok ellenállásán. Az üzemi tanács feltételül szabta, hogy ilyen lépésekkel ne kerüljön rosszabb helyzetbe az állomány. A helyzetet kiegyensúlyozza, hogy a 2022 végére elkészülő akkugyárban 700 emberre lesz szükség.

(Forrás: ZDF)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo