Az éves közgyűlésén nem egy részvényes, nagybefektető bírálta a felügyelő bizottság tevékenységét és az alacsony osztalékot. Nagyobb veszélyt ez a vezetésre azonban nem jelent, hiszen a részvények több mint fele a Porsche és a Piech család, további 20 százaléka pedig Alsó-Szászország tartomány tulajdonában van.
Diess beszámolójában a jövőre összpontosított, mondván: meg kell gyorsítani az átállást az elektromos, illetve az önvezérlő járművekre és az új mobilitási szolgáltatásokra. Mivel az akkus meghajtású autóknak nincs alternatívája, a VW saját akkumulátorgyár építését tervezi, Salzgitterben, ahol már 200 alkalmazott foglalkozik kutatással, fejlesztéssel.
A vállalatnak 2025-re már 151 GWh energiára lesz szüksége csak az európai piacra szánt
E vállalatok eladása eddig mindig meghiúsult a konszernen belüli érdekcsoportok ellenállásán. Az üzemi tanács feltételül szabta, hogy ilyen lépésekkel ne kerüljön rosszabb helyzetbe az állomány. A helyzetet kiegyensúlyozza, hogy a 2022 végére elkészülő akkugyárban 700 emberre lesz szükség.
(Forrás: ZDF)