Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent

Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az éves közgyűlésén nem egy részvényes, nagybefektető bírálta a felügyelő bizottság tevékenységét és az alacsony osztalékot. Nagyobb veszélyt ez a vezetésre azonban nem jelent, hiszen a részvények több mint fele a Porsche és a Piech család, további 20 százaléka pedig Alsó-Szászország tartomány tulajdonában van.

Kép: Pixabay

Diess beszámolójában a jövőre összpontosított, mondván: meg kell gyorsítani az átállást az elektromos, illetve az önvezérlő járművekre és az új mobilitási szolgáltatásokra. Mivel az akkus meghajtású autóknak nincs alternatívája, a VW saját akkumulátorgyár építését tervezi, Salzgitterben, ahol már 200 alkalmazott foglalkozik kutatással, fejlesztéssel.

A vállalatnak 2025-re már 151 GWh energiára lesz szüksége csak az európai piacra szánt

45 km-es sebességgel száguldhat a “Volksroller”
Előkészületben a „Volksroller”: kínai partnerrel készül elektromos roller gyártására a VW, miközben egyre több a vita az új jármű engedélyezéséről és veszélyeiről.
kocsijaihoz, s ehhez fel kell pörgetni a hazai termelést. Szólt a VW vezetője arról, hogy a vállalat egyes pontokon nehézkes szerkezettel küzd. Ezzel és a magas költségekkel meg kell birkózni. Megfontolják azt is, fenn kell-e tartani, hogy a konszernhez különböző ágazatok tartoznak. Így nem biztos, hogy náluk van a legjobb helyen a Renk gépgyár vagy a MAN Energy Solutions.

E vállalatok eladása eddig mindig meghiúsult a konszernen belüli érdekcsoportok ellenállásán. Az üzemi tanács feltételül szabta, hogy ilyen lépésekkel ne kerüljön rosszabb helyzetbe az állomány. A helyzetet kiegyensúlyozza, hogy a 2022 végére elkészülő akkugyárban 700 emberre lesz szükség.

(Forrás: ZDF)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo