Akkumulátor cikkek
A nagy magyar gazdaságpolitika bukása, zuhanórepülésben az akkumulátorárak
Sokat áldozott a magyar állam az akkumulátorgyárakért, aztán most nagy a csodálkozás.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka
Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.
Ingyen áram dél és 15 óra között
A napelempiac lassulására számítanak a szakértők.
Zárul az árolló az elektromos és a hagyományos autók között
Az Egyesült Államokban egy év alatt 2,6 százalékkal, két év alatt 15 százalékkal csökkent az elektromos autók ára.
Fontos tudni, mely országok birtokolják az akkumulátorgyártáshoz szükséges alapanyagokat
A növekedő termelés leverte az árakat.
Elképesztően fejlődik a román energiaipar
Átadták Románia legnagyobb villanyáram-tároló akkumulátortelepét.
Európai akkumulátor-alap indul
Az európai akkumulátor-alapanyag ellátási lánc kialakítását célzó alap létrehozásáról döntött az EIT InnoEnergy és az európai magántőke- és kockázati tőkebefektető vállalat.
A Toyota olyan akkumulátorokat tervez e-autóiba, amelyek hatótávolsága kétszerese a mostaniaknak
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt a Toyota és az Idemitsu.
Úttörő megoldással állt elő a magyar cég az akkumulátorok tárolása
Innovatív, robotizált megoldás.
Átadták az atomenergia konkurenciáját jelentő hatalmas energiatárolót, ami megoldás a napenergia ingadozására
Az ABB a világ egyik legnagyobb akkumulátoros energiatároló rendszerét helyezte üzembe.
Újabb akkumulátorgyárak épülnének - rejtély, hol
A Northvolt svéd akkumulátorgyártó vállalat két üzemet tervez építeni Európában a cég szóvivőjének pénteki bejelentése szerint.
Megkétszerezi Magyarország villamosenergia-tárolókapacitását
Két éven belül jelentősen bővülnek a hazai energiatárolói kapacitások.
280 milliárd forintos beruházás indul Debrecenben
Letették az alapkövét a dél-koreai EcoPro mintegy 280 milliárd forintos beruházásának Debrecenben, az elektromos akkumulátorokhoz szükséges katódokat gyártó vállalat üzemében 630 új munkahely jön létre - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Kiderült, mennyire tekerik az elektromos autók kilométeróráját
A használtautó-piacon tapasztalható átláthatatlanság jelensége az elektromos gépjárművek egyre nagyobb elterjedésével sem változott.
Forradalmasítja az elektromos autózást, feltöltés néhány perc alatt
Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO.
Ekkora zöldmezős beruházás sem volt még az országban
A dél-koreai SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát.
Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent
Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.
Segíthetik a megújuló energiák terjedését a sókristályos akkumulátorok
A holnap befutója lehet az energiatárolásban a sókristályos akkutelep. Egy svéd energiaszolgáltató a nyáron berlini telepén kísérleti jelleggel kipróbálja őket. Elvileg hónapokon át képesek tárolni az energiát veszteség nélkül. Ha beválik, a lítiumion-akkuk komoly vetélytársa indulhat el hódító útjára.
Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó
A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.
Villanyautó: káosz és átverés az utakon
Káosz és túlárazás jellemzi az elektromos autók feltöltésének német piacát. Kevés az állomás és akár 300 százalékos árkülönbségek is lehetnek.
Drágulhatnak az elektromos autók akkumulátorai
A hét vezető autós nemzet egyre több figyelmet fordít az elektromos autók gyártására, így emelkedik a szükséges nyersanyagok, a lítium és a kobalt ára. Emiatt egyre fontosabb, hogy az autógyártók egyértelmű stratégiával rendelkezzenek az akkumulátor értékláncuk tekintetében – állapítja meg a Roland Berger és a FKA közös tanulmánya.
Az Ajax stadionját használt autóakkumulátorok működtetik
Az Ajax focicsapat amszterdami stadionját elektromos autók számára gyártott, új és használt akkumulátorok látják el energiával. Ez a legnagyobb ilyen jellegű infrastruktúra Európában és alighanem példaértékű modellként szolgálhat más nagy épületek energiaigényeinek fedezésére.
Új napelemek, jobb akkumulátorok kellenek
Aki egy eldugott, mindentől távol eső faluban él, ugyanúgy jogosult megfelelő ivóvízre, csatornázásra, egészségügyi ellátásra és oktatásra, mint a városban élők, s mindehhez elengedhetetlen az olcsó és környezetbarát módon termelt áram – ez a kiindulópontja az Okos Falvak Kezdeményezés és az Európai Akadémiák Tudományos Tanácsadó Testülete közös elemzésének.
Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban
A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.
A német kormány nem örül a kínai nyomulásnak
A BMW több milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat új villanyautója számára egy kínai cégtől – az pedig üzemet épít Erfurt környékén a rendelés teljesítéséhez.
A jövő az óriás akkumulátoroké
Nagy-Britannia a következő években óriási akku-telepek építésével a világ legnagyobb elektromosenergia-tároló kapacitását teremti meg. Franciaországban az EdF jelenleg is üzemeltet áramtárolásra szolgáló feltölthető víztározókat.
Az aksik miatt nagy biznisz a fémújrahasznosítás
Az elektromos autók számának növekedésétől meglódul az igény a lítium, a kobalt és egy sor más fém iránt, amiket a járművek akkumulátoraihoz használnak fel. "Városi bányászatnak" nevezik a megunt, kidobott elektromos eszközökből a különféle fémek újrahasznosítását.
Veszik a kobaltot, mint a cukrot
Az Apple nagy mennyiségben vásárol és raktároz kobaltot. Újabb fontos jelzés arra, hogy előretörnek a villanyautók, ezzel nő a kereslet a kobalt után, amelyre az Apple-nek is szüksége van készülékei akkumulátoraihoz.
A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása
Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.
Durrdefekt is lehet a hamis gumiabroncstól
Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban. A szigorúbb magyar ellenőrzési gyakorlatnak köszönhetően, a hazánkra vonatkozó hamisítási ráta mindkét szektorban az európai átlag alatt van, derült ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentéséből.
A magyar autósok negyede cserélne elektromos járműre
A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon - adta hírül az Ipsos legújabb felmérésében.
Óriási pénzeket termel a Tesla megújuló energiás akkutelepe
Két nap alatt majdnem egymillió dollárnyi bevételt termelt az az akkutelep, amit Elon Musk 100 nap alatt építtetett fel Ausztráliában, hogy bizonyítsa a világ közvéleményének, a megújuló energiák akkumulátoros tárolása jelenti a jövő energiaellátását.
Sós vizes akkukkal csökkentik energiaszámlájukat a cégek
Az alternatív energiatárolási módszer elsősorban az áramszünetek áthidalására hivatott, de egyúttal csökkenthető vele az energiaszámla is, ha éjjel végezzük a feltöltést.
Musk megépítette a világ legnagyobb akkumulátorát
A villanyautóiról híres amerikai Tesla most újabb sikert könyvelhet el: felépítette Ausztráliában a világ legnagyobb akkumulátorát, amely több mint 100 MW áramot tud tárolni, így nem kell már hosszú áramkihagyásoktól tartani.
Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése
A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.
Egyre sürgetőbb az akkumulátorok pótlása
Német kutatók sósvizes oldatot alkalmazó akkumulátoron dolgoznak, amely felválthatja a jelenleg használt lítium-ion telepeket. Az újfajta akku, a korábbival szemben nem gyúlékony és gyártásához nincs szükség kifogyóban lévő ritka alapanyagokra.
Nem győzi a Tesla a gyártást
Várat magára az áttörés a Teslánál, az amerikai elektromos autógyártónál: elérhető árú új modelljéből nem tudnak eleget készíteni, hiába építettek saját, óriási akkugyárat.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Mire jó az okosbőrönd, ha nem engedik fel a repülőre?
Egyre több légitársaság tiltja ki járatairól az okosbőröndöket, mert attól tart, hogy az akkumulátoraik problémákat okozhatnak.Tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat,
Tízezer szupergyors elektromos autótöltőt telepít a Tesla
Elon Musk fejlettebb piacnak tartja Kínát, mint az EU-t: a Tesla Kínában adta át a legnagyobb szupergyors elektromos autótöltőkből álló állomást. De az öreg kontinensen is növelni fogják a töltők számát, ígéri a cég.
Rengeteg elektromos autótöltőre lenne szükség
Iparági elemzők szerint az elektromos autók 2035-re elérhetik a kritikus tömeget az európai járműflottában, de a kritikus elem e fejlődésben az akkutöltők terjedése. Gyorstöltőkre lenne szükség, de alig van belőlük a világban, a többségük Kínában található.
Az akkumulátoroktól függ a jövő
2030-tól az Európában gyártott autók legalább 15 százalékának elektromos, vagy más, szennyezéssel nem járó meghajtással kell rendelkeznie, tervezi az EU. Ettől függetlenül az autógyártókat kötelezni kívánják, hogy 2021-2030 között egyharmaddal csökkentsék a járművek széndioxid kibocsátását.
15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó
A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?
Gogoro és GoStation - hódít a cserélhető akkus robogó
Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.
2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat.
Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya
Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.
Már olcsóbbak a megújulók, mint a fosszilis energia
Az új energiatermelő infrastruktúrák építésénél már olcsóbb a napenergia, mint a fosszilis energiahordozók – állítja a Lazard befektetési cég, mely 2009 óta veti össze a különböző energiafajták költségszintjét. Fontos fordulóponthoz érkezett ezzel a tiszta energia.