Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó

A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.

A VW Dél-Afrikában mutatta be a jelenleg ID, vagy Neo néven emlegetett „új Golfot”, immár teljesen elektromos meghajtással. Az a konszern reményei szerint ugyanolyan sikert hoz majd, mint benzin- és dízel üzemű elődje.

commons.wikipedia.org

Attól legfeljebb a kilincseket és az ajtók csatlakozásait örökölte, egyébként teljesen új karosszériáról is van szó. Az az eddigi- építőszekrény-modellt követi, változtatható, így a márka vállalatai mintegy 27 modelljének alapjául szolgálhat. Az akku mérete, csokoládé-táblához hasonlóan, változtatható, akár 100 kWh teljesítményre bővíthető. Tengelyenként egy elektromotorral az új kocsi négykerék-hajtással is kapható lesz. A hátul elhelyezett motor, a padlóba épített telepek tágasabb karosszériát eredményeznek, a hátsó üléseken lényegesem több lesz a hely, mint a Golfnál.

Az ID-Neo legkisebb akkuja is 330 km megtételét teszi lehetővé, a legnagyobbal 550 km-re juthatunk. A kocsi teljesítményben

Elektromos autók miatt fektetnek a megújulókba az olajcégek
Kezd felpörögni az olajvállalatok megtelepedése a megújuló energiák szektorában, de még mindig az árbevételük és éves akvizícióik töredékét költik ilyen cégekre. A megújulók nyereségessége azonban kihagyhatatlan üzleti lehetőség, s az elektromos autók térnyerése is rákényszeríti őket, hogy ilyen irányban invesztáljanak.
sem marad el elődjeitől: annak érdekében, hogy tarthassák az említett kapacitást, a sebességét 160-180 km-re korlátozták. Aki többre vágyik, azok számára villany-autóban is lesz GT.

Az új kocsi vezetője kisméretű kombinált digitális műszert és nagy, érintős képernyőt lát majd maga előtt . A fontos információkat, benne a navigációt, a szélvédőről olvashatja le. A legkorszerűbb technikákat mindenesetre nem adják éppen olcsón: az elektro-Golf ára közel lesz a 30.000 euróhoz.

A Neo mellett 2020-ban megjelenik a Tiguan utódának számító elektromos crossover, majd a kis szállító és a luxus-limuzin, a Phaeton elektromos kiadása. A VW termékeinek 15-20 százaléka lesz 2025-ig villany- meghajtású.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo