Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó

A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.

A VW Dél-Afrikában mutatta be a jelenleg ID, vagy Neo néven emlegetett „új Golfot”, immár teljesen elektromos meghajtással. Az a konszern reményei szerint ugyanolyan sikert hoz majd, mint benzin- és dízel üzemű elődje.

commons.wikipedia.org

Attól legfeljebb a kilincseket és az ajtók csatlakozásait örökölte, egyébként teljesen új karosszériáról is van szó. Az az eddigi- építőszekrény-modellt követi, változtatható, így a márka vállalatai mintegy 27 modelljének alapjául szolgálhat. Az akku mérete, csokoládé-táblához hasonlóan, változtatható, akár 100 kWh teljesítményre bővíthető. Tengelyenként egy elektromotorral az új kocsi négykerék-hajtással is kapható lesz. A hátul elhelyezett motor, a padlóba épített telepek tágasabb karosszériát eredményeznek, a hátsó üléseken lényegesem több lesz a hely, mint a Golfnál.

Az ID-Neo legkisebb akkuja is 330 km megtételét teszi lehetővé, a legnagyobbal 550 km-re juthatunk. A kocsi teljesítményben

Elektromos autók miatt fektetnek a megújulókba az olajcégek
Kezd felpörögni az olajvállalatok megtelepedése a megújuló energiák szektorában, de még mindig az árbevételük és éves akvizícióik töredékét költik ilyen cégekre. A megújulók nyereségessége azonban kihagyhatatlan üzleti lehetőség, s az elektromos autók térnyerése is rákényszeríti őket, hogy ilyen irányban invesztáljanak.
sem marad el elődjeitől: annak érdekében, hogy tarthassák az említett kapacitást, a sebességét 160-180 km-re korlátozták. Aki többre vágyik, azok számára villany-autóban is lesz GT.

Az új kocsi vezetője kisméretű kombinált digitális műszert és nagy, érintős képernyőt lát majd maga előtt . A fontos információkat, benne a navigációt, a szélvédőről olvashatja le. A legkorszerűbb technikákat mindenesetre nem adják éppen olcsón: az elektro-Golf ára közel lesz a 30.000 euróhoz.

A Neo mellett 2020-ban megjelenik a Tiguan utódának számító elektromos crossover, majd a kis szállító és a luxus-limuzin, a Phaeton elektromos kiadása. A VW termékeinek 15-20 százaléka lesz 2025-ig villany- meghajtású.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo