A Tesla S típusú luxuslimuzinjával és X jelzésű, felső kategóriás, ugyancsak teljesen elektromos meghajtású terepjárójával robbant be az amerikai, majd a nemzetközi piacra. A hetven-nyolcvanezer dollárba kerülő autók piaca azonban korlátozott.
A nagy sikert 3-as jelzésű, kisebb, és 35 000 dollár körüli árával könnyebben elérhető limuzinjától reméli a gyár, de a gyártás akadozik.
2017 harmadik negyedévében a tervezett 1500 3-as helyett csak 260 került le a futószalagokról, és a 2018-ra kitűzött célt, hogy hetente 5000 kocsit gyártsanak, legkorábban az év derekára érhetik el. A fő gond az akkumulátorok hiánya – a nevadai sivatagban épített saját akkugyár sem tud elég erőforrást szállítani.
A Tesla 2017 utolsó három hónapjában csaknem 30 000 e-autót bocsátott ki, 27 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A kaliforniai vállalat egyébként nem hagyott fel egyéb, nagyratörő terveivel sem: dolgoznak a teljesen elektromos teherautón, és jön négyüléses sportkocsijuk, amely villanymotorjával 400 km-es sebességre lesz képes. (SDA – Schweiz Depeschen Agentur)