Gyártás cikkek
Jönnek a Magyarországon gyártott akkumulátoros barkácsgépek
Magyarországi gyártóüzemet indít a német Einhell.
Néhány év és eltűnnek az alacsony képzettséget igénylő munkakörök a gyárakból
A termelő cégek kétharmada szerint tíz éven belül a gyártási folyamatok 80 százaléka automatizálható lesz.
A kerékpárgyártást is lassítja a járvány
Miközben egyre többen ülnek biciklire, főleg Budapesten.
20 döbbenetes adat a műanyagszemétről
Nem is gondolnánk milyen tragikus méreteket öltött a plasztikszennyezés. Az ezredforduló után pörgött fel irdatlan mértékben a műanyaggyártás, pedig legalább 400 évig nem bomlik le a természetben, ha eldobjuk. Márpedig eldobjuk: a műanyag 91 százalékát nem hasznosítjuk újra. Ma már az óceánok is tele vannak plasztikszeméttel.
Innovációk, amik felturbózzák a körforgásos gazdaságot
2030-ra 9 milliárd ember fog lakni a Földön. Ennek az embertömegnek akkora fogyasztása lesz, annyi élelmet, energiát, fűtést, házépítést, használati cikkeket igényel, hogy ezeket bolygónk erőforrásaiból már képtelenek leszünk kielégíteni. Ha élhető és fenntartható világot akarunk, mindent újra kell hasznosítanunk, amit fel- és elhasználtunk.
Egy pici csavar hiányzott a gépezetből
Az Apple javarészt Kína korszerű üzemeinek, jól képzett munkaerejének, infrastruktúrájának köszönheti sikerét. Trump elnök felhívására sem viszik ugyan haza a termelést, de a kínai bizonytalanságok miatt az indiai és a vietnami lehetőségeket vizsgálják.
Minden gyanús, ami kínai
Tajvan tiltja, korlátozza kínai elektronikus eszközök használatát, míg Hongkongnak nincsenek ilyen gondjai, ott a Huawei már építi az 5G-hálózatot.
Lassan indul be az amerikai villanyautózás
A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.
Nem hatékony az államosított szemétújrafeldolgozás
Az állam 80 milliárd forintot szed be hulladéklerakási díj címén, mégsem sikerült kialakítania egy hatékony hulladékújrafeldolgozási rendszert. Erről is szó esett a Piac & Profit által rendezett Magyar Fenntarthatósági Csúcson.
Van élet az összeszerelés után is
Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.
Nem csökkentettük a légszennyezést, csak elküldtük Ázsiába
A párizsi klímaegyezmény csak a tagországa határain belül kibocsátott üvegházgázokért teszi felelőssé az adott nemzetállamot. De míg úgy tűnik, hogy az EU és az USA csökkentette kibocsátását az elmúlt tíz-húsz évben, valójában valójában csak kihelyeztük a legszennyezőbb iparágakat a Távol-Keletre. Ha a kormányok kötelezővé tennék a cégek számára, hogy bizonyos hányadban belföldi nyersanyagokat vásároljanak, akkor zárulhatna be legalább részlegesen a füstexportálás kiskapuja. Ez lesz a klímapolitika következő hulláma.
Valami nagyon nem stimmel Musk körül
Miután Elon Musk, a Tesla tulajdonosa hír szerint csalárd ügyletekbe keveredett, az amerikai sajtó és az autós szakma arra figyelmeztet: elektromos Tesla-kocsik százait tárolják országszerte, miközben a vevők hiába várnak autójukra.
Egy hétre leáll az Opel
Októberben hét napra leáll az Opel rüsselsheimi központi gyára és immár másodszer lassítják le a gyártósort, mert nem jól alakulnak az eladások.
Viszik mint a cukrot a teljesen elektromos Audit
Megjelent az Audi első, teljesen elektromos meghajtású terepjárójával. Több, mint 400 lóerős, gyorsul, mint egy versenyautó – és 80 000 euróba kerül.
Ipar 4.0: tanuljunk mintagyáraktól
Ingyen, a digitális transzformációt már végrehajtott gyárak segítségével készítik fel a 4.0-s ipari megoldások bevezetésére a kkv-kat az Ipar 4.0 Mintagyárak programban. Az IFKA és az IVSZ közös projektjének célja, hogy a magyar beszállítók megfeleljenek a multinacionális megrendelők egyre növekvő igényeinek.
Tesla: több a lemondás, mint a rendelés
Elon Musk, a Tesla feltalálója a tőle megszokott szidalmakkal válaszolt a hírekre, hogy egyre többen mondják vissza rendelésüket elektromos autóira, mert nem tudja tartani az ígért szállítási határidőt – pedig ezen múlhat cégének jövője.
Ipar 4.0: kkv-k is elkezdhetik
Az ipar 4.0-ról szóló cikksorozatunkban azt mutatjuk be, hogyan érdemes a kkv-knak bevezetni az újfajta gyártási technológiákat. Az első részben az átállást támogató Modern Vállalkozások Programját mutatjuk be.
Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban
A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.
A Bosch az év gyára
A GyártásTrend magazint is kiadó PPH Media kihirdette az Év Gyára 2017 díjakat május 11-én a Larus Étteremben. Kéziszerszámgyár, autóipari beszállító és műanyagfröccsöntő üzem nyerte a három összetett díjat.
Gyorsulási verseny a villanyautóknál
Gyorsul a verseny a villanyautóknál: a Ford a tervezett 4.5 Mrd. dollár helyett immár 11 milliárdot kíván 2020-ig elektromos és hibrid-autók fejlesztésére fordítani. Jim Farley, a második legnagyobb amerikai autógyártó cég főnöke a detroiti autóvásáron jelentette be az új terveket.
Nem győzi a Tesla a gyártást
Várat magára az áttörés a Teslánál, az amerikai elektromos autógyártónál: elérhető árú új modelljéből nem tudnak eleget készíteni, hiába építettek saját, óriási akkugyárat.
Exporthitel nélkül nem megy: hogyan szerezzek?
Manapság nem elég a külföldi piacokon való érvényesüléshez, ha egy cégnek jó terméke van. Ha be akar törni a hazai cég a uniós vagy EU-n kívüli régióba, az exportot is finanszíroznia kell. A magyar terméket megvásárló külföldi áruházlánc vagy a beszállítókat kereső termékgyártó semmit sem szeret finanszírozni.
Duális képzés: diákba vagy felnőtt munkavállalóba invesztáljak?
Vannak olyan régiói az országnak, ahol nagy a munkanélküliség, mégis nehéz munkaerőt találni. Mert az emberek nem rendelkeznek a cégek számára releváns, hasznosítható képességekkel. A cégeknek ezeket kell megtanítani a közép- és felsőoktatásból kikerülő diákoknak a duális képzés keretében.
Kína ebbe is belehúzott
Az óriási állami támogatások és az olcsó munkaerő segítségével a kínai elektromos autógyártás globális vezető szerepre törekszik. Idén már 295.000 elektromos autót adnak el Kínában – és csak 287.000-et összesen a világ többi országában, miközben Peking a legjobb külföldi szakembereket is megvásárolva tör az élre.
“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel
A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.
Ilyen drágák lennének kedvenc termékeink, ha nem Kínában gyártanák
Olcsó árak a fogyasztónak ázsiai outsourcing nélkül? Ha nem a távol-keletre helyezték volna ki az iPhone, a szolárpanelek, a sportcipők gyártását, jóval magasabb árat fizetnénk értük. Pedig Trump azzal kampányolt, hogy visszahozza a termékgyártást Amerikába.
Kevesebb selejtet hozhat a digitalizáció
Az ipari gyártók a digitalizációtól elsősorban a termelés jobb nyomon követhetőségét, a tervezés hatékonyságának növelését és a termelési hibák csökkentését várják – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából a hazai közép- és nagyvállalatok körében végzett kutatásból.