Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sehol a világon nem terjednek el olyan gyorsan az elektromos autók, mint Kínában. Tavaly mintegy 800 ezer teljesen villanyhajtású vagy hibrid került forgalomba, ami 57 százalékos növekedést jelentett, idén egymilliót várnak.

Kép: Charged

A pekingi vezetés nem annyira környezetvédelmi szempontból szorgalmazza az áttérést, hanem gazdaságpolitikai okból: a cél az, hogy Kína legyen az egyik főszereplő az elektromobilitás területén a világon. Ezzel egyúttal csökkenne függősége az olajimporttól.

A német kormány nem örül a kínai nyomulásnak
A BMW több milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat új villanyautója számára egy kínai cégtől – az pedig üzemet épít Erfurt környékén a rendelés teljesítéséhez.
A legtöbb, Kínában működő gyártó már bejelentette elektroautó-termelése felfuttatását. A helyi piacvezető, a VW konszern, kínai partnereivel a következő hét évben 10 milliárd eurót fektet a villanyautók gyártásába, csak idén három új üzeme nyílik, és akkugyárakat is építenek.

A VW 2025-ig mintegy 40 típust gyárt majd alternatív meghajtással, 25-tel többet, mint eredetileg tervezték. 2020-ig évi kerek 400 ezer kocsi eladását tervezik, ez a szám 2025-ig 1,5 millióra nő.

Előtérben állnak kisebb, könnyű, mozgékony kocsik a városi közlekedésre, amelyeknél nem fontos szempont az akkumulátor kapacitása. A kormány egyébként elrendelte,hogy 2019-től a Kínában gyártott vagy behozott kocsik 10 százalékának vagy tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie. További terv, hogy az autógyárak teljes flottája átlagban nem fogyaszthat  majd többet, mint 5 liter üzemanyagot 100 kilométerre.

(Forrás: Handelsblatt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo