Sehol a világon nem terjednek el olyan gyorsan az elektromos autók, mint Kínában. Tavaly mintegy 800 ezer teljesen villanyhajtású vagy hibrid került forgalomba, ami 57 százalékos növekedést jelentett, idén egymilliót várnak.
A pekingi vezetés nem annyira környezetvédelmi szempontból szorgalmazza az áttérést, hanem gazdaságpolitikai okból: a cél az, hogy Kína legyen az egyik főszereplő az elektromobilitás területén a világon. Ezzel egyúttal csökkenne függősége az olajimporttól.
A VW 2025-ig mintegy 40 típust gyárt majd alternatív meghajtással, 25-tel többet, mint eredetileg tervezték. 2020-ig évi kerek 400 ezer kocsi eladását tervezik, ez a szám 2025-ig 1,5 millióra nő.
Előtérben állnak kisebb, könnyű, mozgékony kocsik a városi közlekedésre, amelyeknél nem fontos szempont az akkumulátor kapacitása. A kormány egyébként elrendelte,hogy 2019-től a Kínában gyártott vagy behozott kocsik 10 százalékának vagy tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie. További terv, hogy az autógyárak teljes flottája átlagban nem fogyaszthat majd többet, mint 5 liter üzemanyagot 100 kilométerre.
(Forrás: Handelsblatt)