Míg a nagy vetélytárs, a Mercedes, csak jövő nyárra ígéri első, teljesen elektromos kocsiját, az Audi a napokban San Franciscóban mutatta be a magáét, amelynek az amerikai Tesla kocsikkal és a villany Jaguárokkal kell megküzdenie.
Az Etron óriási, hétmázsás akkumulátora a kocsi aljában rejlik, hűtőfolyadék óvja a túlmelegedéstől. A gyár szerint kapacitása 400 km megtételére elegendő, és nyolcéves garanciát adnak rá.
A 408 lőerős (300 kW) teljesítményű kocsi hat mp alatt gyorsul fel 100 km-re. Maximális sebességét 200 km/órára korlátozták – különben a vártnál gyorsabban fogyna ki belőle az energia. Az Etron „természetesen” összkerék-meghajtású, egy-egy elektromotor hajtja a két tengelyt – az első valamivel nagyobb teljesítményű.
Benne van az árban a légrugózás, a Bang és Olufsen hangberendezés, de külön kell fizetni például a virtuális visszapillantó tükörért: a kamerák az ajtókra vetítik a képet.
A luxusnál fontosabb, hogyan-meddig tölti majd tehetős tulajdonosa az Etront. Németországban az Audi, a Mercedes, a BMW
és a Ford együttműködésével már építik a nagy teljesítményű töltőállomások hálózatát, ahol 30 perc alatt a kapacitás 80 százalékára feltölthetők a villanyautók. A családi házban ez másfél napig tarthat, de megfelelő csatlakozóval 8 óra alatt megoldható.
A villany-Audit Brüsszelben gyártják, és az első 2600 példányt, amelyeket idén kiszállítanak, már megvették – darabonként vagy 80 000 Euróért.
(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)