A tanulmány szerint Magyarország továbbra is vonzó célpont lehet például akkumulátorgyártók számára, az eddigi autóipari referenciáinak, az Európai Uniós tagságának és a jó földrajzi adottságainak köszönhetően. Ez arra is lehetőséget ad, hogy az összeszerelés helyett magasabb hozzáadott értékű tevékenységekkel bővüljön a hazai ipar.
Az Atradius elemzés szerint az autóipar a magyar gazdaság egyik meghatározó ágazata, amely dinamikus növekedést produkál.
„A pozitívumok közé tartozik, hogy nagy presztízsű márkák vannak jelen Magyarországon, és a szektor egy alacsony kockázatú, stabil partner, Németország erős ágazatához kötődik. Ráadásul nálunk az autóipar vidéki beruházásai ellensúlyozzák az ország Budapest-központúságát, jelentős helyi fejlesztéseket és munkaerőpiaci kínálatot generálnak” – mondta Vanek Balázs, az Atradius országigazgatója.
A tanulmány ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy az elektromos autógyártásban való részvétel
„A Samsung gödi akkumulátorgyár-beruházása, vagy az, hogy az Audi villanymotorokat is gyárt Győrben, jó példa arra, mire van szükség a jövőben. Remélhetőleg a BMW kecskeméti gyárában sem csak összeszerelés zajlik majd. Ezek azért lényegesek, mert nagyobb szakértelmet, több hozzáadott értéket követelnek, amelyhez természetesen szisztematikus oktatás és jól képzett munkaerő szükséges” – mondta Vanek Balázs.
Az Atradius elemzői a globális autóipari kockázatok között az amerikai-kínai kereskedelmi háború eszkalálódását tartják a legfenyegetőbbnek, ami az Európai Unió gazdaságait is érintheti. Ha az Egyesült Államok végül extra importvámot vet ki az európai autókra, ez az egész szektort megrendítheti. További gondot jelentenek a dízelbotrány ma is érezhető hatásai. Az elektromos autókra való átállás pedig felülírhatja az eddigi piaci pozíciókat, és az eddig stabil, akár piacvezető szereplők is, visszaeshetnek, ahogy ez például a mobiltelefon gyártók esetében is történt.
Az elektromos autógyártás motorja Kína, részben a légszennyezettség csökkentésének igénye miatt. Peking célul tűzte ki, hogy 2025-re a Kínában eladott autók 20 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie, és a kormány mérlegeli a belső égésű motorok betiltását is. Az Atradius tanulmánya szerint ez azért jelent veszélyt Magyarország számára, mert a német autóipar első számú exportpiaca Kína, és ha az ázsiai országban kevesebb német prémium autót lehet majd eladni, az a magyarországi termelés átszervezésével, akár csökkentésével is járhat.