E-autó cikkek


Maradt még 2 milliárd forint a vállalati e-autó támogatási programban, az érdeklődők siessenek

Maradt még 2 milliárd forint a vállalati e-autó támogatási programban, az érdeklődők siessenek 

Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.
Cégek ezrei zöldítik flottájukat állami támogatással

Cégek ezrei zöldítik flottájukat állami támogatással 

Meghaladta az ötezret a vállalati e-autó programra beérkezett kérelmek száma.
Eddig 28 vállalkozó pályázott a 28 milliárd forintra

Eddig 28 vállalkozó pályázott a 28 milliárd forintra  

A támogatást igénylőknek legalább egy e-töltőállomás létesítését kell vállalniuk.
Siessen, ha még pénzt akar látni céges e-autóra

Siessen, ha még pénzt akar látni céges e-autóra  

A vállalkozások idén februártól jövő tavaszig kérhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. Mostanáig több mint 3200 cég igényelt forrást.
Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek

Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek 

Európában évről-évre egyre többen döntenek a villanyautók mellett, amit az elektromos járművek egyre kedvezőbb ára és az állami támogatások is ösztönöznek.
Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok

Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok 

Drasztikusan megugrott a zöld rendszámos autók száma, egyre több fizetős parkolóhelyet foglalnak el ingyen, a tapasztalatok szerint nem mindig korrekten. A parkolási szakember szerint keresztbe tesznek a kedvezményezettek a többségben lévő autósoknak, ő például elvenné mindenkitől a zöld rendszámot – írja az Infostart.
Van élet az összeszerelés után is

Van élet az összeszerelés után is 

Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.
Újra lehet pályázni elektromos autóra

Újra lehet pályázni elektromos autóra 

A mai naptól lehet ismét pályázni elektromos autó támogatására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére egyszerűsített feltételrendszerrel és tartalommal érhető el az autósok körében népszerű lehetőség.
Vége az ingyen töltésnek

Vége az ingyen töltésnek 

Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.
A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője

A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője 

Ki ne ismerné az aggodalmat: hamarosan lemerül a mobil, de nincs töltő. Hasonlóan egyre több e-kocsi vezetője is aggódik, eljut-e még autójával a ritka töltőállomások egyikéhez. E gondokra egy régi-új módszer, az indukciós töltés kínál megoldást.

Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő 

Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.

Tarol az e-autó 

Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.

Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra 

Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.

Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó? 

Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?

Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban 

Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak? 

Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Kiszámolták, mennyivel mérsékelheti az inflációt a bankszámlák önkéntes díjcsökkentése

Kiszámolták, mennyivel mérsékelheti az inflációt a bankszámlák önkéntes díjcsökkentése 

Az áprilisi inflációs adatban már erősen megjelent az árréstop hatása is. Ugyanakkor a bankok önkéntes díjcsökkenése még nem lépett életbe ezen időszakban.

Pénzszerzés

Felújítási láz lett a magyarokon

Felújítási láz lett a magyarokon  

10-ből 6 magyar szerint most éri meg belevágni a lakásfelújításba, mert úgy vélik, később magasabb költségekkel kellene számolniuk.

Jogi kisokos

Mivel büntethető egy cég?

Mivel büntethető egy cég? 

Gyakori vélekedés, hogy a büntetőjogi felelősség és kockázat kizárólag a magánszemélyeket terheli.

Klímablog

Már most több hetes várólista van a klímaszerelésre

Már most több hetes várólista van a klímaszerelésre 

Az elmúlt évek nyári hőhullámai sorozatos rekordokat döntöttek, és az előrejelzések szerint az idei nyár sem lesz kivétel.

Gazdaság

Zsong az albérletpiac, de szűkül a bérbeadók alkupozíciója

Zsong az albérletpiac, de szűkül a bérbeadók alkupozíciója  

Az erősödő bérlői kereslet hatására immár harmadik hónapja a 250 ezres lélektani határ felett stabilizálódtak a kínálati bérleti díjak Budapesten.

Infokom

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról 

Az emberek bár egyre többször használják a mesterséges intelligenciát, sokan bizonytalanok az AI-jelenséggel kapcsolatban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo