E-autó cikkek
Eddig 28 vállalkozó pályázott a 28 milliárd forintra
A támogatást igénylőknek legalább egy e-töltőállomás létesítését kell vállalniuk.
Siessen, ha még pénzt akar látni céges e-autóra
A vállalkozások idén februártól jövő tavaszig kérhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. Mostanáig több mint 3200 cég igényelt forrást.
Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek
Európában évről-évre egyre többen döntenek a villanyautók mellett, amit az elektromos járművek egyre kedvezőbb ára és az állami támogatások is ösztönöznek.
Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok
Drasztikusan megugrott a zöld rendszámos autók száma, egyre több fizetős parkolóhelyet foglalnak el ingyen, a tapasztalatok szerint nem mindig korrekten. A parkolási szakember szerint keresztbe tesznek a kedvezményezettek a többségben lévő autósoknak, ő például elvenné mindenkitől a zöld rendszámot – írja az Infostart.
Van élet az összeszerelés után is
Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.
Újra lehet pályázni elektromos autóra
A mai naptól lehet ismét pályázni elektromos autó támogatására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére egyszerűsített feltételrendszerrel és tartalommal érhető el az autósok körében népszerű lehetőség.
Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.
A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője
Ki ne ismerné az aggodalmat: hamarosan lemerül a mobil, de nincs töltő. Hasonlóan egyre több e-kocsi vezetője is aggódik, eljut-e még autójával a ritka töltőállomások egyikéhez. E gondokra egy régi-új módszer, az indukciós töltés kínál megoldást.
Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő
Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.
Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra
Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.
Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó?
Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?
Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban
Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.
Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?
Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.