E-autó cikkek


Vállalati e-autó program: kimerült a keret, de nem kell aggódni

Vállalati e-autó program: kimerült a keret, de nem kell aggódni 

Elfogyott az eredeti keretösszeg, jókor jött az emelés.
Öntik a pénzt a cégekre: így áll az e-autó program

Öntik a pénzt a cégekre: így áll az e-autó program  

Az eredeti keretösszeg kétharmadát kifizették a nyertes pályázóknak a vállalati e-autó programban.
Felpörgött az elektromos autók eladása

Felpörgött az elektromos autók eladása  

A globális BEV-eladások 33 százalékkal emelkedtek 2025 második negyedévében az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest.
Ilyen autóra vágyik? Ennek a hírnek örülhet

Ilyen autóra vágyik? Ennek a hírnek örülhet  

Tovább bővíti magyarországi kiskereskedelmi és szervizhálózatát a BYD.
3600 cég már örülhet, ment a támogatás

3600 cég már örülhet, ment a támogatás  

Meghaladta a hatezret a támogatási szerződéssel rendelkező cégek száma a közlekedés zöldítését ösztönző pályázaton.
E-autó program: 4 ezer cég már örülhet

E-autó program: 4 ezer cég már örülhet  

Újabb mérföldkőhöz érkezett a céges flották zöldítését 30 milliárd forinttal ösztönző pályázat.
Csengett a kassza: vállalkozások ezrei váltottak már e-autóra

Csengett a kassza: vállalkozások ezrei váltottak már e-autóra  

A 30 milliárdos keret felét már kifizették.
Fogy a pénz a vállalati e-autó programban

Fogy a pénz a vállalati e-autó programban 

A keretösszeg felét kifizették.
Jó hírt kaptak a vidéki cégek

Jó hírt kaptak a vidéki cégek  

Az e-autó pályázat forrásátcsoportosításáról döntöttek.
Maradt még 2 milliárd forint a vállalati e-autó támogatási programban, az érdeklődők siessenek

Maradt még 2 milliárd forint a vállalati e-autó támogatási programban, az érdeklődők siessenek 

Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.

Cégek ezrei zöldítik flottájukat állami támogatással 

Meghaladta az ötezret a vállalati e-autó programra beérkezett kérelmek száma.

Eddig 28 vállalkozó pályázott a 28 milliárd forintra  

A támogatást igénylőknek legalább egy e-töltőállomás létesítését kell vállalniuk.

Siessen, ha még pénzt akar látni céges e-autóra  

A vállalkozások idén februártól jövő tavaszig kérhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. Mostanáig több mint 3200 cég igényelt forrást.

Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek 

Európában évről-évre egyre többen döntenek a villanyautók mellett, amit az elektromos járművek egyre kedvezőbb ára és az állami támogatások is ösztönöznek.

Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok 

Drasztikusan megugrott a zöld rendszámos autók száma, egyre több fizetős parkolóhelyet foglalnak el ingyen, a tapasztalatok szerint nem mindig korrekten. A parkolási szakember szerint keresztbe tesznek a kedvezményezettek a többségben lévő autósoknak, ő például elvenné mindenkitől a zöld rendszámot – írja az Infostart.

Van élet az összeszerelés után is 

Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.

Újra lehet pályázni elektromos autóra 

A mai naptól lehet ismét pályázni elektromos autó támogatására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére egyszerűsített feltételrendszerrel és tartalommal érhető el az autósok körében népszerű lehetőség.

Vége az ingyen töltésnek 

Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője 

Ki ne ismerné az aggodalmat: hamarosan lemerül a mobil, de nincs töltő. Hasonlóan egyre több e-kocsi vezetője is aggódik, eljut-e még autójával a ritka töltőállomások egyikéhez. E gondokra egy régi-új módszer, az indukciós töltés kínál megoldást.

Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő 

Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.

Tarol az e-autó 

Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.

Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra 

Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.

Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó? 

Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?

Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban 

Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak? 

Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Csökkenthetőek a társasházi költségek

Csökkenthetőek a társasházi költségek 

Idén ősztől első generációs energiaközösségekkel spórolhatunk.

Pénzszerzés

Simor András: A közvélemény-kutatások eredményétől függ, hogy lesznek-e még választási osztogatások

Simor András: A közvélemény-kutatások eredményétől függ, hogy lesznek-e még választási osztogatások 

Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 87. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Jogi kisokos

Brüsszel nyert az Orbán-kormánnyal szemben

Brüsszel nyert az Orbán-kormánnyal szemben 

EU-bíróság: uniós jogot sért az építőipari nyersanyagok és építőanyagok kivitelére bevezetett magyarországi eljárás.

Gazdaság

Visszaesett az ingatlanpiaci kereslet

Visszaesett az ingatlanpiaci kereslet 

Lelassult ősszel az ingatlanpiaci kereslet, remélhetőleg csak átmenetileg.

Infokom

Érkezik a nagy sebességű internet

Érkezik a nagy sebességű internet  

2030-ra az ország minden részében elérhetővé válik a gigabit-képes hálózat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo