A globális e-autó piac dinamikus második negyedéves bővülése a féléves növekedési adatokat is 27 százalékra húzta fel
A növekedés nagy részét Kína hajtotta, amely a globális BEV-eladások közel kétharmadáért volt felelős. Ott az év első hat hónapjában majdnem a felével (47 százalék) nőtt az eladott e-autók mennyisége 2024 azonos időszakához képest. Az öt legnagyobb európai piacon az első féléves eladások 25 százalékkal emelkedtek, piaci részesedésük pedig az eddigi legmagasabb, 15 százalékos szintet ért el.
Fotó: Depositphotos
Németország BEV-piaca, amely a támogatások megszűnése miatt tavaly átmenetileg visszaesett, különösen erőteljesen tért magához, több mint 35 százalékos növekedést mutatva 2025 első félévében, és a legmagasabb értékesítési darabszámot (közel negyedmillió autó) produkálva Európában. Ezzel a volumennel megelőzi a szintén 35 százalékos éves növekedést mutató Egyesült Királyság BEV-piacát. A franciaországi BEV-eladások viszont 6 százalékkal visszaestek, ami azonban még így is enyhébb az ország teljes autópiacának 8 százalékos csökkenésénél.
Egymillió darab alacsony kibocsátású jármű a top 5 európai piacon
Európában az év első hat hónapjában Spanyolország mutatta a legerősebb növekedést, 84 százalékos ugrást produkálva 2024 ugyanezen időszakához képest. Bár a növekedés viszonylag alacsony bázisról indult, az akkumulátoros elektromos járművek piaci részesedése itt már elérte a 8 százalékot. Ez a szint jelentősen meghaladja az Olaszországban mért 5 százalékot, pedig a két ország elektromosautó-piaca sokáig hasonló trendek mentén, fej-fej mellett haladt, de mára az olaszok vesztettek a lendületükből. Az év első felében az Egyesült Királyság rendelkezett a legmagasabb BEV-piaci részesedéssel az eladásokban a top 5 között, 22 százalékkal, míg Németország és Franciaország egyaránt 18 százalékon állnak.