A plug-in hibrid járművek (PHEV) növekedése szintén erős volt az 5 vezető piacon, az értékesített autók száma 2025 első felében 30 százalékkal nőtt 2024 azonos időszakához képest. A hibridautó-eladások ennél kisebb mértékben, 18 százalékkal emelkedtek. Az elektromos járművek (BEV, PHEV és hibrid együttesen) teljes piaci részesedése az európai újautó-értékesítéseken belül 61 százalékot tett ki az év első 6 hónapjában.
„2025 első felében először adtak el több mint egymillió akkumulátoros elektromos autót az elemzett európai piacokon. Előrejelzéseink alapján 2030-ra az új eladások felét már a BEV szegmens fedheti le, elérve az évi 6 millió feletti darabszámot” – emelte ki Szoboszlai Beáta, a PwC Magyarország energiaipari és közműszolgáltatási tanácsadási területének igazgatója.
De az USA-ban továbbra is a belsőégésű motoros járművek dominálnak
Kínában az elektromos járművek piaci részesedése először érte el az 50 százalékot egy naptári év első felében, a korábbi évhez képest 53 százalékkal emelkedve az új eladásokban. Ráadásul az akkumulátoros elektromos járművek iránti fogyasztói érdeklődés dominálta az eladásokat a PHEV és a hibrid autókkal szemben.
Japánban az elektromos járművek piacát – Európához hasonlóan – továbbra is a hibridek értékesítése uralja, 63 százalékos piaci részesedéssel 2025 első felében.
Az Egyesült Államok BEV-piaca ugyanakkor 3 százalékkal csökkent 2025 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Jelentős fellendülés várható viszont a harmadik negyedévben, mivel a fogyasztók igyekeznek kihasználni a jelenlegi 7 500 dolláros adókedvezményt annak szeptember végi megszűnése előtt. Az akkumulátoros elektromos autók piaci részesedése relatíve alacsony az új eladásokban a fejlett régiókkal összevetve, 2025 H1-ben csak 7 százalékot tett ki.