Lassan indul be az amerikai villanyautózás

A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.

A napokban nyíló Detroiti Autókiállításon a távol-keleti és európai e-autók mellett ott lesznek az új amerikai modellek is, de az USA-ban még meg kell győzni az átlagos autó-vásárlót az elektromos kocsik előnyeiről. Tavaly összesen 361.000 villany- vagy hibrid autót adtak el az országban, ami a teljes autóvásárlás 2 százaléka volt. A kocsik felét a Tesla gyártmányai tették ki.

A lassú növekedés egyik oka, hogy Amerikában olcsó az üzemanyag és Trump elnök még enyhítette is a környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor kevés a töltőállomás, különösen a keleti és a nyugati partvidéktől távol, az ország középső részein.
Eddig 20.000 van belőlük, míg benzinkútból 150.000. A családi házban lakók tudják otthon tölteni autójuk akkumulátorát, a bérházakban élő milliók számára viszont kevés még a lehetőség.

A Volkswagen konszern a dízelbotrány körüli perekben kötött egyezségben vállalta, hogy két milliárd dolláros költséggel épít ki

Trump a Teslának is keresztbe tehet
A Tesla, az amerikai villanyautó sokáig termelési nehézségekkel küzdött – majd az év végére több ezer kocsija maradt eladatlanul. Ugyanakkor elveszti egyik fő vonzerejét, az állami ár-támogatást.
töltőállomás-hálózatot az országban. Az első lépcsőben 600 benzinkútnál és 1.500 iroda- és lakóépületnél teremtenek töltési lehetőséget, de ezek a hálózatok 2021-ig is csak az országos szükséglet 10 százalékát tudják kielégíteni.

A nehézségek ellenére a nagy amerikai gyártók is fokozottan az e-kocsikra tesznek. A Ford 11 milliárd dolláros költséggel fejleszt ki a következő öt évben 16 teljesen elektromos és 24 hibrid kocsit. Az első, a Mustanghoz hasonló SUV 2020-ban kerül forgalomba. A General Motors növeli a Chevrolet Bolt villanyautó termelését és elektromos meghajtást ad a Cadillac egyre több típusának. A gyorsabb fejlesztést segíti, hogy nagyobb kapacitásúak és olcsóbbak lettek az akkumulátorok és sikerül leszorítani a töltési időket.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra 

A világjárvány idején az emberek visszafogták autóvásárlásaikat Európában. Az elmaradást mindenütt pótolják, kivétel nálunk.
Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen

Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen 

A független képviselő különös módon, de úgy tűnik egyedül több borsot tör Orbán Viktor orra alá, mint az egész ellenzék együttvéve.
Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát 

Úgy tűnik az idén egyedül a repcetermelők számíthatnak nyereségre.
A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek

A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek 

A megszorítások, extraadók ellenére továbbra is sok helyen lyukas a költségvetés. A tervezett áfa bevételek és a valóság között szakadék tátong.
Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben

Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben 

Már nominálisan is kevesebbet tud költeni egy magyar polgár a boltokban, mint egy román. Ráadásul a magyar a pénzéért még kevesebbet is kap a hipermagas itthoni áfa miatt.
A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester

A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester 

Bízzuk nyugodtan kecskére a káposztát, ez a magyar jogállamiság legújabb mérföldköve.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo