Lassan indul be az amerikai villanyautózás

A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban nyíló Detroiti Autókiállításon a távol-keleti és európai e-autók mellett ott lesznek az új amerikai modellek is, de az USA-ban még meg kell győzni az átlagos autó-vásárlót az elektromos kocsik előnyeiről. Tavaly összesen 361.000 villany- vagy hibrid autót adtak el az országban, ami a teljes autóvásárlás 2 százaléka volt. A kocsik felét a Tesla gyártmányai tették ki.

A lassú növekedés egyik oka, hogy Amerikában olcsó az üzemanyag és Trump elnök még enyhítette is a környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor kevés a töltőállomás, különösen a keleti és a nyugati partvidéktől távol, az ország középső részein.
Eddig 20.000 van belőlük, míg benzinkútból 150.000. A családi házban lakók tudják otthon tölteni autójuk akkumulátorát, a bérházakban élő milliók számára viszont kevés még a lehetőség.

A Volkswagen konszern a dízelbotrány körüli perekben kötött egyezségben vállalta, hogy két milliárd dolláros költséggel épít ki

Trump a Teslának is keresztbe tehet
A Tesla, az amerikai villanyautó sokáig termelési nehézségekkel küzdött – majd az év végére több ezer kocsija maradt eladatlanul. Ugyanakkor elveszti egyik fő vonzerejét, az állami ár-támogatást.
töltőállomás-hálózatot az országban. Az első lépcsőben 600 benzinkútnál és 1.500 iroda- és lakóépületnél teremtenek töltési lehetőséget, de ezek a hálózatok 2021-ig is csak az országos szükséglet 10 százalékát tudják kielégíteni.

A nehézségek ellenére a nagy amerikai gyártók is fokozottan az e-kocsikra tesznek. A Ford 11 milliárd dolláros költséggel fejleszt ki a következő öt évben 16 teljesen elektromos és 24 hibrid kocsit. Az első, a Mustanghoz hasonló SUV 2020-ban kerül forgalomba. A General Motors növeli a Chevrolet Bolt villanyautó termelését és elektromos meghajtást ad a Cadillac egyre több típusának. A gyorsabb fejlesztést segíti, hogy nagyobb kapacitásúak és olcsóbbak lettek az akkumulátorok és sikerül leszorítani a töltési időket.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo