Lassan indul be az amerikai villanyautózás

A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.

A napokban nyíló Detroiti Autókiállításon a távol-keleti és európai e-autók mellett ott lesznek az új amerikai modellek is, de az USA-ban még meg kell győzni az átlagos autó-vásárlót az elektromos kocsik előnyeiről. Tavaly összesen 361.000 villany- vagy hibrid autót adtak el az országban, ami a teljes autóvásárlás 2 százaléka volt. A kocsik felét a Tesla gyártmányai tették ki.

A lassú növekedés egyik oka, hogy Amerikában olcsó az üzemanyag és Trump elnök még enyhítette is a környezetvédelmi előírásokat. Ugyanakkor kevés a töltőállomás, különösen a keleti és a nyugati partvidéktől távol, az ország középső részein.
Eddig 20.000 van belőlük, míg benzinkútból 150.000. A családi házban lakók tudják otthon tölteni autójuk akkumulátorát, a bérházakban élő milliók számára viszont kevés még a lehetőség.

A Volkswagen konszern a dízelbotrány körüli perekben kötött egyezségben vállalta, hogy két milliárd dolláros költséggel épít ki

Trump a Teslának is keresztbe tehet
A Tesla, az amerikai villanyautó sokáig termelési nehézségekkel küzdött – majd az év végére több ezer kocsija maradt eladatlanul. Ugyanakkor elveszti egyik fő vonzerejét, az állami ár-támogatást.
töltőállomás-hálózatot az országban. Az első lépcsőben 600 benzinkútnál és 1.500 iroda- és lakóépületnél teremtenek töltési lehetőséget, de ezek a hálózatok 2021-ig is csak az országos szükséglet 10 százalékát tudják kielégíteni.

A nehézségek ellenére a nagy amerikai gyártók is fokozottan az e-kocsikra tesznek. A Ford 11 milliárd dolláros költséggel fejleszt ki a következő öt évben 16 teljesen elektromos és 24 hibrid kocsit. Az első, a Mustanghoz hasonló SUV 2020-ban kerül forgalomba. A General Motors növeli a Chevrolet Bolt villanyautó termelését és elektromos meghajtást ad a Cadillac egyre több típusának. A gyorsabb fejlesztést segíti, hogy nagyobb kapacitásúak és olcsóbbak lettek az akkumulátorok és sikerül leszorítani a töltési időket.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo