A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása

Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kínai kormány 2009-ben határozta el, hogy prioritást ad az elektromos meghajtású járművek gyártásának és kereskedelmének, hogy Kína világelső pozícióra törhessen e piaci szegmensben és hogy ily módon csökkenthessék az ország káros anyag kibocsátását (legalábbis a közlekedési szektorét).

Ez azonban együttjár az elhasznált akkumulátorokból eredő hulladékmennyiség rohamos növekedésével. 2017-ben 50 százalékkal nőtt a lítiumionos akkumulátorok gyártása az előző évihez képest. 2018-ban várhatóan 170 000 tonnányi felesleges akku kerül a hulladékkezelési rendszerbe.

Kép: Pixabay

A kormány új "ideiglenes" rendelkezéseket léptetett életbe a témában. Az autógyártókra ezentúl a következő felelősségek hárulnak: létre kell hozniuk a begyűjtés és a tárolás rendszerét, s az akkukat szervezetten továbbpasszolni az újrafeldolgozást végző üzemegységekhez.

Olyan szervízhálózatot is létre kell hozniuk, mely segít a fogyasztóknak az akkuk megszerelésében, továbbá az akkuk cserélésében.

De ez még nem minden. A kormány arra is buzdítja a cégeket, hogy vezessenek be akkuvisszavásárlási akciókat, sőt követhetővé kell tenniük az akkukat, hogy azokról megállapíthatók legyenek, név szerint mely fogyasztókhoz tartoztak, ha mondjuk az út szélén eldobva feltűnik egy-egy darab.

(Reuters)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo