A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása

Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.

A kínai kormány 2009-ben határozta el, hogy prioritást ad az elektromos meghajtású járművek gyártásának és kereskedelmének, hogy Kína világelső pozícióra törhessen e piaci szegmensben és hogy ily módon csökkenthessék az ország káros anyag kibocsátását (legalábbis a közlekedési szektorét).

Ez azonban együttjár az elhasznált akkumulátorokból eredő hulladékmennyiség rohamos növekedésével. 2017-ben 50 százalékkal nőtt a lítiumionos akkumulátorok gyártása az előző évihez képest. 2018-ban várhatóan 170 000 tonnányi felesleges akku kerül a hulladékkezelési rendszerbe.

Kép: Pixabay

A kormány új "ideiglenes" rendelkezéseket léptetett életbe a témában. Az autógyártókra ezentúl a következő felelősségek hárulnak: létre kell hozniuk a begyűjtés és a tárolás rendszerét, s az akkukat szervezetten továbbpasszolni az újrafeldolgozást végző üzemegységekhez.

Olyan szervízhálózatot is létre kell hozniuk, mely segít a fogyasztóknak az akkuk megszerelésében, továbbá az akkuk cserélésében.

De ez még nem minden. A kormány arra is buzdítja a cégeket, hogy vezessenek be akkuvisszavásárlási akciókat, sőt követhetővé kell tenniük az akkukat, hogy azokról megállapíthatók legyenek, név szerint mely fogyasztókhoz tartoztak, ha mondjuk az út szélén eldobva feltűnik egy-egy darab.

(Reuters)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo