Meglepő fordulat: így tarolnának a magyar vállalkozások 2026-ban

A Magyar Marketing Fesztivál szervezői idén is – immár 13. alkalommal – elkészítették a KKV Marketing Felmérés című kutatást.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Marketing Fesztivál szervezőinek friss kutatása szerint a cégek közel fele (46 százalék) jelenleg növekedési pályán van, míg 40 százalék stagnál, és mindössze 13 százalék működik túlélési módban. A jövőre vonatkozó tervek még optimistábbak: 47 százalék 2026-ra is növekedést vár, és 37 százalék létszámbővítést is tervez, ugyanakkor 8 százalék kisebb, hatékonyabb működésre állna át, míg 7 százalék továbbra is a túlélésre fókuszál.

 Fő cél az ügyfélszerzés
Fő cél az ügyfélszerzés
Fotó: DepositPhotos.com

Az online jelenlét tekintetében a vállalkozások 45 százaléka erős és naprakész digitális megjelenéssel rendelkezik, míg 13 százalék kifejezetten gyenge online jelenlétet vallott be, ami jelentős fejlődési tartalékot jelez.

A működés szervezettségét vizsgálva 27 százalék már önjáró rendszerekkel dolgozik, 29 százalék részben szervezett, ugyanakkor 21 százalék kockázatosan egyszemélyes működésre épül. A legnagyobb kihívás jelenleg a romló gazdasági környezet és csökkenő kereslet (56 százalék), majd a működés és marketing hiányosságai (27 százalék), valamint a tőkehiány (23 százalék). A konkurenciát mindössze 19 százalék érzi valódi fenyegetésnek.

A 2026-os célok között első helyen áll az új ügyfelek szerzése (76 százalék), amit a márkaépítés (46 százalék) és a bevételnövelés meglévő ügyfelekből (40 százalék) követ. Sokan a cég stabilizálását (34 százalék) és a költségcsökkentést (21 százalék) is kiemelték.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo