E-mobilitás cikkek
„Szükség van arra, hogy a biztosítói ismertséget, illetve imázst erősítsük” – interjú Lambert Gáborral, a MABISZ kommunikációs vezetőjével
A Magyar Biztosítók Szövetsége kommunikációs vezetőjével beszélgettünk a Biztonság Hete rendezvénysorozatukról.
Néhány nap és kötelező lesz a biztosítás a rollerekre, a díjakban akár 900-szoros különbségek a piacon
Netrisk: megérkeztek a kötelező biztosítások a rollerekre– 900-szoros különbségek is lehetnek a díjakban.
Valami bűzlik a TESLA romániai gyára körül
Világszinten bajban az elektromos autógyártás és háttéripara.
Mi várható az elektromos autók piacán?
Erről is kérdeztük a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésén szakértő vendégeinket.
Hatalmas háború az USA és Kína között az elektromos autók piacáért
Jelenleg a 10 legjobb, tisztán elektromos meghajtású gépkocsikat gyártó vállalat a teljes piac 65 százalékát birtokolja.
Nem biztos, hogy jó befektetés az elektromos autó, zuhannak a használt járművek árai
Van olyan modell, amelynek több mint 30 százalékkal zuhant az ára.
A cégvezetők fele tervezi, hogy elektromos járműflottára vált
Ezt a 10 elektromos autót övezi a legnagyobb figyelem 2024-ben.
Még hat évig lesznek drágábbak az elektromos autók, mint a hagyományosak
A fogyasztói élmény és a színvonalas szoftveres támogatás is fontos szempont lett a vásárlók körében a KPMG kutatása szerint.
Nagyon nyomul Európában a Magyarországon is kapható kínai elektromos autómárka
Stratégiai megállapodást kötött a BYD kínai autógyártó és a francia Arval flottakezelő.
Akár 64 millió forint vissza nem térítendő támogatást is kaphatnak hétfőtől a vállalkozók
Hétfőtől kérhetnek támogatást a vállalatok elektromos járművek beszerzéséhez.
Van már olyan város, ahol tavaly több elektromos autót helyeztek forgalomba, mint dízelt
Bécsben tavaly már több elektromos meghajtású autót helyeztek forgalomba, mint dízelt.
Hárommillió eurós támogatás Európa akkumulátoriparáért
A MAGE által is támogatott döntéssel fejlődhet az európai e-mobilitás.
Figyelem, közzétették a tisztán elektromos járművek megvásárlásához szükséges állami hozzájárulás kiírását
Egy hónap múlva indul a vállalatok elektromosjármű-beszerzéseit támogató pályázat.
Újabb elektromos autógyártó lép a piacra hatalmas tervekkel
A Xiaomi bemutatta az első elektromos autóját.
Robban az elektromos autótöltők piaca
Komoly növekedés várható a globális piacon: dinamikus bővülés előtt áll az elektromos járművek töltési infrastruktúrája.
Melyik ország készült fel leginkább az e-mobilitásra?
Az EU lemarad, Kína és az USA is felkészültebb az e-autók térnyerésére.
A kínai elektromos autógyártók kinézték maguknak az európai piacot
Jövőre megjelennek a német, francia és brit piacon a Xpeng kínai elektromos autók.
A verseny eldőlni látszik, az elektromos autóké a jövő
A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben.
Nem kell az orosz kőolaj, ha elektromos autód van
A Roland Berger friss tanulmánya szerint lendületben az elektromobilitás: 2021 második felében már 55 százalékkal több elektromos járművet adtak el világszerte, mint az azt megelőző hat hónapban. A töltőállomások száma szintén meredeken emelkedett, 58 százalékkal nőtt globálisan. Az új elektromos járművek eladása, a töltőinfrastruktúra bővülése és a jövőbeli piaci potenciál tekintetében Kína és az Egyesült Államok áll az élen. A harmadik Németország, majd Hollandia és az Egyesült Királyság következik a rangsorban. A stratégiai tanácsadó cég a kutatásában számos szakértő mellett 27 országban több mint 10 000 ügyfele vett részt.
Egy igazi uniós polgár, aki magyar
Kovács Zsolt jól menő informatikai vezető volt Magyarországon. Aztán több mint 10 évvel ezelőtt feleségének egy visszautasíthatatlan állásajánlat érkezett Luxemburgból, ezért a család kiköltözött. Nem bánták meg, jól érzik magukat, ráadásul különös módon magyarságuk is megerősödött Európa leggazdagabb tagországában. Hogyan? Erről szól a beszélgetés.
Az Audi Hungária igazgatója szerint enyhülni fog a chiphiány
Az Audi Hungária járműgyártásért felelős igazgatója szerint a 2030-as évtized elején hagyhatnak fel a belső égésű motorok gyártásával.
Az e-mobilitás jövőbeli kilátásai
Az új technológiák jelenleg felrázzák az autó piacot, és új távlatokat nyitnak a jövőre nézve. A megújuló energiára, a könnyűszerkezetes építés előmozdítására és az intelligens hálózatirányításra alapozva az elektromobilitás jövedelmező növekedési piaccá fejlődik. A különböző iparágak közötti együttműködést kulcsfontosságú sikertényezőnek tekintik.
Ki akar otthon autó-töltőállomást?
Már nem álom az energetikailag teljesen önellátó háztartás. A napelem, a hőszivattyú megtermeli az áramot, egy használt elektromos autó akkumulátor pedig tárolhatja az áramot. És akkor miért nem legyen saját autó-töltőállomásunk is.
Elképesztő adatok jönnek elektromos jármű eladásokról
Az idei első negyedévben az elektromos járművek globális eladásai 75 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit - áll a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) jelentésében, amely szerint a világon mintegy 2 millió elektromos autót adtak el a március végével záródott három hónapban.
A magyar autótulajdonosok több mint fele gondolkodik elektromos autón
A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.
Áttörés a mikromobilitásban, a KRESZ is módosul
Megkezdődhet a budapesti közösségi használatú e-rollerek és kerékpárok helyzetének rendezése, miután a Fővárosi közgyűlés döntött a mikromobilitási pontok létrehozásáról, valamint a szolgáltatások működtetésének alapelveiről. Az új szabályozás részleteit az egyeztetési folyamatban részt vevő PRM-CEE tanácsadó cég szakértője mutatja be.
1 millió dollárt nyerhet a magyar Orca Aerospace, miután a mini e-repülőket gyártó bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
A 10 legjobb magyar startup versenyzett a Pegasus Tech Ventures, a POZI.io és a CEU iLAB által szervezett rendezvényen. A rendezők a rangos megmérettetés helyszínéül a CEU budapesti campusát választották.
A magyarok már több mint fele venne elektromos autót
Jelentősen nőtt az elektromos autók népszerűsége a magyar lakosság körében, ma háromszor annyian vásárolnának elektromos meghajtású autót mint négy éve – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés. Noha a magántulajdonban lévő személygépkocsik túlnyomó többsége továbbra is benzin-, illetve dízelüzemű, 2018 óta érdemben nőtt az alternatív hajtású autók száma.
A tisztán elektromos meghajtású motorkerékpárok rendszámot kaphatnak és mentesülnek adók, valamint illeték fizetési kötelezettségek alól
Tavaly augusztus óta kaphatnak világoszöld alapszínű rendszámot a tisztán elektromos meghajtású motorkerékpárok. Mostanra összesen 113 környezetkímélő járművet helyeztek így forgalomba. A motoros szezonkezdetnek is betudhatóan számuk csak az elmúlt egy hónapban hússzal nőtt.
Mini vízerőműveket gyárt egy magyar kisvállalkozó
Magyarország nagy része, hatalmas lapos terület. Hová lehet mini vízerőműveket építeni? Csatár Tamás a Rothberger Energy társtulajdonosa.
Elektromos rollerezni sem lehet ittasan, sokba kerül
Ne bízzon a biztosításában húsvétkor az, aki ittasan balesetet okoz. Az így keletkezett kárt ugyanis a biztosítók nemcsak a részeg vétkes autósokon, hanem minden egyéb járművel - kerékpárral, elektromos rollerrel - közlekedőn is behajtják, akár másfél millió forintig is – közölte a CLB. A biztosítási alkusz cég a hosszú hétvége egyéb veszélyére is felhívja a figyelmet: ilyenkor lényegesen több a betörés főleg olyan lakásokban, amelyek tulajdonosai a közösségi oldalakon is elújságolták, napokra elutaztak.
51 milliárd forintért vásárolhatnak elektromos buszokat magyar városok
Közel 51 milliárd forint értékben igényelhetnek támogatást, elektromos meghajtású autóbuszok és az ezekhez kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítéséhez a 25 ezer főnél nagyobb lakosú települések és a fővárosi agglomeráció közlekedési közszolgáltatói a Zöld Busz Program új pályázatán - jelentette be Steiner Attila, körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár.
Az e-mobilitás akadálya a kevés töltőállomás, Magyarország előretör
A tervezettnél korábban hozták meg a támogatási döntéseket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) polgári-katonai kettős célú és alternatív üzemanyagokat érintő közlekedési projektjavaslatairól. Magyarország a lengyelekkel holtversenyben a legtöbb nyertes pályázattal büszkélkedhet, öt hazai fejlesztési terv valósulhat meg összesen több mint 11 milliárd forint értékben. Közülük négy a tiszta és csendes elektromos autózás további térnyerését segíti elő az ultragyors töltőhálózat bővítésével és a fővárosi repülőtér belső töltőinfrastruktúrájának kiépítésével.
Az elektromos autók szárnyalásának egyedül a töltőállomások száma szab határt
Vásárlói roham várható idén az elektromos járművek piacán – mutat rá az EY 13 országban összesen több mint 9000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Az e-mobilitás még gyorsabb elterjedését leginkább az alternatív töltőállomások hiánya gátolja, a Magyarországon elérhető adókedvezmények azonban zöld utat adhatnak a vállalati-fejlesztéseknek.
Dübörög a magyar e-mobilitás
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb negyedéves statisztikai jelentése szerint 33,6 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető elektromos töltőberendezések száma 2021 végére az előző évhez képest. Ezeken 2021-ben 10 907 MWh áramot, töltöttünk autóinkba, 3 942 MWh-val többet, mint 2020-ban.
A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása
Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.
Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra
Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.
Nő az elektromos autók hatótávolsága
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő.
Elöntenek minket az elektromos autók
A világ meghatározó nagyvárosai összefogtak, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátás mértékét és negatív hatásait. London és Párizs a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi tíz éven belül, míg Norvégia a belsőégésű motorok korlátozását fontolgatja. A fogyasztók azonban még várnak: megfizethető árakat, könnyű és gyors töltési lehetőségeket szeretnének.
Közel az áttörés az elektromos autóknál
Áttörést hozhatnak az elektromos autók terjedésében a legújabb akkumulátortechnológiák. A mostani akkuk ugyanis túl nehezek, és ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a kocsikat túl gyakran kell feltölteni. Ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatta ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég tanulmánya.
Nem ülhetnek a babérjaikon a beszállítók
Miközben 2015 újabb kiváló év volt az autóipari beszállítók számára – 7,5 százalékos profitnövekedéssel –, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul – állítja a Lazard és a Roland Berger tanulmánya. Az elemzők az idei évre a piac megtorpanását várják.
Elektromosra vágynak a magyarok
Már tíz éven belül többségben lehetnének az elektromos autók a magyar utakon a Forensis autóklub felmérése alapján. Az autósok jelentős része ugyanis legszívesebben már most is elektromos autót venne – de még drágállja és inkább kivár.
Mi jön ki a kamion és a troli nászából?
A Scania 2016 februárjában megkezdi elektromos tehergépkocsik tesztelését az „elektromos közúton”, amelynek megvalósulása immár bizonyossá vált, ugyanis a svéd közlekedési hatóság jóváhagyta a Gävle Electric Road projekt támogatását.
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik
Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik.