A BYD már 2023 negyedik negyedévében túlszárnyalta a Teslát (526 000 a 485 000-hez képest), ezért a kínai vállalat várhatóan még 2024 vége előtt megelőzi Elon Musk autógyártóját. Jelenleg a Tesla 19,9 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, amelyet szorosan követ a BYD 17,1 százalékkal. 2022-ben a kínai autógyártó megelőzte a Teslát az elektromos járművek vezető gyártójaként, amikor a nem BEV-eket is beleszámítjuk az eladásokba. 1,8 millió járművet gyártott, szemben a Tesla 1,3 milliójával. A BYD stabil hazai értékesítési teljesítményre támaszkodott, de nemzetközi jelenlétét is bővíti. A cég valamivel több mint egy éve kezdte meg az értékesítést Európában, és azt is tervezi, gyárakat épít az európai országokban, hogy elkerülje a kínai autóimportra kivetett uniós vámokat.
Egy másik kínai autógyártó, a GAC Aion biztosította be listánk harmadik helyét, a SAIC-GM-Wuling és a Volkswagen pedig a negyedik, illetve az ötödik helyre esett vissza. A BMW és a Mercedes-Benz luxusmárkák felgyorsították erőfeszítéseiket ezen a piacon, a hatodik és nyolcadik helyen végeztek, míg a Hyundai csoport Hyundai és KIA megőrizte pozícióját az előző évhez képest.
Összességében az elektromos járművek globális értékesítése, beleértve a BEV-ket, a PHEV-ket (plug-in Hybrid Electric Vehicles) és az FCV-ket (Fuel Cell Vehicles), elérte a 13 millió darabot 2023-ban, ami 29,8 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. Ez a szám azonban jelentős lassulást jelent a 2022-es 54,2 százalékos növekedési ütemhez képest.