A magyarok már több mint fele venne elektromos autót

Jelentősen nőtt az elektromos autók népszerűsége a magyar lakosság körében, ma háromszor annyian vásárolnának elektromos meghajtású autót mint négy éve – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés. Noha a magántulajdonban lévő személygépkocsik túlnyomó többsége továbbra is benzin-, illetve dízelüzemű, 2018 óta érdemben nőtt az alternatív hajtású autók száma.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A kutatásunk rámutat arra, hogy a magyar lakosság körében megnőtt az igény a környezetkímélő autózásra, a trendek alapján a következő években az elektromobilitás egyre nagyobb teret nyer és meghatározó közlekedési móddá válik.

Az alternatív hajtású járműveké a jövő (Fotó: Bosch)

Az elektromobilitásra történő átmenetben ugyanakkor továbbra is fontos szerepe marad a hagyományos belső égésű motoroknak” – mondta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás fejlesztés igazgatója. „A Bosch nyitott valamennyi jövőbeni erőátviteli technológia irányába, folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokat is, és elkötelezett támogatója a nulla károsanyag-kibocsátású járművezetés megvalósításának” – tette hozzá az igazgató.

Mérföldkőhöz érkezett az alternatív hajtás aránya

A felmérés szerint a magántulajdonú alternatív meghajtású autók aránya a korábbi évek egy százalék körüli értékéről 5 százalékra emelkedett. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a magyar gépjárműparkban már 100 autóból 5 alternatív hajtású, azaz gázüzemű, elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid. A magyar autóállomány háromnegyede – 63 százaléka – továbbra is benzines, de 19 százalékkal kevesebb ilyen autó fut az utakon, mint négy évvel ezelőtt. Eközben a dízel meghajtású autók részaránya 15 százalékkal, a 2018-ban mért 17 százalékról 32 százalékra emelkedett.

Egyre többen vásárolnának elektromos autót

A Bosch legutóbbi, 2018-ban készült kutatásához képest az elektromos autók vonzereje egyre nagyobb a teljes lakosság körében. A válaszok azt mutatják, hogy ma ugyanannyian vennének elektromos meghajtásút (27 százalék), mint hibrid és plug-in hibridet (27 százalék), és szinte ugyanennyien választanák a benzines autót (26 százalék), míg a megkérdezettek csupán 9 százaléka vásárolna dízelt.  Összességében az elmúlt négy évben az elektromos autók iránti érdeklődés több mint a háromszorosára nőtt, és a dízelüzemű gépkocsik népszerűsége csökkent a legnagyobb mértékben, 50 százalékkal.

Középpontban a környezetvédelem

Az elektromos autó választása melletti legfőbb érv a környezetkímélő közlekedés – az ilyen autóra nyitott válaszadók 72 százaléka említette ezt –, de szintén fontos szempontként jelent meg az olcsóbb fenntartás, valamint a halk működés is. A teljes lakosság körében ugyanakkor a közlekedési mód megválasztásának elsődleges szempontja a kiszámíthatóság, majd ezt követi a kényelem, az alacsony fenntartási költség és a környezetvédelem.

A Bosch számára kulcsfontosságú az elektromobilitás

A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz. A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. A magyarországi vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt hatvani, miskolci és maklári telephelyein.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo