Nő az elektromos autók hatótávolsága

Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő.

Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták.

Kép:Wikipedia

A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

Nyakunkon az energiaforradalom?
Az alternatív meghajtású járművek elterjedése nemcsak a közlekedésre, de a nyersanyagpiacra is forradalmi hatással lesz. Na de mikor? A K&H elemzői értékelték a helyzetet.
A hatótávolság növelését vagy nagyobb akkumulátorral vagy az energiafelhasználás hatékonyságának javításával lehet elérni. Az energiahatékonyság azonban csak kismértékben javult az utóbbi időben, tehát a gyártók nagyobb akkumulátorokat szereltek a kocsikba. A legnagyobb hatótávolsággal rendelkező e-autó, a Tesla Model S 100D ma már 632 kilométerre is eljut két töltés között a gyártó közlése szerint. Bár a többi kocsihoz képest drága, tavaly ez a modell a harmadik helyen állt a forgalomba helyezések száma szerinti toplistán Németországban. Ez igazolja a Tesla stratégiai döntését, nevezetesen, hogy a kis városi autók helyett a nagy távolságokat megtenni képes modellekre fókuszál.

A hatótávolság további növekedésére lehet számítani, mert a nagy gyártók - a Porsche, az Audi, a Volkswagen, a Daimler és a Ford - olyan elektromos autókat tervez 2020-ra, amelyek hatótávolsága jóval meghaladja a 300 kilométert. Az Opel Ampera-e, amelynek értékesítését Norvégiában kezdték el májusban, egyhuzamban 520 kilométert tud megtenni. Ezért az IFUA Horváth & Partners szakértői szerint 2020-ra az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtású kocsikkal átlagosan már mintegy 450 kilométert lehet majd autózni egyetlen töltéssel.

Napelemes robogó lehet a következő nagy durranás
Egy találékony afrikai diáknak elege lett a benzinköltségekből. Épített magának egy napenergiával működő motort. És hozzá töltőállomásokat. Afrikában óriási probléma a városi szmog. Ez lehet a megoldás.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo