Az e-mobilitás jövőbeli kilátásai

Az új technológiák jelenleg felrázzák az autó piacot, és új távlatokat nyitnak a jövőre nézve. A megújuló energiára, a könnyűszerkezetes építés előmozdítására és az intelligens hálózatirányításra alapozva az elektromobilitás jövedelmező növekedési piaccá fejlődik. A különböző iparágak közötti együttműködést kulcsfontosságú sikertényezőnek tekintik.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kis- és nagyvállalatok együttműködő versenyben dolgoznak innovatív technológiákon és zöld üzleti modelleken, hogy az új technológiák fejlesztését előmozdítsák. Ugyanakkor a vállalatok is részt vehetnek ebben a folyamatban.

Ha megnézzük a különböző kormányok terveit, akkor is sürgősen szükség van erre az innovációs szándékra. 2021-ben több mint 6,5 millió elektromos autót adtak el világszerte, dupla annyit, mint 2020-ban. Ha az elmúlt 10 évet nézzük, gyakorlatilag minden évben duplázódtak az eladások! Ennek ellenére például Kínában a tisztán elektromos autók aránya az új autók között csupán 15 százalékát teszik ki. Ez a szám Európában 13 százalék, míg Amerikában 5 százalék.

A Kínai Népköztársaság például azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-re 5 százalék ról 20 százalék ra növeli az elektromos járművek arányát. A világ legnagyobb e-autó piacán a kormány fejlesztési hitelekkel és célzott támogatással segíti a vállalkozásokat.

 

A német Volkswagen konszern 2030-ig az új gyártású járművek mintegy 70 százalékát elektromos meghajtásra kívánja átállítani. A Volkswagen már 2019-ben kínai partnerekkel közös vállalatot alapított egy országos e-töltőállomás-hálózat létrehozására CAMS néven.

A CAMS azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-ig 17 000 gyorstöltő állomást hoz létre Kínában. Ahhoz, hogy az e-mobilitás széles körben elterjedjen, elengedhetetlen az egységes használati struktúra. Az autógyártók, a hálózatüzemeltetők és a technológiai vállalatok közötti együttműködés válik majd általánossá. Ily módon teljes mértékben ki lehet aknázni az új meghajtási típusokban és az e-mobilitási koncepciókban rejlő lehetőségeket.

E-mobilitás Magyarországon

A magyar kormány nagy jelentőséget tulajdonít az e-mobilitás elterjedésének. Az e-autók vásárlásához ösztönzőket hoz létre, megfelelő promóciós intézkedésekkel. A töltőállomások hálózata folyamatosan bővül, a hangsúlyt a városi agglomerációkra helyezve. A kelet-magyarországi Debrecenben a BMW új járműtípusokat gyárt e-meghajtással.

Úgy tűnik, hogy az e-mobilitás célzott támogatása máris meghozta gyümölcsét: 2020-ban az e-autók új regisztrációi 2,3 százalékkal nőttek Budapest nagyvárosában, ami a legerősebb növekedés az előző évhez képest. Új mobilitási koncepciók, mint a közösségi autózás egyre inkább elterjedőben vannak, így az autótulajdonlásnak ez a fenntartható alternatívája nagy népszerűségnek örvend, különösen a városi régiókban.

Növekedési potenciállal rendelkező piac

Kíváncsian várjuk, hogy milyen egyéb újítások fogják alakítani az elkövetkező éveket. Az új szereplők fokozatosan gazdagítják a piacot, és egyre több vállalat akar profitálni ebből a növekedésből: Távközlési és informatikai vállalatok, energetikai cégek, e-mobilitással foglalkozó startupok, szoftverfejlesztők és még sokan mások tartoznak ebbe a kategóriába. Az egykor egymástól független üzleti és ipari területek ilyen módon közelednek egymáshoz és a jövőben kölcsönösen függővé válnak egymástól.

Az osztrák Partner Bank Ag. az e-mobility trendet felismerve évekkel ezelőtt indította el vagyonkezelését. Aktív portfóliókezelésében megtalálhatóak a piac legjelentősebb szereplői és ETF alapjai, amelyek kiemelkedő innovációs és jövőorientált képességekkel rendelkeznek.

További részletekért keresse fel weboldalunkat IDE kattintva.

(x)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo