Az e-mobilitás jövőbeli kilátásai

Az új technológiák jelenleg felrázzák az autó piacot, és új távlatokat nyitnak a jövőre nézve. A megújuló energiára, a könnyűszerkezetes építés előmozdítására és az intelligens hálózatirányításra alapozva az elektromobilitás jövedelmező növekedési piaccá fejlődik. A különböző iparágak közötti együttműködést kulcsfontosságú sikertényezőnek tekintik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kis- és nagyvállalatok együttműködő versenyben dolgoznak innovatív technológiákon és zöld üzleti modelleken, hogy az új technológiák fejlesztését előmozdítsák. Ugyanakkor a vállalatok is részt vehetnek ebben a folyamatban.

Ha megnézzük a különböző kormányok terveit, akkor is sürgősen szükség van erre az innovációs szándékra. 2021-ben több mint 6,5 millió elektromos autót adtak el világszerte, dupla annyit, mint 2020-ban. Ha az elmúlt 10 évet nézzük, gyakorlatilag minden évben duplázódtak az eladások! Ennek ellenére például Kínában a tisztán elektromos autók aránya az új autók között csupán 15 százalékát teszik ki. Ez a szám Európában 13 százalék, míg Amerikában 5 százalék.

A Kínai Népköztársaság például azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-re 5 százalék ról 20 százalék ra növeli az elektromos járművek arányát. A világ legnagyobb e-autó piacán a kormány fejlesztési hitelekkel és célzott támogatással segíti a vállalkozásokat.

 

A német Volkswagen konszern 2030-ig az új gyártású járművek mintegy 70 százalékát elektromos meghajtásra kívánja átállítani. A Volkswagen már 2019-ben kínai partnerekkel közös vállalatot alapított egy országos e-töltőállomás-hálózat létrehozására CAMS néven.

A CAMS azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-ig 17 000 gyorstöltő állomást hoz létre Kínában. Ahhoz, hogy az e-mobilitás széles körben elterjedjen, elengedhetetlen az egységes használati struktúra. Az autógyártók, a hálózatüzemeltetők és a technológiai vállalatok közötti együttműködés válik majd általánossá. Ily módon teljes mértékben ki lehet aknázni az új meghajtási típusokban és az e-mobilitási koncepciókban rejlő lehetőségeket.

E-mobilitás Magyarországon

A magyar kormány nagy jelentőséget tulajdonít az e-mobilitás elterjedésének. Az e-autók vásárlásához ösztönzőket hoz létre, megfelelő promóciós intézkedésekkel. A töltőállomások hálózata folyamatosan bővül, a hangsúlyt a városi agglomerációkra helyezve. A kelet-magyarországi Debrecenben a BMW új járműtípusokat gyárt e-meghajtással.

Úgy tűnik, hogy az e-mobilitás célzott támogatása máris meghozta gyümölcsét: 2020-ban az e-autók új regisztrációi 2,3 százalékkal nőttek Budapest nagyvárosában, ami a legerősebb növekedés az előző évhez képest. Új mobilitási koncepciók, mint a közösségi autózás egyre inkább elterjedőben vannak, így az autótulajdonlásnak ez a fenntartható alternatívája nagy népszerűségnek örvend, különösen a városi régiókban.

Növekedési potenciállal rendelkező piac

Kíváncsian várjuk, hogy milyen egyéb újítások fogják alakítani az elkövetkező éveket. Az új szereplők fokozatosan gazdagítják a piacot, és egyre több vállalat akar profitálni ebből a növekedésből: Távközlési és informatikai vállalatok, energetikai cégek, e-mobilitással foglalkozó startupok, szoftverfejlesztők és még sokan mások tartoznak ebbe a kategóriába. Az egykor egymástól független üzleti és ipari területek ilyen módon közelednek egymáshoz és a jövőben kölcsönösen függővé válnak egymástól.

Az osztrák Partner Bank Ag. az e-mobility trendet felismerve évekkel ezelőtt indította el vagyonkezelését. Aktív portfóliókezelésében megtalálhatóak a piac legjelentősebb szereplői és ETF alapjai, amelyek kiemelkedő innovációs és jövőorientált képességekkel rendelkeznek.

További részletekért keresse fel weboldalunkat IDE kattintva.

(x)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo