A magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel. E környezetterhelés érdemben csökkenthető a járműállomány korszerűsítésével, fiatalításával. A tiszta és csendes járművek elterjedése az anyagi ösztönzők mellett szabályozási és szemléletformálási eszközökkel is támogatandó.
A kizárólag elektromos meghajtású motorkerékpárok környezetkímélővé besorolását műszaki vizsga vagy hatósági szemle alkalmával kérhetik az üzemben tartók. A környezetkímélőként bejegyzett motorkerékpárok első forgalomba helyezésük során világoszöld alapszínű hatósági jelzést kapnak. A rendelkezés tavaly nyári bevezetése előtt a becslések szerint mintegy 150 elektromos hajtású kétkerekű motort használhattak hazánkban.
A környezetkímélő motorkerékpárok után nem kell regisztrációs adót, gépjárműadót és visszterhes vagyonátruházási illetéket fizetni. Az elektromos motorosok tehát mentesülnek a járművek korától és műszaki jellemzőitől függő adóterhek alól, ezzel több tízezer forintot takaríthatnak meg.
A klímabarát közlekedés térnyerése az elmúlt időszakban látványosan felgyorsult Magyarországon. Tavaly év eleje óta közel 28 ezerről majdnem 48 ezerre nőtt a zöld rendszámos autók száma, mintegy felük tisztán elektromos. További élénkülést hozhat, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) közelmúltban odaítélt pályázati forrásaiból sokszorosára bővül a hazai ultragyors töltőhálózat.