"Az elektromobilitás globális téma, azonban, ha megvizsgáljuk a különböző régiókat, akkor eltérő és izgalmas trendek rajzolódnak ki." – fogalmaz Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. - "Németország például most az élcsoportba került. Egyértelmű előrelépést figyelhetünk meg a töltőinfrastruktúra terén és erős a vásárlói érdeklődés. Az elektromobilitást ösztönző állami szabályozás tovább terjed és a piac továbbra is magas szintű növekedés jeleit mutatja."" – tette hozzá.
Kínában, amely ismét az index élén áll, csak 2021 második felében 2,1 millió elektromos járművet adtak el. Ez majdnem ötször annyi, mint a második helyen álló Egyesült Államokban eladott EV-k száma. Németországban 364 ezer elektromos járművet vásároltak, Magyarországon a Datahouse adatai alapján 2021-ben 4311 új elektromos autó áll forgalomba. Kína a töltőinfrastruktúra terén is élen jár.
Töltőinfrastruktúrák a világon
A tanulmány szerint az EV-k elterjedésének főbb okai a növekvő elfogadottság, a várható további kereslet, az akkumulátor-technológia fejlődése, a politikai támogató programok és a széndioxidkibocsátás-csökkentési célok. Az Európai Parlament például nemrég megszavazta, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motoros új autókat. Emellett az üzemanyagárak folyamatos emelkedése is arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy minél korábban váltsanak e-autóra.A töltés hatékonyságával azonban továbbra is problémák vannak, még mindig kevés a gyorstöltő-állomás. A megkérdezettek 57 százaléka panaszkodott a túl hosszú töltési időkre, és több mint felüknek kétségei vannak a rendelkezésre álló töltőállomásokra vonatkozó adatok pontosságával kapcsolatban. Németországban 2021 második felében 13 000 töltőállomást helyeztek üzembe, a megkérdezettek kétharmada elégedett vagy nagyon elégedett volt ezzel a tényezővel.
A tanulmány szerzői a következő években az elektromobilitás további dinamikus bővülésére számítanak. Várakozásaik szerint a töltőinfrastruktúra 2040-ig éves szinten 15 százalékkal növekszik majd. Az energiagazdálkodás, mint önálló téma, szintén nagy potenciált mutat: az e területen kínált megoldások 2030-ra elérhetik az évi 6 milliárd dolláros értéket.
"A töltési infrastruktúra és kapcsolódó megoldások piacán optimizmus uralkodik, a bevált piacokon működő szolgáltatók globális szinten is aktívak." – összegzi az eredményeket Schannen Frigyes. – „A vállalatoknak és a kormányoknak is muszáj megtartani a lendületet a klímapolitikájukkal és az energetikai átállással kapcsolatban. Továbbra is határozott átállást motiváló intézkedésekre van szükség az elektromobilitás területén.”