Nem kell az orosz kőolaj, ha elektromos autód van

A Roland Berger friss tanulmánya szerint lendületben az elektromobilitás: 2021 második felében már 55 százalékkal több elektromos járművet adtak el világszerte, mint az azt megelőző hat hónapban. A töltőállomások száma szintén meredeken emelkedett, 58 százalékkal nőtt globálisan. Az új elektromos járművek eladása, a töltőinfrastruktúra bővülése és a jövőbeli piaci potenciál tekintetében Kína és az Egyesült Államok áll az élen. A harmadik Németország, majd Hollandia és az Egyesült Királyság következik a rangsorban. A stratégiai tanácsadó cég a kutatásában számos szakértő mellett 27 országban több mint 10 000 ügyfele vett részt.

"Az elektromobilitás globális téma, azonban, ha megvizsgáljuk a különböző régiókat, akkor eltérő és izgalmas trendek rajzolódnak ki." – fogalmaz Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. - "Németország például most az élcsoportba került. Egyértelmű előrelépést figyelhetünk meg a töltőinfrastruktúra terén és erős a vásárlói érdeklődés. Az elektromobilitást ösztönző állami szabályozás tovább terjed és a piac továbbra is magas szintű növekedés jeleit mutatja."" – tette hozzá.

Kínában, amely ismét az index élén áll, csak 2021 második felében 2,1 millió elektromos járművet adtak el. Ez majdnem ötször annyi, mint a második helyen álló Egyesült Államokban eladott EV-k száma. Németországban 364 ezer elektromos járművet vásároltak, Magyarországon a Datahouse adatai alapján 2021-ben 4311 új elektromos autó áll forgalomba.  Kína a töltőinfrastruktúra terén is élen jár.

Töltőinfrastruktúrák a világon

A tanulmány szerint az EV-k elterjedésének főbb okai a növekvő elfogadottság, a várható további kereslet, az akkumulátor-technológia fejlődése, a politikai támogató programok és a széndioxidkibocsátás-csökkentési célok. Az Európai Parlament például nemrég megszavazta, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motoros új autókat. Emellett az üzemanyagárak folyamatos emelkedése is arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy minél korábban váltsanak e-autóra.

A töltés hatékonyságával azonban továbbra is problémák vannak, még mindig kevés a gyorstöltő-állomás. A megkérdezettek 57 százaléka panaszkodott a túl hosszú töltési időkre, és több mint felüknek kétségei vannak a rendelkezésre álló töltőállomásokra vonatkozó adatok pontosságával kapcsolatban. Németországban 2021 második felében 13 000 töltőállomást helyeztek üzembe, a megkérdezettek kétharmada elégedett vagy nagyon elégedett volt ezzel a tényezővel.

A tanulmány szerzői a következő években az elektromobilitás további dinamikus bővülésére számítanak. Várakozásaik szerint a töltőinfrastruktúra 2040-ig éves szinten 15 százalékkal növekszik majd. Az energiagazdálkodás, mint önálló téma, szintén nagy potenciált mutat: az e területen kínált megoldások 2030-ra elérhetik az évi 6 milliárd dolláros értéket.

"A töltési infrastruktúra és kapcsolódó megoldások piacán optimizmus uralkodik, a bevált piacokon működő szolgáltatók globális szinten is aktívak." – összegzi az eredményeket Schannen Frigyes. – „A vállalatoknak és a kormányoknak is muszáj megtartani a lendületet a klímapolitikájukkal és az energetikai átállással kapcsolatban.  Továbbra is határozott átállást motiváló intézkedésekre van szükség az elektromobilitás területén.”

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo