Tízből négy (41 százalék) potenciális vevő elektromos autót vásárolna idén a globális kutatás eredményei szerint. A válaszadók háromnegyede (78 százalék) leginkább környezetvédelmi okokból választana ilyen típusú járművet. Sőt, több mint felük (53 százalék) kötelességének érzi, hogy így is csökkentse a saját ökológiai lábnyomát. A megkérdezettek kétharmada (64 százalék) akár felárat is fizetne egy elektromos járműért.
A tanulmány alapján az e-mobilitás előretörését jelentős hátráltatja a jelenleg még kiépítetlen infrastruktúra. Ez az egyik legfőbb (34 százalék) érve azoknak, akik még hagyományos meghajtású jármű beszerzése mellett döntenek. A válaszadók meghatározó része (47 százalék) szerint nincs elég töltőállomás ahhoz, hogy valaki nyugodt szívvel elektromos alternatívára váltson. A már villanyautó tulajdonosoknak is elsősorban a töltőpontok hiánya (84 százalék) és az alacsony töltési sebesség (78 százalék) jelenti a legnagyobb problémát.
„Az igény az elektromos mobilitásra egyértelmű. A jelenleg elérhető adókedvezményeknek köszönhetően most úgy vállhatnak úttörővé a hazai cégek fenntartható megoldások alkalmazásában, hogy közben kézzelfogható költségmegtakarítást érnek el” – hangsúlyozta Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője. „Környezetbarát beruházásokhoz hazánkban számos kedvező adózási lehetőség érhető el, amit érdemes a területet jól ismerő adótanácsadóval egyeztetni. Ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy vállalat töltőállomások, elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítaná munkavállalói részére” – tette hozzá.
A kutatásban megkérdezett vásárlók többségének fontos, hogy járműve mindig kéznél legyen (56 százalék), és úgy vélik, a saját gépkocsi nyújtja a legnagyobb biztonságot és kényelmet (52 százalék) számukra. A tanulmány szerint, amíg a magáncélú utazás aránya várhatóan visszatér a járvány előtti szintre, addig az autóval munkába járás gyakorisága a jövőben 14 százalékkal csökken, ami a home office elterjedésével magyarázható.