A kínai elektromos autógyártók kinézték maguknak az európai piacot

A Volkswagen konszern kínai együttműködő partnere, a Xpeng elektromos autógyártó vállalat 2024-ben vezeti be gyártmányait a német, a francia és a brit piacra - jelentette be Brian Gu, az igazgatótanács alelnöke a müncheni IAA autóipari és mobilitási kiállításon.

"Belépésünk a német piacra egy gondosan megtervezett stratégiai fontosságú lépés, amellyel a kontinentális Európában elért sikereinket kívánjuk megalapozni" - fogalmazott, megjegyezve, hogy a tervezett értékesítési számokról még korai lenne részletekbe bocsátkozni.

Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)
Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)

Elmondta, hogy a német és a francia piacokon a G9 és a G6 SUV modellekkel, valamint a P7 nagy szedánnal mutatkozik be a Xpeng, a G6 modellt pedig első jobbkormányos modelljeként vezeti be. A Xpeng Norvégiában, Svédországban, Dániában és Hollandiában már képviselteti magát.

Markus Schrick, a Xpeng németországi képviselője elmondta, hogy az értékesítéseket online platform mellett kereskedői hálózatokon is kiépítenék. Saját márkás szalonokat azonban a Nio és a Polestar mintájára egyelőre nem terveznek.

A Xpeng egy viszonylag kevéssé ismert kínai márka, tavaly 121 ezer autót adott el világszerte. A kínai elektromos autópiacot a BYD uralja. A Xpeng ismertsége azután ugrott meg, hogy a VW nemrég bejelentette együttműködését a céggel a kínai piacon a kedvező árú Jetta elektromos modelljeinek kifejlesztésében.

A Volkswagen konszern 650 millió euróért öt százalékos részesedést vásárolt a Xpengben azzal a céllal, hogy két éven belül két közösen fejlesztett középkategóriás elektromos modellel jelenjenek meg a kínai piacon. A wolfsburgiak viszonylag kisszámú autóval képviseltetik magukat a kínai elektromos autó piacon.

A Xpeng még mindig egy viszonylag kis beszállító; tavaly a kínaiak alig 121 000 autót szállítottak le világszerte. A népköztársaság meghatározó szereplője a BYD, az elektromos autók piacvezetője. A Volkswagen nemrég úgy döntött, hogy mintegy 700 millió dollárért (650 millió euróért) beszáll a Xpengbe, így a részvények közel öt százalékát szerezte meg. Ennek oka, hogy a VW a Xpenggel közösen két középkategóriás elektromos modellt akar kifejleszteni a két éven belüli kínai piaci bevezetéshez - a wolfsburgi vállalat eddig csak korlátozott sikereket ért el elektromos autóival a világ legnagyobb autópiacán. (MTI)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo