A kínai elektromos autógyártók kinézték maguknak az európai piacot

A Volkswagen konszern kínai együttműködő partnere, a Xpeng elektromos autógyártó vállalat 2024-ben vezeti be gyártmányait a német, a francia és a brit piacra - jelentette be Brian Gu, az igazgatótanács alelnöke a müncheni IAA autóipari és mobilitási kiállításon.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Belépésünk a német piacra egy gondosan megtervezett stratégiai fontosságú lépés, amellyel a kontinentális Európában elért sikereinket kívánjuk megalapozni" - fogalmazott, megjegyezve, hogy a tervezett értékesítési számokról még korai lenne részletekbe bocsátkozni.

Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)
Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)

Elmondta, hogy a német és a francia piacokon a G9 és a G6 SUV modellekkel, valamint a P7 nagy szedánnal mutatkozik be a Xpeng, a G6 modellt pedig első jobbkormányos modelljeként vezeti be. A Xpeng Norvégiában, Svédországban, Dániában és Hollandiában már képviselteti magát.

Markus Schrick, a Xpeng németországi képviselője elmondta, hogy az értékesítéseket online platform mellett kereskedői hálózatokon is kiépítenék. Saját márkás szalonokat azonban a Nio és a Polestar mintájára egyelőre nem terveznek.

A Xpeng egy viszonylag kevéssé ismert kínai márka, tavaly 121 ezer autót adott el világszerte. A kínai elektromos autópiacot a BYD uralja. A Xpeng ismertsége azután ugrott meg, hogy a VW nemrég bejelentette együttműködését a céggel a kínai piacon a kedvező árú Jetta elektromos modelljeinek kifejlesztésében.

A Volkswagen konszern 650 millió euróért öt százalékos részesedést vásárolt a Xpengben azzal a céllal, hogy két éven belül két közösen fejlesztett középkategóriás elektromos modellel jelenjenek meg a kínai piacon. A wolfsburgiak viszonylag kisszámú autóval képviseltetik magukat a kínai elektromos autó piacon.

A Xpeng még mindig egy viszonylag kis beszállító; tavaly a kínaiak alig 121 000 autót szállítottak le világszerte. A népköztársaság meghatározó szereplője a BYD, az elektromos autók piacvezetője. A Volkswagen nemrég úgy döntött, hogy mintegy 700 millió dollárért (650 millió euróért) beszáll a Xpengbe, így a részvények közel öt százalékát szerezte meg. Ennek oka, hogy a VW a Xpenggel közösen két középkategóriás elektromos modellt akar kifejleszteni a két éven belüli kínai piaci bevezetéshez - a wolfsburgi vállalat eddig csak korlátozott sikereket ért el elektromos autóival a világ legnagyobb autópiacán. (MTI)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo