A kínai elektromos autógyártók kinézték maguknak az európai piacot

A Volkswagen konszern kínai együttműködő partnere, a Xpeng elektromos autógyártó vállalat 2024-ben vezeti be gyártmányait a német, a francia és a brit piacra - jelentette be Brian Gu, az igazgatótanács alelnöke a müncheni IAA autóipari és mobilitási kiállításon.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

"Belépésünk a német piacra egy gondosan megtervezett stratégiai fontosságú lépés, amellyel a kontinentális Európában elért sikereinket kívánjuk megalapozni" - fogalmazott, megjegyezve, hogy a tervezett értékesítési számokról még korai lenne részletekbe bocsátkozni.

Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)
Kinézetre már gyönyörűek a kínai autók, vajon a belbecs mit ér? (Fotó: Omoda)

Elmondta, hogy a német és a francia piacokon a G9 és a G6 SUV modellekkel, valamint a P7 nagy szedánnal mutatkozik be a Xpeng, a G6 modellt pedig első jobbkormányos modelljeként vezeti be. A Xpeng Norvégiában, Svédországban, Dániában és Hollandiában már képviselteti magát.

Markus Schrick, a Xpeng németországi képviselője elmondta, hogy az értékesítéseket online platform mellett kereskedői hálózatokon is kiépítenék. Saját márkás szalonokat azonban a Nio és a Polestar mintájára egyelőre nem terveznek.

A Xpeng egy viszonylag kevéssé ismert kínai márka, tavaly 121 ezer autót adott el világszerte. A kínai elektromos autópiacot a BYD uralja. A Xpeng ismertsége azután ugrott meg, hogy a VW nemrég bejelentette együttműködését a céggel a kínai piacon a kedvező árú Jetta elektromos modelljeinek kifejlesztésében.

A Volkswagen konszern 650 millió euróért öt százalékos részesedést vásárolt a Xpengben azzal a céllal, hogy két éven belül két közösen fejlesztett középkategóriás elektromos modellel jelenjenek meg a kínai piacon. A wolfsburgiak viszonylag kisszámú autóval képviseltetik magukat a kínai elektromos autó piacon.

A Xpeng még mindig egy viszonylag kis beszállító; tavaly a kínaiak alig 121 000 autót szállítottak le világszerte. A népköztársaság meghatározó szereplője a BYD, az elektromos autók piacvezetője. A Volkswagen nemrég úgy döntött, hogy mintegy 700 millió dollárért (650 millió euróért) beszáll a Xpengbe, így a részvények közel öt százalékát szerezte meg. Ennek oka, hogy a VW a Xpenggel közösen két középkategóriás elektromos modellt akar kifejleszteni a két éven belüli kínai piaci bevezetéshez - a wolfsburgi vállalat eddig csak korlátozott sikereket ért el elektromos autóival a világ legnagyobb autópiacán. (MTI)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo