"Belépésünk a német piacra egy gondosan megtervezett stratégiai fontosságú lépés, amellyel a kontinentális Európában elért sikereinket kívánjuk megalapozni" - fogalmazott, megjegyezve, hogy a tervezett értékesítési számokról még korai lenne részletekbe bocsátkozni.
Elmondta, hogy a német és a francia piacokon a G9 és a G6 SUV modellekkel, valamint a P7 nagy szedánnal mutatkozik be a Xpeng, a G6 modellt pedig első jobbkormányos modelljeként vezeti be. A Xpeng Norvégiában, Svédországban, Dániában és Hollandiában már képviselteti magát.
Markus Schrick, a Xpeng németországi képviselője elmondta, hogy az értékesítéseket online platform mellett kereskedői hálózatokon is kiépítenék. Saját márkás szalonokat azonban a Nio és a Polestar mintájára egyelőre nem terveznek.
A Xpeng egy viszonylag kevéssé ismert kínai márka, tavaly 121 ezer autót adott el világszerte. A kínai elektromos autópiacot a BYD uralja. A Xpeng ismertsége azután ugrott meg, hogy a VW nemrég bejelentette együttműködését a céggel a kínai piacon a kedvező árú Jetta elektromos modelljeinek kifejlesztésében.
A Volkswagen konszern 650 millió euróért öt százalékos részesedést vásárolt a Xpengben azzal a céllal, hogy két éven belül két közösen fejlesztett középkategóriás elektromos modellel jelenjenek meg a kínai piacon. A wolfsburgiak viszonylag kisszámú autóval képviseltetik magukat a kínai elektromos autó piacon.
A Xpeng még mindig egy viszonylag kis beszállító; tavaly a kínaiak alig 121 000 autót szállítottak le világszerte. A népköztársaság meghatározó szereplője a BYD, az elektromos autók piacvezetője. A Volkswagen nemrég úgy döntött, hogy mintegy 700 millió dollárért (650 millió euróért) beszáll a Xpengbe, így a részvények közel öt százalékát szerezte meg. Ennek oka, hogy a VW a Xpenggel közösen két középkategóriás elektromos modellt akar kifejleszteni a két éven belüli kínai piaci bevezetéshez - a wolfsburgi vállalat eddig csak korlátozott sikereket ért el elektromos autóival a világ legnagyobb autópiacán. (MTI)