Az eredmények szerint nem az érdeklődés hiánya gátolja a fejlődést, hanem a bizonytalanság és a megfelelő útmutatás hiánya. A több mint tíz éve működő vállalkozások körében különösen magas az AI-val kapcsolatos elutasítás.
A felmérésben részt vevő kisvállalkozások 30 százaléka nem tudja, milyen digitális eszközöket érdemes használnia, 26 százalék pedig nem érzi magát elég magabiztosnak a használatukhoz. A tíz évnél régebben működő cégek több mint 60 százaléka egyelőre nem tervez AI-t bevezetni.
„A technológia, különösen az AI, gyorsabban fejlődik, mint ahogy sok kisvállalkozás követni tudná” – mondta Claudio Corbetta, a team.blue vállalatcsoport vezérigazgatója. „Nem a vállalkozók lelkesedése hiányzik, hanem annak felismerése, hogy hol és hogyan tudnak ezzel valódi értéket teremteni. Ha egyszerűsítjük az eszközöket és valóban használhatóvá tesszük őket, akkor az AI nem félelmet kelt, hanem inspirál, és mérhető előnyöket hoz. A célunk nem az, hogy a kisvállalkozásokat rábeszéljük az AI-ra, hanem hogy megmutassuk nekik, hogyan tudják azt a saját javukra fordítani.”
Fotó: Depositphotos
A zavaros és túlzsúfolt technológiai környezet hátráltatja a vállalkozásokat
A több mint 30 országban végzett felmérés legfontosabb tanulsága, hogy a kisvállalkozások még mindig túl bonyolultnak érzik a digitális eszközök világát. A válaszadók:
- 30 százaléka nem tudja, melyik megoldást válassza
- 26 százaléka kevésbé magabiztos technológiai téren
- 20 százaléka számára az idő és a kapacitás jelenti a fő akadályt
A vállalkozások átlagos technológiai önbizalma mindössze 6 a 10-ből, és különösen az egyszemélyes vállalkozások érzik nehéznek a megfelelő döntések meghozatalát.