Az AI elterjedése gyorsul, de sok a kérdőjel
Bár a kisvállalkozások csaknem egyötöde használ már aktívan AI eszközöket, és további 36 százalék kísérletezik velük, még mindig nagy az irányukba a bizalmatlanság.
- A vállalkozások közel fele kevésbé bízik az AI eredményeiben
- A fő aggályok a pontosság, az adatbiztonság és a márkahang megőrzése
- Bár 54 százalékuk szerint az AI növelni fogja versenyképességüket, 22 százalékuk még mindig bizonytalan abban, hogyan kezdjen neki
Az AI tehát kilépett a „trendi” kategóriából, de a kisvállalkozások számára továbbra is nehéz megtalálni, hol hozhat valódi értéket.
Gyakorlati útmutatásra van szükség, nem több technológiára
A jelentés egyértelművé teszi, hogy a kisvállalkozásoknak nem több eszközre van szükségük, hanem segítő kezekre, amelyek egyszerűsítik a döntéshozatalt.
- 42 százalék szeretne egyértelmű ajánlásokat
- 38 százalék oktatást vagy workshopot igényelne
- 50 százalék lépésről lépésre igényelne útmutatást
Az eredmények világosan mutatják, hogy a fejlődés kulcsa a könnyen érthető, gyakorlatias támogatás.
Magyarország: motivált vállalkozók, bizonytalan kiindulópontok
A magyar eredmények összhangban vannak a nemzetközi trendekkel: a vállalkozók nyitottak és érdeklődők, de sokszor hiányzik a gyakorlati útmutatás. Luke Paltridge, a Webnode by team.blue kereskedelmi igazgatója úgy fogalmazott:
„A magyar vállalkozók egyre lelkesebben fordulnak az AI és a digitális eszközök felé, de sokan még mindig nem tudják, hol kezdjék. Kutatásunk rávilágít, hogy a legnagyobb akadály nem az érdeklődés hiánya, hanem a megfelelő útmutatásra lenne szükség. Intuitív termékekkel és egyszerű, érthető támogatással segíthetjük a magyar kkv-kat abban, hogy a kísérletezéstől eljussanak a valódi, mérhető eredményekig.”