A Volkswagen szembeszáll az ázsiai uralommal az akkumulátorpiacon

Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét – mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

"A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül a bányákba befektetnünk" – mutatott rá. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy 40 százalékát az akkumulátorcella teszi ki.

Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)
Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)

A konszern tervei szerint PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltsége nem csak a konszern saját igényeit fogja kielégíteni, hanem globális szinten jelentős alapanyag-ellátó lesz Thomas Schmall tájékoztatása szerint. A PowerCo először a Ford számára szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában – mondta.

Schmall szerint a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcellát tervez gyártani, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének a felét. Az akkumulátorgyártás túlnyomó részét Európában és Észak-Amerikában tervezi kiépíteni. Nem szolgált azonban pontos információval arról, hogy milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak, vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba, mondván, hogy piaci megfontolásból egyelőre nem hozzák nyilvánosságra ezeket a terveket.

A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen - mondta.

A tavaly alapított PowerCo 2030-ra 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves forgalmat tervez. Ami elég ambiciózus cél egy olyan cég számára, amely még nem termel jelentős mennyiségben. A PowerCo németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja be az akkumulátorgyártást.

Véleményvezér

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.
Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival 

Valami bűzlik Dániában mondaná Shakespeare.
Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve

Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve 

Mennyire becsüljük meg nyugdíjasainkat?
Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester

Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester 

A vidéket még mindig a Fidesz uralja.
Hatalmas adóemelésre készül Putyin

Hatalmas adóemelésre készül Putyin 

Fogy Moszkva pénze, jön tehát a hadisarc.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo