hirdetés

A Volkswagen szembeszáll az ázsiai uralommal az akkumulátorpiacon

Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét – mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

hirdetés

"A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül a bányákba befektetnünk" – mutatott rá. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy 40 százalékát az akkumulátorcella teszi ki.

Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)
Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)

A konszern tervei szerint PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltsége nem csak a konszern saját igényeit fogja kielégíteni, hanem globális szinten jelentős alapanyag-ellátó lesz Thomas Schmall tájékoztatása szerint. A PowerCo először a Ford számára szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában – mondta.

Schmall szerint a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcellát tervez gyártani, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének a felét. Az akkumulátorgyártás túlnyomó részét Európában és Észak-Amerikában tervezi kiépíteni. Nem szolgált azonban pontos információval arról, hogy milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak, vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba, mondván, hogy piaci megfontolásból egyelőre nem hozzák nyilvánosságra ezeket a terveket.

A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen - mondta.

A tavaly alapított PowerCo 2030-ra 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves forgalmat tervez. Ami elég ambiciózus cél egy olyan cég számára, amely még nem termel jelentős mennyiségben. A PowerCo németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja be az akkumulátorgyártást.

hirdetés

Véleményvezér

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.
Szárnyal a német hadiipar

Szárnyal a német hadiipar

Két vesztes világháborút követően is Európa élén a német gazdaság, hadiiparuk pedig hatalmasat lépett előre.
Putyin körözött bűnöző lett akkor Magyarországon is?

Putyin körözött bűnöző lett akkor Magyarországon is?

A Nemzetközi Büntetőbíróság (International Criminal Court) körözést adott ki az orosz elnökre, Vlagyimir Putyinra. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo