A Volkswagen szembeszáll az ázsiai uralommal az akkumulátorpiacon

Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét – mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

"A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül a bányákba befektetnünk" – mutatott rá. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy 40 százalékát az akkumulátorcella teszi ki.

Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)
Az akkumulátoron is ilyen jelvény legyen (Fotó: depositphotos.com)

A konszern tervei szerint PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltsége nem csak a konszern saját igényeit fogja kielégíteni, hanem globális szinten jelentős alapanyag-ellátó lesz Thomas Schmall tájékoztatása szerint. A PowerCo először a Ford számára szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában – mondta.

Schmall szerint a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcellát tervez gyártani, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének a felét. Az akkumulátorgyártás túlnyomó részét Európában és Észak-Amerikában tervezi kiépíteni. Nem szolgált azonban pontos információval arról, hogy milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak, vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba, mondván, hogy piaci megfontolásból egyelőre nem hozzák nyilvánosságra ezeket a terveket.

A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen - mondta.

A tavaly alapított PowerCo 2030-ra 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves forgalmat tervez. Ami elég ambiciózus cél egy olyan cég számára, amely még nem termel jelentős mennyiségben. A PowerCo németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja be az akkumulátorgyártást.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo