A Porsche az elmúlt évben világszerte összesen 256.000 autóját értékesítette, ami rekordot jelent. A márka 2017-hez képest 4 százalékkal növelte eladásait, elsősorban a kínai forgalom miatt, miközben a sportkocsijainak németországi értékesítése 3 százalékkal, Európában összességében 4 százalékkal esett vissza. A kínaiak több, mint 80.000 Porschét vásároltak tavaly és az amerikai eladások is nőttek.
A német autógyárak szempontjából általában kiemelten fontos kínai piacon a Volkswagenek 2018-ban gyengébben szerepeltek – 20 év után először estek vissza az eladások, többek között az amerikai-kínai vámháború miatt. A VW különböző típusaiból egyébként 6.24 milliót adtak el tavaly a vlágban, az előző évinél 0.2 százalékkal többet.
Ezzel szemben a konszern prémium-márkája, az Audi előző évi eladásai – 1.81 millió kocsi – 3.5 százalékos visszaest jelentettek 2017-hez képest. Ugyanakkor Kínában csaknem 11 azázalékkal több Audit adták el, Európában viszont csaknem 14 százalékkal kevesebbet.
(Forrás: Der Spiegel)